K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2009, 14:12   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
stjuma som jeg forstår det du skriver så har kommunen sagt god for at hvis du finder et fleksjob så overgår du til fleksordningen ikk ?
hvis du ikke er visiteret er du ikke fleksjobber og er du ikke fleksjobber har du ikke krav på et fleksbevis

i og for sig kunne du lige så godt sætte dig ned og lave det selv hvis det kommer til det, jeg kan formode at kommunen truer dig med helbredstillæg og boligsikring fordi de så skal visitere dig til fleksjob det er den eneste logik jeg kan se i det, men som Zuza skriver til dig har kommunen vejlednings pligt i forhold til dig ...

Så det smarteste du kan gøre er at skrive til dem at du har bedt om et fleksjobbevis da du er godkendt til at kunne arbejde i fleksjob hvis der findes et og at beskeden du fik var at så ville du miste dit helbredstillæg samt din boligsikring og det har du svært ved at forstå ..

Så derfor bedes de i henhold til forvaltningsloven om vejlednings pligt oplyse dig om hvor i loven det fremgår at du ved et fleksjobbevis udstedelse mister disse ting ... (det står ikke i loven der står utroligt lidt om det at gå fra pension til fleks )

Hvis du mister disse yderlser må det jo være fordi kommunen mener at de ved at udstede et bevis dermed visitere dig til fleks og ja så vil du miste dit helbredstillæg (hvis du visteres ) men du skal så over på ledighedsydeles og der vil det så være indtægt der afgøre hvorvidt du skal have boligsikring ...

så det kan ikke lade sig gøre for dem at pege på noget sted i loven hvor der står at du mister disse ting det kan kun være en skøn sag for dem men mener de det må de pege på hvor i lovgivninger det står ...

og som Zuza også skriver så skal man altid have sådanne udtaler på skrift de kan sige alt mundtligt men det kan man ikke tro på , det kan lige så godt være en travl jobkonsulent der sidder og tænker hvorfor bruge tid på det ...


Så vil du meget gerne have et fleksjobbevis og vil du meget gerne vide hvor det står så skriv til den der har udtalt det og bed om at få det på skrift det er din ret ..

Jeg tror ikke umiddelbart at nogen her kan pege på hvor det står jeg har kigget og har ikke kunne findet noget om det og i det hele taget ikke ret meget om at gå fra pension til fleks .,..

måske en ide at skrive til nogle politikkere omkring det de har jo meget travlt med at dem på den gamle pension skal prøves mhp at komme i fleksjob i stedet for , men det hjælper jo ikke en fis hvis dem der så gerne vil får lagt en masse hindringer i vejen ...
  Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 14:15   #12
stjuma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 20
Styrke: 16
stjuma er ny på vejen
Til Zuza.
Jeg tror du har ret, men de har bare overset en enkelt detalje - mit skjulte mellemnavn: Stædig!
stjuma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 14:20   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er jeg også... når jeg ser, kommunerne trækker borgerne rundt ved næsen.

Så vi må jo bare blive ved med at lege detektiver og grave i lovgivning.

Og så drille dem med skriftlige krav.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 14:25   #14
stjuma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 20
Styrke: 16
stjuma er ny på vejen
Til Heidien.
Jeg har skrevet til Konsulenten, som kom med meldingen, at jeg ville have på skrift, hvor i loven det ståt. Hun svarer, at hun vil indkalde mig og min kone (????) til et møde, men det har jeg afvist indtil jeg har reglerne sort på hvidt.
Jeg har også skrevet til Beskæftigelsesminister Inger Støjberg.
Det der irriterer mig mest er dog, at ingen har nævnt det her før, og selv om jeg har bedt od de her regler siden sagen startede i april 2007, så har ingen ville/kunne give mig dem.
stjuma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 14:30   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu spørger jeg måske dumt, men jeg kender ikke den gamle ordning så godt.

Er helbredstillæg og invaliditetsydelse det samme?

For så BEVARER du invaliditetsydelse i tilfælde af job.

Prøv at se her:

Citat:
Samtidig er der sket en ændring af reglerne for invaliditetsydelse. Fremover har alle, der er blevet tilkendt førtidspension på gammel ordning ret til at modtage invaliditetsydelse i den periode, hvor førtidspensionen er gjort hvilende. Retten til Invaliditetsydelse sker i disse tilfælde uden forudgående individuel vurdering. Den enkelte skal selv anmode kommunen om at få udbetalt Invaliditetsydelse ved hvilende pension.



Også alle, der ved lovændringens ikrafttræden 1. juli 2008, har hvilende pension, skal selv henvende sig til kommunen for at få tilkendt invaliditetsydelse, uanset om de hidtil har modtaget almindelig -, forhøjet almindelig -, mellemste - eller højeste førtidspension.
http://www.scleroseforeningen.dk/da/...20arbejde.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 14:40   #16
stjuma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 20
Styrke: 16
stjuma er ny på vejen
Helbredstillæg er det der tidligere hed Medicintilskud, som både er tilskud til medicin og til Briller, høreapperater eller nødvendigt!
stjuma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 14:51   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu spørger jeg igen...he-he

Hvilken type førtidspension er du på?

Afhængig af arbejdsevnen tilkendes man højeste osv., ikke?

Jeg tænker på, om din arbejdsevne nu (fordi arbejdsevne i fleksjob svarer til 1/3 eller 1/2 af fuld tid), svarer til den kategori du er på.

Jeg ved ikke, om kommunen kan visitere dig til fleksordningen og samtidig gøre din pension hvilende og give dig helbredstillæg.

Så ryger du evt. over på ledighedsydelse - cirka 15.000 pr. måned næste år... plus invaliditetsydelse.

Det er noget værre rod i lovgivningen og en jungle at finde rundt i, men vi må jo bare prøve os frem.

Måske www.ældresagen.dk har svar på noget af det. De har en rigtig god rådgivningsside med opdaterede oplysninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 14:55   #18
stjuma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 20
Styrke: 16
stjuma er ny på vejen
Jeg er på mellemste førtidspension. Jeg er blevet vurderet til op til 15 timer.
stjuma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 15:03   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Som jeg har forstået det, så må du gerne arbejde ved siden af pensionen, og først hvis du varigt kan blive selvforsørgende kan kommunen overveje, om du skal frakendes pensionen.

Det er den første vigtige ting i din sag.

Næste punkt er så, om du overhovedet har nogen fordel ved at komme på fleksordningen, for hvis du er berettiget til at tjene eks. næsten 130.000 årligt UDEN at der røres ved din pension, så er det måske en større fordel for dig end fleksordningen.

Spørgsmålet er så, OM der modregnes og hvor meget, når du er på den gamle ordning. (På den nye må man tjene cirka 65.000, og indtægter derudover modregnes med 30 kroner pr. 100 kroners indtægt).

Ellers kan du jo bede din kommune om at udstede et "arbejdsbevis", som passer til din situation. (altså i stedet for et fleksjobbevis).

Det ville også være interessant at se en reaktion på det, for som loven - og VKO - siger, så er der jo brug for arbejdskraft og kommunerne SKAL hjælpe ALLE ud på arbejdsmarkedet, "for der er jo brug for alle", ikke?

Men som jeg også har forstået det, så kan du "bare" søge deltidsjob på lige fod med ordinært ansatte - eks. ved at se på www.ijobnu.dk eller på www.jobnet.dk

Men måske har jeg ikke "fod" på den gamle ordning, og så må du endelig rette mig... men umiddelbart kan jeg ikke se nogle fordele for dig ved at komme under den "nye" fleksordning, eller fleksordning i det hele taget.

Ved at forblive på førtidspension, bestemmer du SELV, hvilke job du vil søge, og du kender jo bedst dine skånebehov.

Hvis du kommer under fleksordningen, så står du til rådighed for ALT og risikerer arbejdsprøvninger, kontrol, rådighedsvurderinger i alle mulige jobs, du IKKE kan magte med risiko for forværring af helbred og familierelationer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 11-12-2009 kl. 15:05.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 15:13   #20
stjuma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 20
Styrke: 16
stjuma er ny på vejen
Du har ret i dine betragtninger. Men det er efterhånden blevet en principsag, de skal F...... følge reglerne.
Men jeg vil bede om et "arbejdsbevis".
stjuma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Visiteret til fleksjob Fru Vinther Alt det andet 3 21-08-2013 08:59
Efter jeg visiteret til fleksjob Jøsses Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 20-10-2012 14:18
Visiteret til fleksjob. Rikkesejer Spørgsmål ang fleksjob 7 16-12-2010 09:34
Visiteret til Fleksjob Vendel Spørgsmål ang fleksjob 4 20-01-2009 10:26
Er visiteret til fleksjob men!!!! Marianne.a.b Spørgsmål ang fleksjob 18 26-10-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension