K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2010, 20:20   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Funktions beskrivelse

hejsa er der nogle af jer der har fået lavet en funktions beskrivelse og ved hvad det går ud på, skal have lavet den på onsdag sammen med min social faglige konsulent, hun siger det er noget som skal vedlægges når man skal søge pension, det er sådan et skema der skal udfyldes men nogle der har prøvet dette og kan fortælle mig hvad det er for noget osv ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 21:13   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg tror at det er noget med at du har en støtte pædagog,og så en gang om året udfylder man en funktions beskrivelse,så du har nok lavet en før,me at man også ligger den med ved pensions søgning lyder meget rigtigt .
Så må de papir da også snart være klar
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 10:04   #3
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg har ingen støtte pædagog, jeg har en kontakt person, det er min social faglige konsulent men har aldrig haft støtte pædagog på, så har vist ikke lavet denne før men tak for dit svar :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 11:50   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa er der nogle af jer der har fået lavet en funktions beskrivelse og ved hvad det går ud på, skal have lavet den på onsdag sammen med min social faglige konsulent, hun siger det er noget som skal vedlægges når man skal søge pension, det er sådan et skema der skal udfyldes men nogle der har prøvet dette og kan fortælle mig hvad det er for noget osv ?
Normalt ville jeg sige at det er det samme som en ressourceprofil, men det kan også være andre ting og det skal vel bare som ordet forskriver beskrive dine funktioner , her i den kommune jeg bor i der kan en visitator også lave en funktions beskrivelse feks når der skal vurderes om man skal have hjemmehjælp eller hjælpemiddler ..

Når det er din kontaktperson der skal lave den så kan man forestille sig at det er fordi hun har så stort kendskab til dig og ved hvad du kan og ikke kan og hvad du holder til og ikke holder til

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3085
  Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 13:35   #5
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa ja det lyder meget rigtigt men er hvis også noget med ens moterik altså med ens krops funktion i hverdagen men det er jo også hvad man kan holde til og ikke holde til :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 18:04   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg har kun oplevet at det var lægen der lavede en funktionsbeskrivelse

vh Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 01:13   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har fået lavet 2 funktionsbeskrivelse af fys. bakket op af læger efterfølgende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 10:29   #8
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Funktionsbeskrivelse

Der findes et skema med funktionsbeskrivelse som man bruger når man skal søge merudgifter iht § 100. Det er et flere sider langt skema hvor man skal beskrive sin hverdag, hvad man kan og ikke kan, såvel fysisk som psykisk, således at man ud fra dette kan se hvad personen kan alene eller med hjælp fra andre mennesker.

Jeg har selv fået pension uden arbejdsprøvning, og i min sag ligger også kopi af dette funktionsevne/beskrivelses skema, som jeg har brugt da jeg fik § 100 tilkendt. Jeg mente nemlig at jobcentret kunne have gavn af at se dette skema, og de tog imod det med tak.

Måske det er et sådant skema der skal udfyldes? Jeg mener at der er et link til skemaet her på sitet et eller andet sted.

Når skemaet udfyldes, så mener jeg at det er vigtigt, at man er helt ærlig og beskriver sig på en gennemsnitlig dag, men at man også husker hvordan man har det på en rigtig dårlig dag. Fx. kan jeg nogle dag ikke engang løfte kaffekanden fra køkkenbordet og hen til kaffebordet, og andre dage kan jeg godt. Her har jeg også lavet en god beskrivelse af mine hjælpemidler og hvad jeg bruger disse til, helt i små deltaljer. Dette med at gå i detaljer og være hudløs ærlig omkring ens begrænsninger, mener jeg har hjulpet min sag, § 100 fløj igennem og blev godkendt hurtigt.

Uanset om det er dette skema der menes eller ej, så vil jeg da mene at alle kan bruge dette skema til deres sag, da dette giver et meget godt billede af ens funktionsniveau helt ned til personlig hygiejne, til borddækning, fritidsaktiviteter m.v. Man skal nemlig beskrive hvad man IKKE kan, og hvad man skal have hjælp til.

Håber at dette var hvad du søger
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 20:18   #9
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa så fik jeg lavet denne som var et skema som skulle udfyldes med ja og nej også en forklaring på hvorfor man ikke kan tingene hvis det var nej selvfølgelig, det tog så lige 2½ time at lave denne. Fik at vide af min social faglig konsulent at hun ville lave en vurdering på mig og hvad de har opserveret på det aktiveringsprojekt jeg er i også skulle hun sende det til min sagsbehandler som så skal tage stilling til om alt er iorden og om det kan sendes til pensionteamet eller om der skal indhentes flere oplysninger men som min konsulent siger det, ser hun ingen grund til at der skal indhentes flere oplysninger da hun har fået set min sag ordenligt igennem, selv om der først antaget skulle laves en psykologisk speciel læge erklæring og indhentes en ny heldbredsattest fra egen lægen. Så nu skulle hun lave alt papir arbejdet først, så ved ikke lige hvor lang tid det tager, da hun jo også har flere borgere og der snart er ferie for sagsbehandlere osv.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskrivelse af ens sygdomsforløb til ens sag Lupo Alt det andet 6 06-02-2012 22:16
neuropsykolog og personlighedsmæssig funktions evne test nielsen69 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 30-01-2012 06:37
insider beskrivelse østerbro Politik og Samfund 5 06-01-2012 17:25
beskrivelse af en arbejdsprøvning MTVRV1 Alt det andet 21 09-02-2010 11:10
funktions beskrivelse buster Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2008 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension