K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2012, 00:10   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
nogle syntes altid græsset er grønnere på den anden side

jeg har selv boet mere end 50 stedrer inden jeg blev 18 år men har nu boet 30 år samme sted.Jeg tor nu nok jeg skal bæres her fra .
Til tider kan alle hænge mig langt ud af halsen,men for det meste er der nu noget trygt ved at man møder et eller flere kendte ansigter i sit by billede.

Jeg er ikke den der sladre med naborene,det enlig kun om sommeren hvor man får sat sig i gården,det kan man nemlig ikke gøre uden at der kommer nogle og vil snakke,og det jo også fint nok .Vi ved jo bare alt om alle alligevel

For selv om man til tider kan føle sig alene i storbyen,så holder alle øje med hinanden på en eller anden måde alligevel.

Uden at vide det så tror jeg det er letter at være tilflytter i en storby end i en lille flække syd for KBH.

Jeg ved ikke om du kan bruge mine ned fælde tanker her til noget ,men som de andre siger så kræver det en indsats at lære nye mennesker at kende,lige som det også kræver en indsats at bevare et venskab.

Håber du finde det rigtig for dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 07:27   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
For selv om man til tider kan føle sig alene i storbyen,så holder alle øje med hinanden på en eller anden måde alligevel.
Det minder mig om dengang jeg var barn, vi boede i en boligblok hvor der var meget lydt, man kunne ikke undgå at vide noget om hinanden, men der var ingen der gik og råbte højt om hvad de kunne høre, man holdt sin viden for sig selv.

Senere boede jeg i en anden blok i samme kvarter, jeg boede i stueetagen, øverst boede en meget nysgerrig ældre dame, hun stod tit i køkkenvinduet og kiggede.
På et tidspunkt havde hun fortalt min mor, som boede i samme opgang, at hun flere gange havde set en mand i en sølvgrå bil holde og kigge ind mod mine vinduer.

Jeg fandt aldrig ud af hvad det handlede om, men jeg er sikker på, at hvis der var sket noget, så havde den nysgerrige ældre dame kunnet bidrage til en evt. efterforskning.

Så ja, der er også noget trygt ved, at bo så tæt sammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 12:28   #13
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Tja, det er jo nok meget sansynligt jeg vil få hjemve. Jeg er ikke lige typen der er så social.
Jeg ved ikke hvad det er for sorte kommuner der er. Håber ikke det er Roskilde eller solrød og deromkring.
Det er jo også et kæmpe arbejde at finde frem til den rigtige lejlighed. Først skal man jo finde boligforeninger og skrives op, og man skal finde ud af hvor i byerne jeg vil bo og hvordan kvarteret er. Det kan kun gøres ved at tage derhen og kigge. Der skulle også gerne være steder i området, hvor man kan gå hen og møde andre ligesindede. Der har Roskilde jo nok mere at byde på end Solrød og Karlslunde.
Så der er meget at tænke på ved sådan en flytning. Økonomien er jo heller ikke noget man kan se bort fra. Det er vist generelt dyrere jo tættere man kommer kbh.
Jeg har også tænkt på den modsatte retning, nemlig ned til grænsen i Åbenrå. Det er jo billigt at bo i gylland og endnu billigere når man kan handler over grænsen. Men jeg tror ikke jyderne har den store sympati for folk på off. ydelser.

Men det er nok klart en fordel hvis jeg kendte nogen der, og der er jo ikke bare lige at komme til.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 12:56   #14
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej stueplanten kender godt det med at man, gerne vil væk ,fra dem der kender en , og som man, måske har ,for tæt på -- naboer - den nyskærige post -- vi er godt nok fynboer hat boet på midtfyn i 30 år - jo vi kendte da naboer sådan ,men vi faldt aldrig til på egnen - så gjorde vi det, trak teltpælene op og flyttede til sydøstfyn ved vandet. - det var som at komme hjem - her er der ikke nogen der ser ned på nogen. alle hilser og passer sig selv, her kan man selv bestemme hvor meget kontakt man kan klare --- vi havde da også undersøgt området lang tid-- ved torvedage -- forskellige by sammenkomster osv-- nu har vi boet her i 5 år - og vi skal sikkert bæres herfra -- det er svært at bryde op -- men nogle gange skal man måske følge sit hjerte -- håber alt godt for dig
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At flytte Marrakesh Alt det andet 19 26-12-2012 10:06
At flytte Manne76 Alt det andet 2 09-01-2011 15:45
Flytte falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 25-12-2010 20:30
§34, kan man flytte med det? Silly Alt det andet 4 07-11-2009 14:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension