K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2015, 03:57   #101
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Men nu din sagsbehandler talte om den erklæring lægen skal udfylde. Har han så allerede anmodet lægen om den. Eller var det noget han gav dig ansvar for at fremskaffe?
Jep. Min sagsbehandler sendte mig bare hjem igen tomhændet og sagde at det var mit eget ansvar at ordne det med min læge. Så jeg er ved at blive alvorligt syg og stresset af at blive kastet frem og tilbage i systemet.

Der er heller ingen støttepersoner fra kommunen som hjælper mig med at handle ind i de dage hvor jeg brænder sammen med stress, så det er også et problem. Det er også et problem at være blevet ødelagt så meget at man er afhængig af kommunens hjælp, jeg vil helst bare gerne have fred og ro så jeg kan arbejde på at få samlet op på mig selv, også selvom det måske bliver besværligt.

Borgmesteren har kvitteret på min klage omkring forløbet i jobcenteret og jeg er blevet lovet et svar på min klage inden slutningen af næste uge.

Hvis borgmesteren også er ligeglad med min klage så må jeg kigge på om sagen skal gå rettens gang.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2015, 14:36   #102
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Så fik jeg svar fra borgmesteren. Borgmesteren har lavet matchningen som uddannelsesparat om til aktivitetsparat, og samtidig har jeg fået tildelt endnu et mentorforløb. Borgmesteren har også anmodet ydelsescentret om at jeg skal have et aktivitetstillæg, og så må jeg se i starten af næste måned om jeg også har fået det.

Borgmesteren har også skrevet, at grunden til at jeg har været sat på den laveste ydelse, skyldes at min sagsbehandler har sagt at jeg ikke ønsker at deltage i et tilbud om hjælp og støtte, men det er direkte løgn.

Det er først efter jeg klagede til borgmesteren at jeg har fået tildelt et mentorforløb og et aktivitetstillæg. Jeg har aldrig sagt nej tak til hjælp og støtte og et aktivitetstillæg, og der er jo for pokker en grund til at sagen er blevet sendt til ankestyrelsen.

Årsagen til den lave ydelse skyldes at min sagsbehandler ved sine fulde fem har fejlvurderet mig som uddannelsesparat, også selvom min læge er lodret uenig med hans vurdering.

Så jeg har derfor skrevet tilbage til borgmesteren, og gjort ham opmærksom på at det er min sagsbehandlers skyld at jeg har fået den laveste ydelse. Jeg har det hele på skrift, både min sagsbehandlers fejlvurdering hvor han skriver at jeg sagtens kan starte en uddannelse på ordinære vilkår, og det er ligemeget med min diagnose. Jeg har også min læges socialfaglige vurdering hvor han skriver at det er en fejlvurdering. Jeg har også en respons på min klage fra ydelsescentret, som skriver at min lave ydelse skyldes min sagsbehandlers vurdering som uddannelsesparat. Så jeg har det hele på skrift.

Jeg har også langt om længe modtaget et brev om min førtidspension, som hedder LÆ262, hvor der står at jobcenteret har sendt et brev til min læge.

Hvorfor skal man vente så lang tid bare for at få det at vide med et brev, hvorfor har min sagsbehandler ikke ordnet det for længe siden?

Sidst redigeret af Dynam; 09-09-2015 kl. 14:38.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2015, 14:57   #103
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er helt efter bogen at du har modtaget læ262, den skal de sende til dig

Nu skal du bestille tid hos din praktiserende læge om udfyldelse af LÆ265. Husk ved tidsbestiling at det er til udfyldelse af LÆ265, mange læger sætter ekstra tid af til det. Min læge sætter 60 minutter af.

Se fremgangsmåde her: http://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_...ester_vedr.PDF

Der kan ikke sendes besked til dig og din læge om udfyldelse af LÆ265 før din sag er klar til rehabiliteringsteamet, da LÆ265 hurtig kan blive for gammel, så det er ikke unormalt at det er det sidste der sker.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2015, 15:02   #104
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Dynam, hvor er det godt at høre at du endelig bliver taget alvorligt, det var på tide.

mht. din sagsbehandler, mon ikke vedk. nu tager sig selv i kravetøjet, nu da den øverste chef ( borgmesteren) har ændret sagsbehandlers fejlagtige placering af dig i systemet? og nu ved sagsbeh. at der er fokus på vedk. arbejde fra øverste hold.

god vind til dig Dynam , nu kan du endelig komme lidt videre i din sag.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 17:10   #105
Dynam
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 39
Styrke: 9
Dynam er ny på vejen
Jeg har vundet sagen hos ankestyrelsen.

Jeg får alle mine penge udbetalt som kommunen har tilbageholdt i tidsrummet hvor jeg var fejlmatchet som uddannelsesparat.

Jeg havde både loven, reglerne og min læge på min side i sagen.

Min sagsbehandlers socialfaglige vurdering var gennemhullet af fejl, og min sagsbehandlers vurdering som uddannelsesparat var bygget på hans egne personlige meninger og derfor tabte han sagen.

Så jeg er glad for at jeg har vundet sagen hos ankestyrelsen.

Men jeg har for alvor fået det dårligt. Det er umuligt for mig at få dagligdagen til at hænge sammen. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gennemføre den ansøgning om førtidspension. Det er fuldstændigt uoverskueligt.
Dynam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 18:00   #106
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Stort tillykke Dynam med at du har vundet sagen i ankestyrelsen. Træls at man - du skal kæmpe med systemet, som jo slider på helbredet.

Skidt at du for alvor har fået det dårligt og at det er uoverskueligt for dig at gennemføre ansøgning om førtidspension. Jeg ville overveje enten at finde en frivillig hjælper der er inde i lovgivningen eller betale for en professionel privat socialrådgiver der kan aflaste og hjælpe dig med processen omkring alt papirarbejdet og deltage i møder. Således at du ikke belastes yderligere og ikke behøver at huske alle detaljer. Det gjorde jeg og det var en kæmpe lettelse og jeg kom i mål med en førtidspension.

De bedste ønsker til dig med en førtidspension.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 12:57   #107
dynam2
Slettet pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
dynam2 er ny på vejen
Jeg har været hos min læge og fået udfyldt mine papire til min ansøgning om førtidspension. Min læge vurderede at min arbejdsevne er lig med nul. Jeg har også været hos min sagsbehandler som sagde at det tog dem omkring 6-7 uger at behandle sagen.

Det har allerede taget dem måneder bare at reagere på min ansøgning om førtidspension, er det så i orden at de udskyder sagen så lang tid?
dynam2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 13:52   #108
dynam2
Slettet pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
dynam2 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nu du har ansøgt om førtidspension skal du og sagsbehandleren udfylde den indledende del af rehabiliteringsplanen, som skal med til rehabiliteringsmødet. Og sagsbehandleren skal igang med at indsamle de papirer der skal med.
Sidst jeg var hos min sagsbehandler snakkede han om det sædvanlige med straf om sanktioner og så videre, men han nævnte ingenting om det som du skriver. Skal jeg bare tage fat på ham til et møde og gøre ham opmærksom på at rehabiliteringsplanen skal udfyldes af ham?

Lige i øjeblikket er papirene hos min læge udfyldt og det er det eneste.

Jeg har fundet dette skema inde fra styrelsen for arbejdsmarked og rekruterring, er det dette skema som min sagsbehandler skal udfylde sammen med mig?

Sidst redigeret af dynam2; 20-11-2015 kl. 13:58.
dynam2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 14:30   #109
dynam2
Slettet pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
dynam2 er ny på vejen
Jeg har fået tilsendt papirene fra jobcenteret. Der står en masse spørgsmål som f.eks hvad jeg ønsker af fremtid på arbejdsmarkedet, min arbejdsevne og alle mulige ting. Jeg har spurgt jobcenteret og de siger at papirene skal udfyldes i samarbejde.

Problemet er bare at hvis sagsbehandler laver fejl i papirene og skriver ting som ikke passer (ligesom han gjorde med sin social faglige vurdering) så kommer der måske til at stå alt muligt som ikke passer.. det bedste ville være hvis jeg selv måtte udfylde papirene..
dynam2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2015, 14:38   #110
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
dynam2:
Du kan bede om at du ved afslutningen af mødet, får lov til at se det færdige skema udfyldt, så du kan godkende det. Hvis du så ikke kan godkende det, og sagsbehandler insisterer på at det skal sendes med sådan, så se om du kan lave din egen tilføjelse med de ting du mener er forkerte, og få dem vedlagt sagen

Du kan starte med at udfylde en kladde hjemmefra, og så kan i snakke om den til mødet, for så er de udfyldt i samarbejde, selvom du har lavet første udkast
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension