K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2012, 08:35   #1
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag

i forb. med jeg har søgt paragraf 34 ,henviser de mig til en anden bolig.
for det første skylder jeg over 700.000 kan jo ikke sætte mig i mere gæld.
for det andet er der elvarme og jeg kræver 22-24 gr på grund af min gigt.
hvis jeg kommer i den lejlighed så er jeg alene ,pt en søn hjemme.derfor kan jeg ikke få det hjælp jeg har krav på. men det kan jeg jo så når jeg bliver alene.
der er heller muligheder for at komme på kommunen derfra kan ikke kom med bus, det bliver også svært at komme de 2 gennems. besøg på sygehus. jeg har ikke dankort ,der er ikke nogen bank i byen..ej heller såjeg kan købe medicin.der er langt til købmand, dur ikke til at gå langt..

MIT SPØRGSMÅL : må de lave den beregning på det lejemål som de henviser til,som jo vil sætte mig væsentlig dyre i det lange løb..
det vil jo også gå ud over min livskvalitet.
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 08:45   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad de må,men det lyder da til at være en dårlig placering du får i for hold til at kunne klare dig selv med indkøb og den slags,men på den anden side så hænger boligerne heller ikke på træerne.

Så kan man ikke selv hive alle pengene op af lommen så kan man næsten ikke bestemme hvor man vil bo desværre.

men er det dig meget i mod med tilbudet så må du snakke for dig ,om netop det du har beskrevet her.
Måske finder de din ønkomi så dårilg at det ikke kan lade sig gøre i den bolig der,og de må evt.tilbyde dig en anden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 08:52   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Svar på dit spørgsmål : Ja, de må gerne lave en beregning som er vejledende, så du kan gøre op med dig selv, hvad du helst vil.

Men de kan ikke sige du SKAL flytte!
Det står dig frit for, om du vil eller ej.

Før i tiden har kommunen også lavet beregninger for mig, og det var jeg sådan set glad for, fordi jeg så kunne se nøjagtigt hvordan min økonomiske situation ville se ud i de forskellige rammer. Noget jeg ikke kunne regne mig frem til alene.

Nogen gange var en flytning en god ide, andre gange var det bedre at blive hvor jeg var.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 09:11   #4
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hmm ja .. okay tak for jeres svar....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 09:55   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej havheks

Har ikke den store erfaring med området... -men jeg ville opremse ALLE de ulemper du kan få øje på, og få det vedlagt din sag som et notat til gensidig information


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 14:39   #6
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
mine bud for et svar til dine 2 punkter:

1/ Det er netto udgift som beregning bliver lavet udefra ( inkl. varm. vand. el . mv...) og derfor kan argumentet at den bolig løsning vil være dyrere for dig kan muligvis blive godtaget.

jvf. Vejl.39 om lov om aktiv social politik
pkt. 109. Til nettoboligudgiften medregnes endvidere udgifter til vand, varme, gas, elektricitet, ydelser vedrørende boligindskudslån og lignende løbende udgifter, der har tilknytning til boligen. Udgifter til fællesantenneanlæg m.v. medregnes dog kun i det omfang, der til boligen er knyttet en ufravigelig pligt til at afholde sådanne udgifter.

Dokumenterede udgifter til ejendomsskat, indvendig vedligeholdelse og -fællesudgifter- ved andels- og ejerlejligheder kan medtages ved opgørelse af nettoboligudgiften.

Derimod kan udgifter til en familie-/indboforsikring ikke medregnes i nettoboligudgiften, da denne form for forsikring ikke kan anses som en udgift, der er knyttet direkte til selve boligen........


Svaret til din anden punkt: nej kommunen kan ikke tvinge dig til at tage imod den ny boligløsning men hvis tilbudet bliver anset som rimeligt kan kommunen bruge det som grundlag for beregning af hjælp efter §34 i LAS.

Jvf. Vejl. 39 om lov om aktiv socialpolitik
punkt.112. Hvis boligudgiften efter en samlet bedømmelse af familiens størrelse og forhold skønnes at være for høj, og der kan fremskaffes en rimelig og billigere bolig, udgør nettoudgifterne til denne grundlaget for beregning af den særlige støtte efter § 34.

Det afgørende må i denne forbindelse være, at der kan skaffes kontanthjælpsmodtageren et sådant boligtilbud. Det er op til den pågældende at afgøre, om han eller hun ønsker at flytte til den bolig, der kan fremskaffes. Konsekvensen af at afslå flytning vil imidlertid være, at den særlige støtte beregnes ud fra udgiften til den afviste bolig.


Håber at det giver mening
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig hjælp THJ Alt det andet 12 21-10-2013 18:26
skal til møde hjælp mig sanne mor Alt det andet 154 10-09-2012 11:17
Hurtig hjælp søges mams Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 49 13-03-2011 02:26
Hurtig hjælp!! Maj-Britt Alt det andet 5 23-03-2009 22:17
Hurtig hjælp søges. Lenep Alt det andet 3 30-11-2008 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension