K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2011, 16:08   #1
Kålpølser
På vej til at lære K10
 
Kålpølsers avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kålpølser er ny på vejen
Ventetid Fp

Hej allesammen.
Det er som alle jo nok er bekendt med, en lang og særdeles vanskelig proces at få tilkendt en fp. Min egen sag kommer op for pensions nævnet i starten af juli. Så må man da håbe på at den bliver godkendt, er der nogen som har en ide om ventetiden efter en evt godkendelse. Det har for mit vedkommende taget lidt over 2 år, dette er måske meget almindeligt i dagens Danmark.
__________________
Med venlig hilsen
Kålpølser
Kålpølser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 16:55   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
2 år er ingen ting
tror det i gennemsnit tager 3-4 år
kører på det 3 år
men rigtig mange oplever 6 år eller mere

de har 3 måneder når din sag er kommet til pensionsnævnet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 20:50   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kålpølser Se meddelelser
er der nogen som har en ide om ventetiden efter en evt godkendelse.
Hvis pensionsnævnet tilkender dig førtidspension, så får du svar ret hurtigt.

Nogen har fået et telefonopkald fra sb, jeg fik en mail fra sb og få dage senere kom det officielle brev.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 21:36   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg fik svar efter en mdr. Kommunen havde indstillet mig i ht. §18, men pensionsnævnet gav afslag og dette fik jeg pr. brev.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 22:17   #5
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Enteneller - da du fik afslag af pensionsnævnet på din §18, så måtte kommunen jo først havde vurderet at din arbejdsevne ikke kunne forbedres gennem aktivering, behandling etc, og dermed påbegynde din sag - som så endte ud med et afslag?

Men synes det lyder meget underligt, at dit jobcenter indstiller dig til kommunen, og kommunen vurderer det samme som jobcentret og påbegynder din sag - og så pensionsnævnet går imod disse 2 afgørelser.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 22:43   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej falentin,

Kan godt forstå at du undrer dig.

I min sag, blev der primo 2011 lavet rp. Denne blev lavet af en special afdeling, som herefter sendte sagen videre til Social Service, der så skulle tage stilling til om jeg skulle indstilles til tilkendelse eller afslag på førtidspension.

D. 14/4-11, fik jeg brev fra Social Service om at de ville indstille mig til pension i ht. §18,( hvor kommunen indstiller). De lavede en meget flot indstilling, som jeg samtidig fik kopi af. Den 13 maj, 2011, fik jeg brev fra Pensionsnævnet, de gav afslag, de mener at jeg liiiiiige skal over et erhvervs center for at blive afprøvet. !!

Så falentin, jeg blev af kommunen indstillet til pension, men fik afslag fra samme. Det værste er at lederen af den institution i kommunen, der indstillede mig til pension også sad/sidder i pensionsnævnet som gav mig afslag. Det syntes jeg er underligt.

Grunden til at jeg fik afslag, er som jeg ser det at der er gået 2 år med helbredsmæssig afklaring, men det er man jeg ikke selv herre over!!. Hvad f... har de tænkt sig. special læge erklæringer, afprøvning af medicin, nye erklæringer, status rapporter, nye sagsbehandlere og deslige.

Nu må jeg se hvad de siger til min klage. Denne bygger på at konklusionerne, også i flg. lægekonsulenterne skal komme fra sagsbehandlerne og de konkludere i alle henseender at "løbet er kørt" for mig på det, der ligner et arbejdsmarked.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 22:47   #7
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Enteneller - måske er det ikke mærkeligt, men snarre at andre på mødet måske er gået imod ham. Måske var han den der virkelig kunne se at du skulle have FP, men at de andre gik imod.

Jeg håber virkelig på et positiv svar på din klage, ligesom jeg håber at du i din klage har stillet spørgsmål som du udbeder dig svar på.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 22:52   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak falentin, sødt sagt, men jeg tror nu ikke at der er nogen kære mor i dette system. Enten tror de, at jeg har alle de ressourcer, som jeg også havde for ca. 8 år siden ellers er det ren kasse tænkning.

Vi må se. Min fagforening, mener også at jeg skal arbejdsprøves igen på et erhvervs center, specielt fordi der er gået 2 år siden sidste afprøvning, men det er jo ikke min skyld og det kan jeg jo så ikke bruge til noget.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 23:08   #9
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
ja, men omvendt, måske var det de andre der ville have en arbejdsprøvning igen. Jeg ved ikke hvor mange personer der deltager i et sådan møde, og ved ikke hvor mange der må være for eller imod. Kunne forestille mig, at hvis der var 3 til mødet og de 2 sagde ja (2 mod 1) så gives tilkendelse, og afslag ved 2 nej og 1 ja. Men ved ikke om det foregår sådan, og om det i det hele taget ska være ensstemmigt.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2011, 09:00   #10
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Kære kålpølse

For mig er det ikke til at finde ud af kommunernes pensionsteam - pensionsnævn - pensionsråd og hvad der er hvad!

Nuvel...Jeg er i samme situation som dig. Jeg får svar fra pensionsrådet 6. juli. Jeg er nærmest i undtagelsestilstand og gå rundt i cirkler. Jeg har nemlig ingen plan B.

Men jeg har været længe nok på K10 til, jeg ikke tør håbe på noget.

Svaret kommer der, siger min sagsbehandler, hvis pensionsrådet siger "ja" så gælder det. Jeg ved ikke engang, hvad sidste instans hedder - byrådet...måske..
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension