K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2017, 06:56   #1
Mille23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mille23 er ny på vejen
Fradrag i fleksløntilskud

Jeg er netop blevet visiteret til fleksjob og skal ansættes i fastholdelsesfleksjob på min nuværende arbejdsplads

Jeg er i den forbindelse usikker på, om nedenstående ikke-arbejdsrelaterede indtægter vil blive modregnet i mit fleksløntilskud:

- afkast fra aktier og obligationer der er købt for kreditorsikrede midler (erstatning fra tab af erhvervsevne) og som bliver stående på kontoen?

- evt. udbetaling af afkast fra ovenstående midler?

- løbende udbetaling fra privattegnet forsikring ved nedsat erhvervsevne (Nordea Liv & Pension)?

Mvh
Mille23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2017, 09:04   #2
IVN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2006
Indlæg: 10
Styrke: 18
IVN er ny på vejen
Hej
I mit tilfælde må kommunen ikke modregne tab af erhvervsevne. Når du er afklaret til fleksjob må de ikke modregne.
Mvh
IVN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2017, 10:49   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hej

Du kan yderligere prøve at se denne bekendtgørelse, som er den, det offentlige skal handle ud fra.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164057
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2017, 19:21   #4
Mille23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mille23 er ny på vejen
Jeg har fået denne forklaring i et andet fora:

Der skal ikke ske fradrag i fleksløntilskuddet for arbejdsfrie indtægter.

Arbejdsfrie indtægter er fx:
-
Udbetaling af Koda-Gramex-afgifter.
-
Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.
-
Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold.
-
Ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension og udbetalinger efter lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond.
-
Pension efter ægtefælle eller samlever samt børnepension.
-
Pension, der udbetales som følge af tab af erhvervs-/arbejdsevne.
-
Løbende udbetaling af pension fx fra en pensionsopsparing, eller en gruppelivsforsikring.
-
Erstatninger, herunder erstatninger efter lov om arbejdsskadesikring.
-
Krigserstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver.
-
Livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.
-
Invaliditetsydelse efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v.
-
Efterløn efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter kapitel 6 i lov om tjenestemandspension, godtgørelse for usaglig afskedigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, og funktionærlovens § 2 b m.v., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a og godtgørelse efter ligebehandlingsloven.
-
Indtægter ved salg af erhvervsvirksomhed og fast ejendom.
-
Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.
-
Renter, aktieudbytte og lignende, arv, gaver og gevinster.
-
Underholdsbidrag.
-
Pension, der udbetales som følge af tab af erhvervs-/arbejdsevne.
-
Den forhøjelse af pensionen, som en tjenestemand modtager som følge af arbejdsskade (tilskadekomstpension).
-
Vederlag, der modtages for at overholde konkurrence- eller kundeklausuler.
-
Feriepenge (feriegodtgørelse), der udbetales, uden at ferien afholdes på grund af feriehindring efter ferielovens regler.
-
Indtægter fra de særlige feriefridage, der udbetales uden at ferien afholdes på grund af en feriehindring efter ferielovens regler.

Det bemærkes, at listen ikke er udtømmende. Indtægter, der kan sidestilles med de ovenfor nævnte, medfører ikke fradrag.



Med ovenstående forstår jeg, at der ikke vil ske modregning i fleksløntilskud for:
- afkast fra aktier og obligationer der er købt for kreditorsikrede midler (erstatning fra tab af erhvervsevne) og som bliver stående på kontoen.

- evt. udbetaling af afkast fra ovenstående midler.

- løbende udbetaling fra privattegnet forsikring ved nedsat erhvervsevne (Nordea Liv & Pension).
Mille23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension