K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2011, 22:14   #91
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis din læge skriver, at du ikke må arbejdsprøves p.g.a. at det vil medføre varig forværring (= det er kontraindiceret), så må du ikke arb.prøves.

Læs denne tråd vedr. kontraindicering: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...ret+borgmester
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 19:46   #92
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
mange tak.
jeg har klaget over afslag på pension for et års tid siden men fik ikke med hold fordi de mente den tverfaglige smertebehanling måske kunne give et forbedret livskvalitet og hvis jeg fik gavn af dette så kunne livskvalitet måske føre til at jeg kunne klare et fleksjob. jeg må jo se hvad tiden bringer min sagsbehanler er meget flink og meget uforstående jeg ønsker mig bare så meget at jeg må får den pension igennem som jeg mener jeg skal har og som læger jobkonsulent og sagsbehanler også mener men hver gang finder pensionsnevnet en fornulering de kan gå i detaljer om jeg jeg må en masse igennen igen som jeg næsten ikke kan over eller hold til ville så gerne jeg kunne bruge lidt af den krut jeg har med systemet på mine børn og mand. nogen gange så overvejer jeg virklig at det er en sag for meierne
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 20:09   #93
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
mange tak.
jeg har klaget over afslag på pension for et års tid siden men fik ikke med hold fordi de mente den tverfaglige smertebehanling måske kunne give et forbedret livskvalitet og hvis jeg fik gavn af dette så kunne livskvalitet måske føre til at jeg kunne klare et fleksjob. jeg må jo se hvad tiden bringer min sagsbehanler er meget flink og meget uforstående jeg ønsker mig bare så meget at jeg må får den pension igennem som jeg mener jeg skal har og som læger jobkonsulent og sagsbehanler også mener men hver gang finder pensionsnevnet en fornulering de kan gå i detaljer om jeg jeg må en masse igennen igen som jeg næsten ikke kan over eller hold til ville så gerne jeg kunne bruge lidt af den krut jeg har med systemet på mine børn og mand. nogen gange så overvejer jeg virklig at det er en sag for meierne
Jeg har sgu aldrig hørt dem bruge den kobling før i et afslag. Altså at hvis man øger livskvaliteten, så øger man din arbejds/funktionsevne...?

De 2 ting har jo ret beset INTET med hinanden at gøre. Hvis du fysisk er ude af stand til at arbejde, så hjælper det sgu da ikke at du render rundt og er lalleglad hele dagen. Det bliver fysikken da ikke bedre er. Eller ihvertfald kun marginalt.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 20:46   #94
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa alle
ja som tiden går nu et nyt år der begynder og jeg ønsker så meget som de sidst 10 år at det bliver året hvor jeg får min afklaring så jeg ved hvor jeg står henne i forhold til arbejdsmarkedet.
jeg er godt igang på smerte kliniken men der er desværre ikke sket noget bedring i min tilsrand jeg får en del bivirkninger af det medicin jeg har prøvet så begynde på noget nyt. for at se om det kan hjælpe.
lære da en del om at leve med smerte og hvad der er min krop gøre og hvorfor jeg har så ondt så er dejlig at få nogle ord på.
jeg ville så gerne videhvad min frem tid bringer mig vi drømmer så meget at flytte i hus men tør ikke for hvad kan kommunen finde på med mig...
jeg har ikke hørt en lyd fra min sagsbehanler siden i starten af sommeren 2011 jeg har selv ringet til dem for at fortælle at jeg selv har fået på plads med at starte på smerte kliniken og det noterder de dem. men ellers har jeg intet hørt. nogen gange har jeg lyst til at ringe dem op og spørger om jeg er glemt men på den anden side er jeg også pisse bange for dem for hvad kan de nu finde på når de ikke ved hvad der skal ske med mig og ikke har samme mening om min tilknytning til arbejdslivet. men min mave er ved at springe inden i af usikkerhed
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 21:23   #95
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sannemor,

Så fandt jeg din tråd

Mit råd til dig er at være mere obs på din sag. Du skal rykke noget mere for afklaring af samme. Jeg ved godt at man ikke orker det og slet ikke kan overskue det svar der evt. måtte komme, men vi er jo nødt til det for at blive afklaret. Hvis vi ikke følger op gør kommunen ej heller.

Hvad sker der ved smerteklinikken, kommer de frem til noget og er kommunen med herpå ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 22:23   #96
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
det jeg nok er mest bange for det er at jeg bliver rant på penge pungen ved selv at gøre for meget. jeg fik jo afslag i pensionsag sidstår i januar ankede den og fik afslag med begrundelse at jeg skulle tverfaglig vuders på smerte klinik. jeg kontaktede min læge og kom den vej ind på smertekliniken. var så i sommer til møde på kommunen med en ny sød sagsbehanler som sage vi skulle se hvad der kom fra smertekliniken. så da alle bevillinger gik igennem og jeg startede op ringede jeg til sagsbehanleren som i mellem tiden var blevet en anden igen .fortalt hende at jeg skulle starte og på smertekliniken til fys psyklog behanling og smerte behanling med medicin. hun sage det lød godt og jeg skulle bare vente på jeg blev indkaldt til møde hos dem men problemet er jeg bliver ikke indkaldt jeg har ikke været til nogen møde siden maj 2011.og hver gang jeg ringer har jeg en ny sagsbehanler som lige skal sætte sig ind i mangeårs papir og det har de bare ikke tid til. smertkliniken gøre også meget i at man er der for at gøre noget for sig selv og det vil jeg også rigtig gerne men samtidig siger de også at de ikke kan hjælpe mit arbejds evne måske min livskvalitet. også er jeg lige vidt igen for var jo det jeg fik afslag på at min livskvalitet måske kunne gøre at jeg fik det så godt at jeg kan klare et fleks job.
og de må jo på smaret kliniken ikke vuder mit arbejds evne så jeg ved når jeg er færdi der om nogle måneder så står den på en arbejdsprøvning igen igen

så jo jeger jo vider men samtidig tro jeg at om et år når jeg har været alt igennem så søger en nu forstående sagsbehanler en ansøgning ind på fp igen men at der så kommer et afslag igen er kun et gæt men med de papir og alle de læger jeg har været ved samt alle de arbejdsprøvninger som alle ikke har ville stå til andsvar for at har mig efter nogle uger og stadig har jeg fået afslag tro de bliver ved med at finde noget og det er mere end et umenesklig liv de byder mig.
nogen gange ville jeg ønske jeg kunne få et job den 1 time jeg er visiteret fleks på men det er ikke realistisk og jeg kan ikke mere jeg er ved at give kampen op kunne jeg har klaret mig uden de peneg så havde jeg melt mig ud jeg frøgter at de tilsidst siger at jeg ikke er berettigt til min ledigheds ydelse og kontanthjælp ville de heller ikke give når jeg ikke kan stå til rådighed mere end en time
sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 22:41   #97
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
det jeg nok er mest bange for det er at jeg bliver rant på penge pungen ved selv at gøre for meget.

jeg fik jo afslag i pensionsag sidstår i januar ankede den og fik afslag med begrundelse at jeg skulle tverfaglig vuders på smerte klinik. jeg kontaktede min læge og kom den vej ind på smertekliniken.

var så i sommer til møde på kommunen med en ny sød sagsbehanler som sage vi skulle se hvad der kom fra smertekliniken.

så da alle bevillinger gik igennem og jeg startede op ringede jeg til sagsbehanleren som i mellem tiden var blevet en anden igen .fortalt hende at jeg skulle starte og på smertekliniken til fys psyklog behanling og smerte behanling med medicin.

hun sage det lød godt og jeg skulle bare vente på jeg blev indkaldt til møde hos dem men problemet er jeg bliver ikke indkaldt jeg har ikke været til nogen møde siden maj 2011.

og hver gang jeg ringer har jeg en ny sagsbehanler som lige skal sætte sig ind i mangeårs papir og det har de bare ikke tid til.

smertkliniken gøre også meget i at man er der for at gøre noget for sig selv og det vil jeg også rigtig gerne men samtidig siger de også at de ikke kan hjælpe mit arbejds evne måske min livskvalitet.

også er jeg lige vidt igen for var jo det jeg fik afslag på at min livskvalitet måske kunne gøre at jeg fik det så godt at jeg kan klare et fleks job.
og de må jo på smaret kliniken ikke vuder mit arbejds evne så jeg ved når jeg er færdi der om nogle måneder så står den på en arbejdsprøvning igen igen

så jo jeger jo vider men samtidig tro jeg at om et år når jeg har været alt igennem så søger en nu forstående sagsbehanler en ansøgning ind på fp igen men at der så kommer et afslag igen er kun et gæt men med de papir og alle de læger jeg har været ved samt alle de arbejdsprøvninger som alle ikke har ville stå til andsvar for at har mig efter nogle uger og stadig har jeg fået afslag tro de bliver ved med at finde noget og det er mere end et umenesklig liv de byder mig.


nogen gange ville jeg ønske jeg kunne få et job den 1 time jeg er visiteret fleks på men det er ikke realistisk og jeg kan ikke mere jeg er ved at give kampen op kunne jeg har klaret mig uden de peneg så havde jeg melt mig ud jeg frøgter at de tilsidst siger at jeg ikke er berettigt til min ledigheds ydelse og kontanthjælp ville de heller ikke give når jeg ikke kan stå til rådighed mere end en time
sanne mor

Jeg har delt dit indlæg op, mange kan ikke læse det når det står så tæt, og så går du glip af nogle svar/kommentarer.

Jeg forstår på det, at du er ledig flekser på ledighedsydelse.

For det første, så længe du gør hvad kommunen beder dig om, og ikke siger nej til et fleksjob, som respekterer dine skånehensyn, så kan de ikke tage din ledighedsydelse fra dig.

Derudover så bør du kontakte dem skriftligt, du kan maile dem eller du kan skrive et brev, som du går op og afleverer ved skranken, men husk, at bede om en kvittering på, at de har modtaget det.

Dine telefonopkald kan de ignorere, lade som om, at du aldrig har ringet, for du kan ikke bevise det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 22:45   #98
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
takker for du har delt det jeg er ikke lige den bedste bag en skerm og taver ikke for godt så glemmer det med afsnit men skal nok huske at tænke over det for jeg gør den samme fejl hver gang så tak
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 00:02   #99
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
nogen gange ville jeg ønske jeg kunne få et job den 1 time jeg er visiteret fleks på
1 time/uge - det er bare for langt ude i hegnet!

Åha, sanne mor, tror pokker du er ved at gå op i limningen, men du må lytte til Vovse; altid skriftlige henvendelser, så du kan dokumentere dine initiativer.

Forudsat at smerteklinikken var den eneste begrundelse for dit afslag, så ville jeg da overveje at søge FP igen, såsnart smerteklinikken er overstået...

GODT NYTÅR, trods alt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 12:24   #100
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg orkede ikke, at skrive mere i går, så fortsætter her.

Når en fleks'er har gået ledig i 12 ud af 18 mdr. skal kommunen lave en revurdering.

Det vil sige, at kommunen skal vurdere, om du stadig er berettiget til fleks, og ved sådan en revurdering skal de overveje en førtidspension.

Hvis de, ved revurderingen, mener, at du ikke kan påtage dig et fleksjob p.g.a. dit helbred, så må de ikke bare tage din ledighedsydelse fra dig, men skal tilkende dig førtidspension.

De må ikke tage din ledighedsydelse fra dig p.g.a. at du er for dårlig til et fleksjob, kun hvis du er blevet så rask, at du ikke længere er berettiget til fleksjob.

Så længe du overholder dine pligter, deltager i møder, samtaler, arb.prøvning o.s.v. og dit helbred er så dårligt, at du ikke kan klare et ordinært job, så kan de ikke tage din ledighedsydelse fra dig.

En revurdering foregår, så vidt jeg ved, ofte ved, at du kommer i praktik i en måned, men den kan være op til 3 mdr.

Som fleks'er bør du kende den her, der kan du finde svar på mange af dine spørgsmål: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til møde - bedste råd? Bent10 At søge førtidspension 6 23-09-2013 09:35
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag havheks Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 06-09-2012 14:39
Indstillet til ftp - skal til møde i pensionsteamet hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 20-03-2011 12:37
Skal til møde med fleksrådgiveren Wodpoulsen Din historie 6 04-10-2010 10:36
Hvor står jeg? skal til møde om en uge Tutti Alt det andet 3 28-01-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension