K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2016, 16:36   #1
gamelpot
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2015
Indlæg: 25
Styrke: 10
gamelpot er ny på vejen
Hvad nu ??

Hej
jeg vil lige høre hvad der skal ske med mig, jeg har været syg i 2,5 år, har været i 2 job prøvnings forløb, har spicial lægeerklæring som understødter 50 procent nedsat erhversevne i alle job, har egen forsikring, så får intet af kommunen, skal til møde med ressourceforløb udvalget her i denne måned, hvor længe kan de trække dette ud, jeg er 50 år ?? jeg vil gerne ha et arbejde.
mvh
og tak
gamelpot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 17:05   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gamelpot Se meddelelser
Hej
jeg vil lige høre hvad der skal ske med mig, jeg har været syg i 2,5 år, har været i 2 job prøvnings forløb, har spicial lægeerklæring som understødter 50 procent nedsat erhversevne i alle job, har egen forsikring, så får intet af kommunen, skal til møde med ressourceforløb udvalget her i denne måned, hvor længe kan de trække dette ud, jeg er 50 år ?? jeg vil gerne ha et arbejde.
mvh
og tak
Hvis din effektive arbejdsevne er 50 procent, hvilket kun afklaring og ikke lægeerklæring kan fastslå, er du på kanten til at kommunen mener du kan være selvforsørgende, og så er der ikke noget fleksjob, men bare nedsat tid.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 18:58   #3
gamelpot
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2015
Indlæg: 25
Styrke: 10
gamelpot er ny på vejen
Tak... Jammen, mit problem er at forsikringen læner sig op ad kommune, jeg ville godt slippe helt for kommunen, og nøjes med forsikrings delen..og så arbejder nedsat tid
Mvh
gamelpot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 07:25   #4
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Hvor længe kan kommunen trække den?

Jeg forstår ikke helt, hvad det det er, du spørger efter.

Som jeg forstår det, er du kun i kommunens regi, da din private forsikring forlanger det, for at kunne fastsætte en fast varig ydelse?


Kommunens Cirkus kan være lige så længe, de mener, år der mangler dokumentation for at placere dig på en varig ydelse.

Så det er dokumentation for din arbejdsevne ( inden for alle fag) og dokumentation for din helbredssituation, der skal være på plads.

Så hvor mangearbejdsprøvninger og lægedokumentationer der skal til , ja det afhænger af hvor præcist de er beskrevet.


Så tidsperspektivet er svært at gisne om, måske er du heldig, at det ikke tager så lang tid.


Og hvad er ikke så lang tid?

Det afhænger af, hvem du spørger, for mit vedkommende tog det 3 år, at blive bevilliget et fleksjob.

Nogle synes, at det var kørt tid og andre lang tid.

For mig var det lang tid, da jeg var på kontanthjælp undervejs og så det psykiske aspekt i uvisheden for fremtiden.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 08:57   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Og hvad er ikke så lang tid?

Det afhænger af, hvem du spørger, for mit vedkommende tog det 3 år, at blive bevilliget et fleksjob.

Nogle synes, at det var kørt tid og andre lang tid.

For mig var det lang tid, da jeg var på kontanthjælp undervejs og så det psykiske aspekt i uvisheden for fremtiden.

Alt er relativt, jeg kan næppe forestille mig at nogen synes at det er fedt at sidde og vente i 3 år på en afgørelse fra kommunen og samtidigt blive trukket gennem alle mulige forløb som kommunen finder på undervejs.

Gætter på at dem der synes at 3 år er hurtigt laver deres vurdering ud fra sammenligning med andre som har været på kontanthjælp 8 år, 15 år eller måske endnu længere tid uden at blive afklaret.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 09:20   #6
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg har mødt fleksjobbere, som det er gået hurtigere for med deres afklaring og fleksjobbere, hvor det har taget væsentlig t længere tid før.

Jeg havde aldrig været syg før, da jeg fra den ene dag til den anden ikke kunne passe mit job længere, ej heller på nedsat tid.

Der gik 2 år, før jeg fik en diagnose og først derfra kom jeg i den arbejdsprøvning, som gjorde at jeg fik bevilliget fleksjob.

Min diagnose/sygdom startede atypisk og jeg blev sendt til forskellige speciallæger, får end diagnosen fastlå også itakt med, at jeg fik flere symptomer, som var mere klassiske for sygdommen.

Så tror længden for afklaring en, t kommer an på, om diagnosen er klar og om al behandling er afprøvet

Så i min sag, fik jeg af vide af kommunen, at det gik stærkt, da først diagnosen var der, for samtidig med arbejdsprøvning en, gik jeg på smertecenter og afprøvede alverdens medicin.

Ja, 3 år er lang tid.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 20:37   #7
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
hehe.. 3 år... , lang tid?? sådan foregår det altså ikke i de største byer.
Blandt andet fordi der kan være op til flere måneders ventetid mellem møde med sb, møde med anden aktør, praktikstart, praktiafslutning, anden aktør skal færdiggøre rapport, - sb læser rapport og indkalder til møde, indhenting af lægelige oplysninger igen igen, aktør kan ikke finde den rette praktikplads nr 2, samme arbejdsgang i forhold til rehabteam - ventetid, - krav om nye udredninger ved klinisk funktion, - indsigelser mod klinisk funktion fra kommunen, krav om nye speciallægeerklæringer, endelig konklusion fra klinisk funktion, ventetid til ny tid ved rehab team osv osv. ...... 3 år er meget lidt, men som det fremgår flere steder på k10 er der megastor forskel fra kommune til kommune (

Sidst redigeret af Thisted_1970; 03-10-2016 kl. 22:05.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 21:23   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
hehe.. 3 år... , lang tid?? sådan foregår det altså ikke i de største byer.
Blandt andet fordi der kan være op til flere måneders ventetid mellem møde med sb, møde med anden aktør, praktikstart, praktiafslutning, anden aktør skal færdiggøre rapport, - sb læser rapport og indkalder til møde, indhenting af lægelige oplysninger igen igen, aktør kan ikke finde den rette praktikplads nr 2, samme arbejdsgang i forhold til rehabteam - ventetid, - krav om nye udredninger ved klinisk funktion, - indsigelser mod klinisk funktion fra kommunen, krav om nye speciallægeerklæringer, endelig konklusion fra klinisk kommune, ventetid til ny tid ved rehab team osv osv. ...... 3 år er meget lidt, men som det fremgår flere steder på k10 er der megastor forskel fra kommune til kommune (
Jeg har samme oplevelse som du har.
Alt tager mega lang tid og kan de ikke få tiden til at passe skal de nok finde på et smuthul.
Diverse ulovligheder og oplysninger som er faktuelle forkert kan de sagtens komme godt afsted med.
Jeg har oceaner af eksempler bare i min sag.
Du og mange andre ved, at man som modtager af den ene eller den anden hjælp er retsløs.
Tak til dig, og bevar din vrede. Min SB, var rystet over min vrede og sagde hen så gerne ville hjælpe mig af med min vrede. Jeg svarede, hvis du tager vreden fra mig tager du alt.


Det er jo en dårlig ræv, der ikke har flere udgange.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2016, 08:33   #9
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
små kommuner versus store kommuner og længden på afklaringsforløb

En lille slutkommentar..

Min svigerinde arbejder som privat aktør på Sjælland.

Hun er nu bosat på Sjælland men før det boede hun på Fyn og havde med både jyske og fynske kommuner at gøre.

Ud fra det hun fortæller, handler det også om hvordan kommunen læser loven.

Min svigerinde har nævnt forskellige kommuner, som hun ikke gider, at arbejde med i fremtiden p.g.a. deres syn på at hjælpe ledige og syge til at blive afklaret.

Jeg kan ikke huske alle de nævnte kommuner, kun at Lyngby skulle være en god kommune og at Fyns kommuner generelt skulle være umulige at samarbejde med.

Der var også jyske kommuner, som umulige at samarbejde med men jeg vil ikke nævne hvilke, da jeg ikke er sikker på at jeg kan huske præcis hvilke.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension