K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2010, 12:52   #51
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
det er sg heller ikke nemt, at skulle forholde sig til det hele, Havedammen.

Jeg synes, at du har fået rigtigt mange gode og brugbare råd nu.
Måske hvis du skriver nogle af dem ned og så stille og roligt sætter dig og finder ud af, hvad du vil og o m du vil, for at komme videre?

Når man har en borderlinediagnose, indebærer det ofte, at man går i selvsving, får katastrofetanker og kun kan se det sort/hvide i en foregiven situation.
Hvis man ved og kan forholde sig til, at det kan være en del af ens sind, kan det være nemmere at tænke og handle anderledes.

Der var en, som foreslog, at du kan be' om et møde med sagsbehandleren og her er et nemt redskab, som kan bruges - i sær hvis man har det med at reagere impulsivt og måske komme til at sige noget, som man fortryder bagefer:

Iagttage situationen - fx. at du indvilliger i en arbejdsprøvning

Følelser i forbindelse med det.

Har behov for: fx. henvisning til psykolog, måske at arbejdsprøvningen ikke skal foregå så langt væk o.s.v

Ønsker - i forbindelse med din fremtid.

Hvis du kommer i dialog med sådanne punkter til din sagsbehandler, er der mulighed for, at h*n vil og kan forstå og imødekomme dig, så du kan komme igennem en arbejdsprøvning.
Da værd at prøve.

Hvis du kun spiller i mod kommunen, så bliver din situation nok desværre ikke anderledes.
Langt, langt alle der skal vurderes til flex el. FP. kommer ikke udenom arbejds(prøvninger).
Hvis du når dertil, at du er villig til det, så prøv at se det, som en invistering for afklaring og for din fremtid, i stedet for kun at finde alt det neagtive frem.

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 15:05   #52
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
JEG ER I CHOCK !!!!

Jeg har lige fået et brev ind af døren at jeg er tilkendt fp fra 1. april 2010 og at jeg skal til samtale for at udregne fp 23/3-10.

Jeg har bare så meget kvalme lige nu og ryster helt vildt.

Hvordan kan kommunen være så grusom ??

Den 2/3-10 er jeg IKKE tilkendt fp og den 3/3-10 er jeg TILKENDT fp !!! ?????????

Jeg har prøvet og vil fortsat prøve at komme i kontakt med kommunen for at finde ud af om det er korrekt.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal tro mere
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 15:38   #53
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
JEG ER I CHOCK !!!!

Jeg har lige fået et brev ind af døren at jeg er tilkendt fp fra 1. april 2010 og at jeg skal til samtale for at udregne fp 23/3-10.

Jeg har bare så meget kvalme lige nu og ryster helt vildt.

Hvordan kan kommunen være så grusom ??

Den 2/3-10 er jeg IKKE tilkendt fp og den 3/3-10 er jeg TILKENDT fp !!! ?????????

Jeg har prøvet og vil fortsat prøve at komme i kontakt med kommunen for at finde ud af om det er korrekt.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal tro mere
Står der i brevet at du er tilkendt pension.....så ER du tilkendt pension.

Men jeg giver dig ret i at din kommune har handlet højest mystisk - måske har de eftertænkt sagen godt og grundigt efter dit foretræde for pensionsudvalget.

Så læs brevet igen - står der stadigvæk at du ER tilkendt pension, så træk vejret stille og roligt, skriftlige ord får de svært ved at rende fra.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 15:47   #54
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Jeg er tilkendt fp ifølge brevet og jeg har lige fået kontakt til kommunen men personen jeg skal tale med var lige taget hjem og kommer først mandag igen.

Kommunen mener vel ikke jeg har stress nok i mit liv og at en så stor chock må lige være det jeg har brug for *s*

På mandag kan jeg forhåbentligt få hele på plads om det er en stor misforståelse eller om det er korrekt.

Jeg har det virkeligt dårligt for jeg ved ikke hvad jeg skal tro
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 16:02   #55
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hjertelig TILLYKKE, Havedammen

Ja, jeg synes også din kommune har holdt dig unødigt på pinebænken.

Men som Ingrid skriver, så kan du regne med at det passer !!!

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 16:12   #56
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Vent med at ønske tillykke før jeg ved om det er en misforståelse.

Er der andre som har oplevet en lignende sagsbehandling ??
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 16:28   #57
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
(Ja tillykke med det)

Ja meget mystisk sagsbehandling. først få et brev med afslag og dagen efter et med godkendelse. Ja jeg kan godt forstå du ryster.
Men er helt enig med Ingrid.
du skal huske ved afslag skal de alså finde ud af hvad du så skal.
tror så de har besluttet at du lægefaglig var dækket og en arbejdsprøvning ikke vil fører til noget. Men et gæt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 17:44   #58
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Krydser fingre for det er et tillykke vi kan sige mandag.

Men det er jo total urimeligt du skal gå og vente helt til mandag med at få besked. Du må se om du kan tage den med ro.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 17:57   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Eller MÅSKE er det dig der har misforstået afslaget *S*

Jeg krydser i hvertfald fingre for at den er god nok, så du ikke skal bakse med dét mere!!!

Der var også fejl i min egen sag. Først blev jeg tilkendt pension, så blev tilkendelsen trukket tilbage (rent proforma) pga fejlen, og så blev jeg tilkendt pension igen. DET var ikke sjovt selvom jeg var på forhåndsgodkendt.

Men din fejl er jo direkte grov og modbydelig idet de har sagt det er afslag fordi du ikke er færdig udredt pga arbejdsprøvningen, og dermed sætter hele dit univers i gang af tanker. For derefter at skrive, at pensionen alligevel ER tilkendt, og få dig endnu mere rundforvirret.....

Men 'nogen' må da kunne se det på skærmen, prøv at ring igen i morgen......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 20:53   #60
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Eller MÅSKE er det dig der har misforstået afslaget *S*

Jeg krydser i hvertfald fingre for at den er god nok, så du ikke skal bakse med dét mere!!!

Der var også fejl i min egen sag. Først blev jeg tilkendt pension, så blev tilkendelsen trukket tilbage (rent proforma) pga fejlen, og så blev jeg tilkendt pension igen. DET var ikke sjovt selvom jeg var på forhåndsgodkendt.

Men din fejl er jo direkte grov og modbydelig idet de har sagt det er afslag fordi du ikke er færdig udredt pga arbejdsprøvningen, og dermed sætter hele dit univers i gang af tanker. For derefter at skrive, at pensionen alligevel ER tilkendt, og få dig endnu mere rundforvirret.....

Men 'nogen' må da kunne se det på skærmen, prøv at ring igen i morgen......

Du har ret med at "nogen" kan se det på skærmen - MEN udtalelsen blev sådan ....."at det ser ud til at være sket en fejl og jeg skal ringe på mandag til hende der har skrevet brevet...."

Så jeg kan have ondt i maven indtil mandag
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej Pensionsnævnet-Pensionsudvalget ?? Danmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-05-2011 23:26
forelæggelse af min sag for pensionsudvalget Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 21-10-2010 14:10
" foretræde for ekspertudvalg???????? kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 20-10-2010 23:16
Udtale sig til Pensionsudvalget eller ....????? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-03-2010 21:38
Foretræde for pensionsudvalget og hvornår MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-02-2010 21:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension