K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2012, 01:19   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
ledighedsydelse er" der nye regler ??

hej med jer alle sammen !

vil lige stille et par spørgsmål ang. ledighedsydelse,hvis man skulle gå hen og blive ledig som flexjobber. er" reglerne ang. ledighedsydelse stadig de samme som 2011. eller er der kommet nye regler om evt" at man kunne risikere at få sparket af komunerne og de siger kontant hjælp efter de 18.md
?? det jeg mener er" om de går hen og siger" eller indfører nye regler om tidsbegrænsning for ledighedsydelse" som flexjobber.
eller om det så kun" kunne komme til at ramme ny"godkendte flexjobbere.
jeg har dog selv nu været i flexjob siden år.2000 og ikke været ledig på noget tidspunkt" mens jeg har været i" og været godkendt" til flexjob.
for F.U.C.K" hvor ville det være noget ***" hvis de tog og lavede noget om tidsbegrænsning" af ledighedsydelse...
OG" det ville jo ramme os alle hvis staten gik hen og fik yderligere" flere totalt"
hjernedøde ide"er. og så ville vi fleste jo også blive nødtil at skulle sælge hus,have m.m hvis vi bare ejer noget som helst i det her land.
det SÅKALDTE" PEDAGOGISKE" danmark...
og det er noget tis""... smiler...

hvad tænker og tror i" andre kære mennesker der ude ??

mange knus og tanker til alle flexjobbere og f.p"er.

fra Anne-christine..
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 02:19   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej annech

Umiddelbart vil de kun indføre de nye regler for kommende fleksjobbere... -eller hvis man bliver ledig fleksjobber... -men der kommer jo snart en reform på området, og så får vi jo alle "guldkornene"


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 09:42   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej annech

Umiddelbart vil de kun indføre de nye regler for kommende fleksjobbere... -eller hvis man bliver ledig fleksjobber... -men der kommer jo snart en reform på området, og så får vi jo alle "guldkornene"


.
hej multe !!

det med ledighedsydelsen,mente du der" at det kun ville blive dem de nye" flexjobbere de regler ville gå ud over, med tidsbegrænsningen. altså de 18.md
og så på kontanthjælp. eller tror du vi så bare bliver sendt ud i arbejdsprøvning igen m.m og så stadig" må fortsætte" på ledighedsydelsen,hvis vi passer vores ting og aftaler ?? (( altså os gamle)) så må beholde den på ubegrænset tid.
altså os gamle" flexjobbere.. knus Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 10:09   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kunne godt være bange for at nye regler af den slags ville gælde alle flexer,da vi jo hele tiden revuders til flex igen og igen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 10:25   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nej der er IKKE kommet nye regler...

Revurderingen af fleksjob er mellem 12-18 måned (når man er ledig), men man ryger jo ikke på kontanthjælp. Den lov har været der længe. Fleksjobordningen er en "varig" ydelse så længe man opfylder betingelserne for fleksjob. Så man bevarer ledighedsydelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:11   #6
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Nej der er IKKE kommet nye regler...

Revurderingen af fleksjob er mellem 12-18 måned (når man er ledig), men man ryger jo ikke på kontanthjælp. Den lov har været der længe. Fleksjobordningen er en "varig" ydelse så længe man opfylder betingelserne for fleksjob. Så man bevarer ledighedsydelsen.
hej curls !

mange tak for dit svar. mener du så at jeg i prinsippet" godt kan sove roligt om natten da jeg så ikke" ville blive ramt af Eventuelle" nye regler,Hvis der kommer nogen. jeg er jo flexer fra år 2000. og har som sagt" ikke været ledig på noget tidspunkt"
mvh. Anne.ch
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:01   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej curls !

mange tak for dit svar. mener du så at jeg i prinsippet" godt kan sove roligt om natten da jeg så ikke" ville blive ramt af Eventuelle" nye regler,Hvis der kommer nogen. jeg er jo flexer fra år 2000. og har som sagt" ikke været ledig på noget tidspunkt"
mvh. Anne.ch

Altså det vil kun især berøre de NYE fleksjobbere. Ikke dig og os andre som allerede er blevet fleksjobbere.

Vi ved jo intet endnu, hvad de vil vedtage. Selv synes jeg, der er nogle gode ting i deres forslag, som jeg selv har håbet meget på, de ville ændre. Det der f.eks. bliver bedre er, at man kan få lov at sige op på samme måde som alle andre, dvs. at vi ikke skal være bundet til et job, hvor vi ville miste ledighedsydelse ved forskyldt opsigelse. (f.eks. pga. problemer på arbejdspladsen). De ville også ændre målgrupperne, så alle fleksjobbere vil få de samme regler, sådan at f.eks. dem på kontanthjælp som visiteret fleksjobber ikke skulle blive ringere stillet end dem på ledighedsydelse.

Det de mest vil ændre på er sådan set refusionen til arbejdsgivere, og det vil jo ikke ramme os, der er allerede visiteret og er i job. Jeg tror dog, at refusionen vil ændre, hvis vi skiftede job, men som sagt, vi ved jo ingenting, hvad det bliver til....

Der skal jo flertal til i folketinget for at gennemføre en ny lov, og så længe der ikke er sket noget, synes jeg ikke, man skal gå og være alt for nervøs osv...

Der bør meget til, før de kan fratage vores fleksjob bevilling. - os der allerede er visiteret fleksjobbere.

Og så længe du er i job, så kan du sagtens sove roligt!

Sidst redigeret af curls; 06-01-2012 kl. 19:09.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:34   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg tror at du roligt kan sove om natten. det jeg har hørt/læst at de vil ændre på tilskuddene så de lavestlønnede får de største tilskud, og dem der tjener 600.000 kr i flexjob får mindre. der har også været snak om at vi kun fik løn for de timer vi var på job og så ledighedsydelse for resten.

Arbejdet starter her i foråret, og forventes vedtages og taget i brug pr 1/1 2013.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regler for aktivering ved modtagelse af ledighedsydelse. M. Firling Spørgsmål ang fleksjob 12 05-09-2013 19:42
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Ledighedsydelse, uddannelseslegat & "arbejdspligt"?!? Trine77 Alt det andet 0 08-05-2011 09:10
"ferie" under ledighedsydelse, sygemeldt energizer Spørgsmål ang fleksjob 5 07-01-2010 00:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension