K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2009, 16:39   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dit problem Trold...det er at du får kontanthjælp og dermed åbenbart skal følge 2 regelsæt...

Havde du fået ledighedsydelse....så havde der været en § der dækker...nemlig § 44 nr 4....

Citat:
Kapitel 11

Virksomhedspraktik

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik med henblik på afprøvning af personens rådighed, jf. lov om aktiv socialpolitik §§ 74 b, 74 c, 74 g og 74 i.

Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.

§ 43. Personer i virksomhedspraktik er ikke omfattet af de for lønmodtagere gældende regler fastsat i henhold til eller ved lov eller ved kollektiv overenskomst m.v.

Stk. 2. Personer i virksomhedspraktik er uanset bestemmelsen i stk. 1 omfattet af arbejdsmiljølovgivningen og lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet.

Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, dog 8 uger for personer, der er omfattet af § 91 b,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 2 og 3, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 3, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.
Når man modtager kontanthjælp....så mener de at man skal følge 2 regelsæt..

Nemlig både for fleksere og for kontantthjælpsmodtagere...

Du ville normalt være gået ind under §2 nr 7...som er fleksere....

Men da det er kontanthjælp....så vi du også gå ind under §2 nr 3....og her siger loven jo at

Citat:
Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 2 og 3, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.
Jeg kan ikke helt se rimligheden i at man gør denne forskel på fleksere...men arbejdsmarkedstyrelsen siger at det er helt i orden...desværre...

Dette er en af de sager der burde for en alm domstol....for jeg er sikker på at en alm domstol ikke ville gøre denne forskel på fleksere...

Dette er ikke ligestilling i mine øjne...

Måske det var værd at få sagen bragt for det nye ligestillingsnævn i ankestyrelsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:39   #22
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Ups den fik jeg da helt galt i halsen - Sorry
Så kan jeg jo godt læse mig til at der er en bid vej endnu.


måske du kan hjælpe mig med noget helt andet:
Sidder og beundrer de billeder i forskellige har lagt sammen med jeres navne på siden- men kæmper en " forgæves kamp" med selv at finde ud af hvordan jeg skal lægge det billede på min profil som jeg har valgt. ???
Har efterhånden opgivet ...... hvilken tumpe jeg er

Så er der en hurtig genvejs-beskrivelse er dagen reddet

mvh- maruus
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:42   #23
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Hovsa, der vågnede jeg sg'i pludselig.
Inden jeg startede i praktik sagde min sagsbeh., at det var 3 mdr. MED MULIGHED FOR FORLÆNGELSE.
Vil det sige, Stella, at når man som ledig flex'er er i praktik, så kan den IKKE forlænges, f.eks. p.g.a. at man har haft lidt fravær, eller sidder jeg bare og ønsketænker?
Som flekser skal den ikke vare mere end 3 måneder da det ellers er konkurrenceforvridende og meningen med den er jo enten revurdering eller den rigtige mening burde være at hvis en arbejdsgiver vil forlænge din praktik så er det profit for 3 måneder er NOK til at afgøre om arbejdsgiveren vil ansætte dig.

Du skal også have en kontrakt fra kommunen hvori der står :

Hvad du skal udføre af arbejde og hvor.

I hvor mange timer og hvilket tidspunkt på dagen

Dine skånehensyn ( meget vigtigt)

Dato for begyndelse på forløbet og slutning af forløb. ( max 3 mdr)

I kontrakten skal der også stå at kommunen er ansvarlige for en ulykke under forløbet...altså en forsikring de har da du jo er tvunget til det og kommunen forlanger det er det deres forsikring der gælder

Underskrift fra arbejdsgiver og Dig og anden aktør.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:46   #24
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Ups den fik jeg da helt galt i halsen - Sorry
Så kan jeg jo godt læse mig til at der er en bid vej endnu.


måske du kan hjælpe mig med noget helt andet:
Sidder og beundrer de billeder i forskellige har lagt sammen med jeres navne på siden- men kæmper en " forgæves kamp" med selv at finde ud af hvordan jeg skal lægge det billede på min profil som jeg har valgt. ???
Har efterhånden opgivet ...... hvilken tumpe jeg er

Så er der en hurtig genvejs-beskrivelse er dagen reddet

mvh- maruus
Du går ind i kontrolpanel oppe i bjælken her på forsiden så er du på din side og der klikker du rediger avatar...så kan du enten vælge en eller tag en du selv har...der står gennemse længere nede klik den og så kommer dine egne billeder frem..he he...håber jeg er til at forstå...ellers må web gøre det heheheh
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:53   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan skifte eller sætte en avatar på her http://www.k10.dk/profile.php?do=editavatar

Der går du bare ned og trykker på "Gennemse" og så finder du et billede på din egen computer og bruger det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:56   #26
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
godt svaret Web....tak...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 17:21   #27
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hurra Hurra - kan betale sig at fortælle hvor dum man er

Tusind tak for hjælpen
Maruus
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 18:15   #28
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ikke dum bare lærenem... godt skåret...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 21:56   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Som flekser skal den ikke vare mere end 3 måneder da det ellers er konkurrenceforvridende og meningen med den er jo enten revurdering eller den rigtige mening burde være at hvis en arbejdsgiver vil forlænge din praktik så er det profit for 3 måneder er NOK til at afgøre om arbejdsgiveren vil ansætte dig.

Du skal også have en kontrakt fra kommunen hvori der står :

Hvad du skal udføre af arbejde og hvor.

I hvor mange timer og hvilket tidspunkt på dagen

Dine skånehensyn ( meget vigtigt)

Dato for begyndelse på forløbet og slutning af forløb. ( max 3 mdr)

I kontrakten skal der også stå at kommunen er ansvarlige for en ulykke under forløbet...altså en forsikring de har da du jo er tvunget til det og kommunen forlanger det er det deres forsikring der gælder

Underskrift fra arbejdsgiver og Dig og anden aktør.
Stella Trold er IKKE i arbejdspraktik mhp at skulle ansættes hun er det som en vurdering for hvad hun kan og ikke kan ...

ergo noget ala det som jeg også skal , jeg kan bare med loven i hånden sige 13 uger og ikke længere , Trold er så også kontanthjælpsmodtager og derfor er hun ikke underlagt de samme love som os på ledighedydelse og det er så vildt for dårligt og skide uretfærdigt og forkasteligt og hvad hulen bilder folketinget sig ind at lave et hold a og b flekser

Stod det til mig så samlede jeg penge ind så vi kunne få en domstol til at se på det her ,men det er stadig ikke lykkedes mig at finde ud af hvordan man gør ..

Men ergo

Jeg skal i arbejds prøvning for at finde ud af om jeg stadig kan varetage et fleksjob (med nye skånehensyn og tider ) eller om det er førtidspension ...

jeg kan maks være der i 13 uger ...

Trold skal det samme ,men hun kan forlænges STRENGT SVINERI
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 22:20   #30
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Undskyld Stella, at jeg ikke fik alle oplysningerne med.
Jeg har nu været i praktik i lidt over en måned, en måned hvor det er gået støt ned af bakke med min ryg, og selv om jeg nu er nede på noget med 5-8 timer pr. uge, så hjælper det ikke en disse på min ryg, den lever vist sit eget liv.

Jeg har fra starten af været meget opsat på, at have et minimalt fravær (altså dage hvor jeg ringer og melder helt fra, uden at møde op), men det var så en beslutning jeg tog uden at spørge min ryg.

Som jeg har det nu, vil jeg sk... det et stykke, om jeg så bliver forlænget lige til juleaften.

Endnu en gang må jeg erkende, at hvis jeg ikke lytter til min ryg når den begynder at pippe, og heller ikke når den skræpper, så begynder den da bare at bide, indtil jeg hører efter.

Tak til Web, for at uddybe forskellen på kh og ledighedsydelse, jeg kunne ikke nå at læse det inden jeg skulle til forældremøde, men printede det ud så jeg kan nærlæse det senere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Hjort vurderer 1.500 ledige fleksere på kontanthjælp zuza Manglen på Fleksjob 5 12-03-2008 14:22
Kontingentpriser for fleksere i HK zuza Et godt link! 0 11-03-2008 15:10
Regeringsplan for fleksere osv. zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 23-11-2007 01:54
A og B fleksere, retfærdigt ? Hejdien Politik og Samfund 4 04-01-2006 23:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension