K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 16:28   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
ang. rengøringshjælp

Jeg er så heldig at min ftp. gik igennem sidste år.
Det er jeg meget glad for.
Jeg bor i hus med min mand, datter, minihund og høns i haven.

Jeg har fibromyalgi i svær grad, og har store problemer med at holde huset.
Støvsuge, vaske gulv, ordne badeværelser mm.
Kan godt selv tørre støv af og de små ting.

Socialrådgiveren jeg har haft sagde, at da jeg var gift måtte Manden gøre det.
Min mand har fuldtidsjob, handler hver dag og er den der laver mad.
Det bliver ikke til meget rengøring, og huset bærer præg af det.
Syntyes blot det er lidt urimeligt overfor ham.

Kan det betale sig at søge eller er det spild af papiret der er skrevet på ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 17:15   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mor var syg af kræft, min far havde fultidsjob og vaskede min mor osv. de kunne ikke få rengøringshjælp.
Tror det er spil af tid.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 17:46   #3
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Der er mange enlige der har fuldtidsjob, handler ind, passer børn og gør rent og de får heller ikke hjælp fra kommunen.
Jeg synes egentlig det er fair nok at hvis der er én rask voksen i hjemmet (store børn tæller faktisk også med) så må man selv klare rengøring etc.
Ellers skulle hele landets enlige jo være berettiget til hjælp :-)
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 19:25   #4
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Jeg tror det vil være spild af kræfter at ansøge kommunen hjælp til rengøring, når du har en ægtefælle.

Derimod har du som pensionist muligheden for at benytte kommunalt udvalgte hjemmeservice firmaet og få 30% i rabat.

Bemærk at ordningen ændres 1.januar 2013, hvor det kun er pensionister der kan benytte ordningen.

http://www.pensionist.dk/tilskud-og-...hjemmeservice/

Derudover kan hver voksen person fradrage (tror det er 15.000 kr) i servicefradrag på selvangivelsen - bl.a. rengøring. Denne ordning fortsætter i 2012.

http://www.bolig-fradrag.dk/

PS: Jeg har svært ved at se hvordan en enlig forsørger kan sammenlignes med en førtidspensionist ift. behovet for at få hjælp til rengøring. Der er jo en direkte årsag til at folk er tildelt en førtidspension, som i dette tilfælde skyldes svær fibromyalgi med de handicaps det medfører.
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 20:00   #5
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Vi får selv udført vinduespdsning hver 2-2 måned, alt efter årstid og vi giver 175,- hver gang og det er godt arbejde der udføres, giver gerne de penge ud.....
Vil da undersøge om de også kan fradrages.... måske rengøring engang imellem kan fratrækkes eller man kan få tilskud.....
Lidt luksus kan man vel få råd til, især hvis man både kan få tilskud og fradrag.....

Spændende emne... Førtidspensionister sætter gang i beskæftigelsen....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 20:10   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der er ingen hjælp at hente når der er en samboende.

Min mor har nu 2 gange siddet i kørestol hvor hun skulle have hjælp til toiletbesøg, og bad, der var ingen hjælp at hente, så hun måtte holde sig til samleveren kom hjem så hun kunne komme på toilet.

Enlige forsørgere får jo heller ikke rengøringshjælp, selvom det er hårdt job.

Hyr evt lidt privat rengøringshjælp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 20:14   #7
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
Hmm det kommer vist an på meget...

Jeg var handicaphjælper hos en ALS patient og før de fik handicaphjælpere i huset
havde de rengøringshjælp via hjemmeplejen, og hjemmeplejehjælp til manden selvom
han var gift og hans kone jo i princippet bare burde gøre rent...
Så mon ikke det op til den enkelte kommune og visitation???
Man kan jo altid søge og få et nej..
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 20:45   #8
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Jeg tror det vil være spild af kræfter at ansøge kommunen hjælp til rengøring, når du har en ægtefælle.

Derimod har du som pensionist muligheden for at benytte kommunalt udvalgte hjemmeservice firmaet og få 30% i rabat.

Bemærk at ordningen ændres 1.januar 2013, hvor det kun er pensionister der kan benytte ordningen.

http://www.pensionist.dk/tilskud-og-...hjemmeservice/

Derudover kan hver voksen person fradrage (tror det er 15.000 kr) i servicefradrag på selvangivelsen - bl.a. rengøring. Denne ordning fortsætter i 2012.

http://www.bolig-fradrag.dk/

PS: Jeg har svært ved at se hvordan en enlig forsørger kan sammenlignes med en førtidspensionist ift. behovet for at få hjælp til rengøring. Der er jo en direkte årsag til at folk er tildelt en førtidspension, som i dette tilfælde skyldes svær fibromyalgi med de handicaps det medfører.


Det er ikke ftp'en jeg sammmenligner med, derimod manden, som trådstarter jo har ondt af. Han ville - hvis han ikke var gift - skulle stå for det hele alene ligesom alle andre enlige. Derfor synes jeg personligt at det er rimeligt at han selv gør rent.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 20:55   #9
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
[/COLOR]

Det er ikke ftp'en jeg sammmenligner med, derimod manden, som trådstarter jo har ondt af. Han ville - hvis han ikke var gift - skulle stå for det hele alene ligesom alle andre enlige. Derfor synes jeg personligt at det er rimeligt at han selv gør rent.
Uanset hvem du sammenligner med er det for den som ikke kan bidrage utilfredsstillende ikke at kunne bidrage til hjemmets drift....


Min kone går selv på arbejde og laver det meste herhjemme også, altså 2x fuldtidsarbejde.....

Da jeg går hjemme mener jeg at det så er min opgave at klare de mest basale ting såsom tømme opvaskemaskinen.. putte i den igen, støvsuge, tørre støv af osv....
Men for pokker de få dage om måneden jeg kan bare nogle af dem, der er jeg pisse glad for jeg kunne....
Men de andre dage er jeg ked af at se hende rende rundt og klare de opgaver som jeg ville have klaret.....hvis jeg ikke var blevet syg, at hun så lige har fået konstateret leddegigt gør ikke min hverdag lettere...
Ville gerne kunnet få hjælp på en sådan måde at jeg også føler at jeg på en eller anden måde er med i hjemmets funktion.....

Lidt surt at fordi jeg er syg skal min kone belastes endnu mere....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 21:28   #10
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
jeg er alene ftp med mit 2-årige barn og har adskillige psykiske og fysiske diagnoser og får INGEN hjælp fra hverken det offentlige eller privat.....

ville så nok her tage til takke med en mand der kunne hjælpe mig - for her bliver der bare ikke gjort rent de uger hvor kræfterne er svagest. og sådan er det altså for rigtig mange.....

og kan desværre stadig ikke se at en rask ægtefælle skal aflastes på det offentliges regning fordi han/hun har en syg mand/kone.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rengøringshjælp ? c.l.e.o. Alt det andet 4 09-11-2012 14:33
Hjælp til rengøringshjælp Fedora Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 27-08-2012 21:19
Fleks og rengøringshjælp... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 10 20-04-2011 01:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension