K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2009, 12:52   #11
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
ha ha.... Jeg kan godt forstå hun ikke ønsker at give svar på de spørgsmål hun bliver stillet. Den anden mail sendt efter en debat i folketinget hvor hun levede op til sit øgenavn som komiske Inger.

Tænk sig at hun har den frækhed at stille sig op på det der skulle være den fornemmeste talerstol i landet og fortælle hun er stolt over det system folk på sygedagpenge er underlagt og at folk ikke kommer i klemme.

Det fortæller vel i bund og grund at hun enten ikke aner hvad hun taler om eller forsøger at lave spin for at dække over hvor grotesk det står til.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 14:37   #12
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Azfalt kan du pege på hvor i følge loven hun kan få forlænget ?

Jeg kan ikke se hvor hun kunne få forlængelse for som det er nu kan man ikke sige at det er varigt (det kan ingen jo vide ) og man kan ikke sige at hun kan komme tilbage (det kan heller ingen jo vide ) men at hun burde beholde sine sygedagpenge indtil den dag man ved noget , eller der burde være mulighed for revudering af sådanne sager ved en førtidspension det er ganske oplagt men som loven er skrevet sammen så kan jeg også kun se at de kan slippe uden om at give noget som helst ...

Jeg kan virkelig ikke se hvor det fremgår at hun har krav på forlængelse i følge love, kan du pege på det for mig , altså helt hardcore rettil det ene eller det andet .. og ikke hvor man mener hun burde kunne få det ene eller det andet ...
Skal lige høre min nabo yderligere, han er lidt mere ferm med sygedagpenge spørgsmålet, end jeg selv er.
Er lige kommet hjem og fået læst artiklerne igennem.

Sidst redigeret af Azfalt; 30-06-2009 kl. 14:47.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 15:29   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Socialdemokratiet er i fuld sving med at udfritte Støjberg om denne (og andre) sygedagpengesag(er).

Se her, hvor mange spørgsmål der er stillet:

Citat:
Spm. Nr. S 2524
Til beskæftigelsesministeren (Inger Støjberg (V)) . ( 29/6 09 ) af: Carsten Hansen (S)
Spm i fuld tekst: Vil ministeren oplyse, hvad ministeren mener, at Ellen Danekilde – som beskrevet i Fyns Stiftstidende den 29. juni 2009 – og andre ægtefælleforsørgede i samme situation skal gøre, når sygedagpengene ophører før raskmelding, og før der er klarhed over, om arbejdet kan genoptages?
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...2524/index.htm

Citat:
Spm. Nr. S 2523
Til beskæftigelsesministeren (Inger Støjberg (V)) . ( 29/6 09 ) af: Carsten Hansen (S)
Spm i fuld tekst: Vil ministeren afklare sin holdning til, at der er ca. 1.200 personer, der årligt mister sygedagpengene uden at kunne få anden økonomisk hjælp på grund af ægtefællens indkomst?
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...2523/index.htm

Citat:
Spm. Nr. S 2525
Til beskæftigelsesministeren (Inger Støjberg (V)) . ( 29/6 09 ) af: Carsten Hansen (S)
Spm i fuld tekst: Vil ministeren klargøre, om ministeren agter at sætte gang i en grundig undersøgelse, der kan klarlægge om kommunerne overholder reglerne i sygedagpengesagerne, eller om der er borgere, der mister deres forsørgelse på grund af fejlagtig kommunal sagsbehandling?
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...2525/index.htm

Citat:
Spm. Nr. S 2522
Til beskæftigelsesministeren (Inger Støjberg (V)) . ( 29/6 09 ) af: Carsten Hansen (S)
Spm i fuld tekst: Vil ministeren vurdere, om det er rimeligt, at en sygemeldt, der rammes af en ny sygdom i direkte forlængelse af sin første sygemelding ikke får »nulstillet« sine sygedagpenge og dermed har ret til en ny periode på sygedagpenge?
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...2522/index.htm

Citat:
Spm. Nr. S 2520
Til beskæftigelsesministeren (Inger Støjberg (V)) . ( 29/6 09 ) af: Carsten Hansen (S)
Spm i fuld tekst: Mener ministeren, at det er rimeligt, at Ellen Danekilde – som beskrevet i Fyns Stiftstidende den 29. juni 2009 – mister sine sygedagpenge – og dermed sin fulde indkomst på grund af ægtefælleforsørgelse – på trods af, at hun ikke er rask?
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...2520/index.htm


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 16:11   #14
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Så kan man da håbe på der sker noget. Venter med spænding.

Men frygter DF kan sætte en kæp i hjulet.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 17:03   #15
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
§ 27 stk 2, kan man søge på igen og igen, Men kommunen giver den kun første gang, efterfølgende skal man selv presse på med nye lægelige oplysninger for at kunne få den forlænget.

I eksemplet med Kemo behandling, skal der herfor indhentes oplysninger efter hver behandling om der er fremgang eller stagnation, hvis der ser ud til at være fremgang ved behandlingen, er der belæg for at vedkommende kan komme i arbejde igen og derfor også belæg for at få forlænget sygedagpengeperioden.

Men som nævnt, man skal selv gøre en indsats, for at få den forlænget ud over de 52 og 26 uger, som kommunen skal give.

At det så fremgår af artiklen at hun ikke længere får sygedagpenge, betyder så at hun heller ikke kan søge om forlængelse, det skal gøres i sygedagpenge perioden.
Men så må hun jo vente de måneder til hun igen kan startes forfra på ny sygedagpengeperiode (kan hun nok ikke engang, da det ikke er nyt sygedoms forløb), men så må de flytte i lejet lejlighed, eller tilsvarende leje bolig, og så må de finde ud af at formidle eventuel formue indtil hun kan få kontanthjælpsydelse, som hun så kan få indtil hun engang bliver raskmeldt og kan vende tilbage til sit tidligere job, ellers må hun jo trumlen igennem med jobprøvning og kurser osv.

Ser desværre ikke alt for lyst ud, efter sygedagpenge periodens ophør.
Ville godt have kommet med en lidt mere opmundrende melding, men finder jeg svært at finde frem til den givne situation.



PS.
Min nabo har fået forlænget i over 3 år på indeværende tidspunkt, og har så her fra K10 fået at vide der også er nogen som har fået forlænget i over 6 år, ved brug af § 27 stk 2.

Der er tilsyneladende ingen begrænsning på hvor mange gange den kan ansøges og forlænges på denne §.. Hvis man selv yder den fornødne indsats med indhentning af oplysninger til kommunen.

Sidst redigeret af Azfalt; 01-07-2009 kl. 17:06.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 20:31   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Undskyld Azfalt jeg ser ikke et eneste sted hvorfra du henter at der kan forlænges i det evige , nogen får sygedagpenge meget længe men det er mere pga kommunes goodwil end noget andet .'


Ærgerligt at du ikke kan komme med en § eller andet .. det eneste jeg kan se kan forlænge ud over de 2x13 uger er dette.,..

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

men men det bliver nok en kamp om ord , dog er vi hundredevis af mennesker herinde der har fået stoppet sygedagpenge pga varigheds begrænsninger OGSÅ selv om der er anket ...jeg har heller ikke kunne finde en eneste sm afgørelse der understøtter det du skriver men den kan være smuttet så er der nogen der kan finde en så ville det være mere end godt at få den ind her
  Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 20:33   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Et svar på henvendelsen til Bent Bøgsted (dog ikke fra ham selv )

Kære Heidi

Tak for din Mail - jeg er fuldstændig enig med dig og når Bent Bøgsted udtaler sig som han gør handler det alene om at "vinde offentligheden" oh ikke om faktuel viden fordi vi har gentagne gange i løbet af de sidste år, også behandlet denne sag i folketingssalen og her har konsekvenserne været klare lige så klare som du beskriver dem og fra Beskæftigelsesministeriet s side har vi fået forelagt beregninger der viser at ud af de 5-7000 mennesker der hvert år taber deres forsørgelsesgrundlag vil kun ca. 10 % have en mulighed at få forlænget deres dagpenge grundlag

Jeg har nu bedt Beskæftigelses ministeren forholde sig til den fynske sag og hun skal svare først i næste uge også må vi se hvad der kommer ud af den og jeg kan garantere dig at vi fremsætter vores B-forslag i næste folketingsamling så her skal det borgerlige flertal få lov til at stå og argumentere imod endnu engang.


Jeg er meget interesseret i at se et evt. svar fra Bent Bøgsted hvis du mener at jeg kan have interesse i at se det - også til sidst det er da et helt utroligt menneske syn der ligger bag ? og lang fra mine værdier som flertallet her repræsenterer.

Med venlig hilsen

Carsten Hansen


Medlem af Folketinget
Gruppeformand (S)

  Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 20:59   #18
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det er bare så godt Hejdien så nu er der endelig røre i andedammen.

Og jeg håber sørme at de holder fast i at ville have et svar og bliver ved indtil det rigtige svar kommer.

Dejligt at du bare har sådan et gåpåmod og sender mail til en stor del folketingsmedlemmer...... takker og nejer.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 06:45   #19
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Undskyld Azfalt jeg ser ikke et eneste sted hvorfra du henter at der kan forlænges i det evige , nogen får sygedagpenge meget længe men det er mere pga kommunes goodwil end noget andet .'

Var lidt hurtig til at komme med tilbagemelding om min nabos forhold, skal dertil nævnes at han har været selvstændig, før han startede op med sygedagpenge, og han har løbende været i arbejdsprøvninger i sygedagpengeforløbet, disse arbejdsprøvninger tæller med som værende arbejde hvis de vare i 13 uger eller mere, og er på grund af disse arbejdsprøvningers varighed, at han kan få forlænget sygedagpengene på ny efter endt arbejdsprøvning.
(Arbejdsprøvningsperioderne udbetales kontanthjælp, så reelt startes han forfra i sygedagpengeforløb, og er ikke som først antaget en sammenhængende periode på sygedagpenge.)

Ved så ikke om det skal kaldes goodwill, eller udnyttelse af lovteksten.

Er ikke helt sat ind i hans sagsforløb, og derfor også svagt argumentations grundlag at fortsætte på.

Så har været et dårligt eksempel at komme med fra min side, men det har jeg først fundet ud af lidt for sent, desværre.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 17:43   #20
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Hejdien

Jeg har været lidt langt ude på landet her de sidste dage. Ja faktisk har jeg været ude så langt vest på man kan komme, nemlig Blåvand for at lade op igen oven på min speciallæge erklæring skrivelse.

Jeg medbragte mobiltinternet og fik også sendt Hr Bøgsted en mail. Jeg håber den er gået igennem selvom netværket drillede ret så meget. Glemte at lave en kopi her til k10 og kan ikke finde den i mit mail system. Men håber den er gået igennem.

Men stillede ham en række spørgsmål blot for at drille ham. Bad ham så tilsidst om at henvise til de lovgivninger der vil betyde at folk ikke mister deres forsøgelsesgrundlag som han nu snakkede om i artiklen i fyens.dk.

Jeg er nemlig sikker på det vil glæde rigtigt mange sygedagpenge modtager. Men som det meste af det som kommer fra DF er blot spin, bluff og bedrag af vælgerne.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Venstre. Konservative og Dansk Folkeparti jsn Politik og Samfund 27 02-07-2011 09:14
Dansk Folkeparti ligger op til store stramninger overfor ledige Anna1 Politik og Samfund 12 25-05-2010 14:55
Glemmer Dansk Folkeparti, så husker jeg det!!! Henrikxxxx Politik og Samfund 7 22-11-2009 12:34
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Endnu mere stress zuza Dit og Dat 0 19-02-2009 15:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension