K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 16:38   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Post Hvad gør man??

Jeg er i arbejde - og har en §56, idet jeg har musearm og en dårlig ryg. Faktisk så dårlig, at jeg ikke kunne opfylde kategoren "rask ægtefælle", da vi søgte om hjemmehjælp - og fik den bevilget. (Jeg har en ryg-invalid mand - og det er virkelig hårdt at blive "enlig mor" i min alder.

Jeg har ansøgt om flexjob, og kan udmærket få en del af mit nuværende job som flex - men kan det virkelig passe, at man skal igennem alle mulige arbejdsprøvninger og andet, og det skal tage så lang tid.

For mig at se skulle det være en simpel sag - alene det, at jeg til januar fylder 61 år og som nævnt har en §56 - burde åbne øjnene hos dem på jobcenteret, at det kunne ordnes rimelig nemt.

Resultatet kan jo nemt blive, at jeg enten fortsætter på min § (der sikkert er dyrere end et flexjob for kommunen) - eller på et tidspunkt må sygemelde mig - og hvad gavner det sagen.

Jeg troede at problematikken gik på at man skulle fastholde os ældre på arbejdsmarkedet - og ikke det modsatte.

Er der nogen, der har været i nogenlunde samme situation - og kan give et godt råd til hvad man gør.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 01:51   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zastrow kan sagtens følge dig i at det virker forrykt men desværre er det meget få der slipper for div arbejds prøvninger de skal jo lige se om ikke der kunne være en mulighed for at få dig over i et andet fag på flere timer, desværre ....

Men har du søgt fleks og hvad har de sagt, jeg vil da også mene at det ville være forrykt at skulle til at køre dig rundt i systmet i flere år din alder taget i betragtning ....

Men det er desværre ikke kommunernes lod at tænke logisk men det er vigtigt at du lige prøver at snakke med dem om det, og om ikke andet ja så giver jeg dig ret i at er det helt håbløst så er det en sygemelding i hvert fald skal du ikke sætte dit helbred på spil ved at knokle derudaf på en §56 for at tilfredsstille dem med den risiko at du ikke har en chance for at nyde din alderdom...

Men allerførst er det jo vigtigt at vide hvad kommunen siger til ideen ...

det kan jo være at der ikke er så meget bøvl netop fordi du kommer fra en §56 og dit helbred så er blevet forværret
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 13:46   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Til Hejdien

Hej
Jeg har efterfølgende været til samtale på jobcenteret - og de har derfra haft mine papirer til "analyse" hos en lægekonsulent, der mener at det vil være en god ide med flex til mig.
Så skal jeg efterfølgende til samtale hos Plan og Handling - og hvad der foregår ved jeg så ikke rigtigt.

Men en, der lige har fået flexjob fortalte mig, at de blot skal høre, hvad jeg kan - og hvor meget jeg kan arbejde - og at det ikke skulle være et større problem.

Men jeg venter på den indkaldelse - og må se, hvordan det hele løber af stabelen. Ellers må jeg bede om aktindsigt - og sende min sag til beskæftigelsesministeren, der jo er en mand der går ind for fastholdelse på arbejdsmarkedet - også af det "grå guld".
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 23:45   #4
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Så er der sket lidt.

jeg er startet i arbejdsprøvning på min arbejdsplads, hvor jeg også er garanteret job efter denne.

Men - kan jeg risikere at jeg får nej til at blive visiteret til flexjob??
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 23:53   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja, i princippet kan du risikere hvad som helst.. desværre..
men mit råd og kodeord til dig, er at gå hjem så snart det mindste tegn på smerte træthed og lign viser sig.. forsøg ikke lige at tage ½ time mere.

jeg har dårlig erfaring med at blive lidt ekstra for at vise at jeg blev dårlig af det.. og slås i øjeblikket med timetallet med min kommune bla. i form af en klage i beskæftigelsesankenævn..

men måske er du mere heldig.. men pas på med at give for meget af dig selv i prøvningsperioden, og tænk ikke på at du skal være god mod din arbejdsplads som gerne vil beholde dig. det er flot af dem.. men vent med at vise til taknemmelighed til efter dit flex forhåbentlig kommer i hus.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 23:55   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zastrow der er altid en fare for at man får afslag på fleksvisitering det er der ingen der kan garantere dig for ikke sker , desværre ...

Men når nu kommunen er gået med til din arbprøvning mon så ikke der er en god chance er alle dine papir (læge som ressourceprofil ) i orden ?
  Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 04:09   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske det var en rigtig god ide at føre en job/dagligdag´s dagbog...
Mange gange er det en god ting at have det skrevet ned...hvordan man har haft det og klaret det...og det er jo ikke altid at man lige husker det når man kommer til samtale...

Sagsbehandleren vil kunne få et rigtigt godt indblik i hvordan du har klaret det undervejs...

Så mit råd skal være....skriv alt ned....også hvordan det evt påvirker din dag der hjemme...efter jobbet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 22:41   #8
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hej

Jeg har afleveret diverse røntgen og diagnoser fra forskellige læger og behandlere - og kommunens lægekonsulent mente at det nok var en god ide om jeg kom i flexjob.
Ressourceprofilen har jeg kun set det, jeg selv har skrevet.
Skal jeg bede om et udfyldt eksemplar fra plan og handling.
Kommunen har ikke lavet så meget som et komma i den RP - er det normal praktik.
ÅH - der er så mange ting, man ikke ved noget om, ikke kan forstå - og man følger bare med - som "det tynde øl".

Jeg er spændt på udfaldet af alt dette. Hvis jeg blir trukket rundt i manegen - for at få en lang næse, skal jeg i hvert fald nok få gjort opmærksom på at den eksisterende lovgivning er helt hen i vejret.

Vil altså ikke finde mig i hvad som helst. har dog været en tro skatteyder i rigtig mange år.
mange hilsner til jer alle.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 18:27   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang ressourceprofilen
Det er dem der skal lave den...og de kan så bruge dine oplysninger til at udfylde den...
Men du kan tage det helt roligt...for er den ikke partshørt af dig...eller lavet ordentligt...ja så er alle afgørelser hvor de skal ligge den til grund....ulovlige...

Du bør måske minde dem om det faktum at de ikke kan fortage sig nogle afgørelser i sagen før den er helt ok...

Det er ikke meningen med det hele at borgere selv skal bede om at blive partshørt...men man kan jo gøre det hvis man vil spare lidt tid...

De fleste af os herinde har været tro skatteydere i rigtig mange år....før sygdommen ramte os...
Det store problem er...at man faktisk går og regner med at der findes et system der kan gribe os hvis det skulle gå galt for os...
Man troede jo at det bla var det man havde betalt til igennem årerne...men men der er mange der i den kommende tid vil finde ud af at det ikke forholder sig sådan når det sker for dem...
Det værste af det hele er....at dette system bliver værre og værre....selv om der er mange af os der ikke lige troede at det kunne blive værre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 19:13   #10
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
§ 56 - har andre erfaringer med denne.

Nu ved jeg altså ikke lige, hvad der sker.

Kommunen siger, at jeg ikke er på §56, men er deltidssygemeldt, og at de vil stoppe det med udgangen af april.

Desuagtet har jeg en §56 aftale - der er underskrevet af både kommunen og min arbejdsgiver - og som skulle være gældende til 1. september 2009.

Har nogle af jer prøvet sådan et forløb med §56 - og evt. kan give en forklaring på, hvad det lige er kommunen foretager sig??

Tak for jeres altid søde og anvendelige svar.
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension