K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2012, 00:38   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
kommunen har indstillet mig til pension- men jeg fik afslag

hos kommunens pensions team/forum.

jeg har ikke fået papirerne, men hovedpunkterne angår på at jeg er for ung- og at jeg mangler en psykisk diagnose åbenbart. .( jeg fejler ikke noget psykisk)

min sagsbehandler sendte mig papirerne i dag- så forventer at have dem i morgen med posten.

jeg er lidt rystet, trods jeg forsøger at være stærk- men ærligt så gør et afslag sku ondt , når man ikke engang kan tage tøj på selv om morgenen, og at kæresten skal hjælpe mig med ALT, lige fra hårsætning og bad til at komme ud af sengen om morgenen.

men bag på mig kommer det måske ikke- for jeg har fået afslag på stort set ALT jeg har søgt - så hvorfor ikke også dette.

og min sag kører på 13 år nu- så jeg har taget kontakt til en privatrådgiver nu må vi se om han ikke kan gøre lidt

min sagsbehandler syntes iøvrigt ikke det var nødvendigt at klage over afgørelsen----
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 01:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kender jeg ikke din sag...

Men du skal lige være opmærksom på hvad det er du har fået et afslag på...

Om det er et afslag på at du er berettiget til en førtidspension....

Eller om det er et afslag på at de vil tage stilling til førtidspension...

Jeg har set flere som mener de har fået et afslag på førtidspension.....men hvor de i virkeligheden kun har fået et afslag på at kommunen vil tage stilling til pension...

Så disse mennesker render fejlagtigt rundt og tror at de har fået afslag på førtidspension....hvilket ikke passer...

Hvis det kun er et afslag på at de vil tage stilling til pension.....og du mener at de har alle de papirer de skal have....ja så kan du stadig søge en §17 på det foreliggende grundlag...

Nu ved jeg ikke hvad du er på af ydelse osv....så jeg kan ikke fortælle dig om det er det værd at søge...det er noget du selv afgøre eller i samråd med din rådgiver...

Men ville bare lige fortælle at der er en forskel på hvilket afslag man får....om det er på berettigelse til en pension eller om det er et afslag på at de vil tage stilling til pension..

Kommunerne har nogle teams (hedder noget forskelligt i hver kommune) som tager stilling til om alle papirer, arbejdsprøvninger osv osv er i din sag som de skal være...og om sagen er nok oplyst..

Disse teams (hedder noget forskelligt i hver kommune) bestemmer som om din sag skal videre til dem er egentligt beslutter om man skal have en pension...eller om de vil allerede inden vil give et afslag fordi de ikke mener at alt i sagen er oplyst...

Et afslag fra det første team betyder ikke at man har fået et afslag på pension...

Det er først når det andet team...altså dem der egentligt bestemmer om man er berettiget til pension....giver et afslag....at man kan sige at man har fået et afslag på pension...

Måske jeg forklare det dårligt...men jeg håber i forstår forskellen på disse afslag...

Lige til sidst..

Når ens sagsbehandler fortæller en at man ikke skal klage over et afslag...ja så er det på høje tid at klage over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 07:58   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej kandelsdorff,

Du har godt nok været igennem lidt af hvert, men godt at du holder kontakt herinde, det er jo også det der med til, at holde os ved ilden.

Du skal klage over afgørelsen hvad enten det er afslag på indstilling til ftp. eller selve afslaget. BAN, som skal have sagen hvis kommunen bibeholder deres beslutning, skal også have mulighed for at give deres besyv med.

Tilsvarende skal du fortsætte din afklaring, såvidt du kan, så du kan få en afgørelse du kan leve med.

Held og lykke med rådgiveren, det er altid godt at få flyttet noget af læsset fra ens skuldre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 08:57   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Er afslag på at indstille til fleks eller pension, eller for eksempelt at starte et afklarende forløb op (hvis helbreddet er til det), kan nogle gange klages over, men det kommer an på den formulering de bruger i afslaget (det er en krig på ord)

Grunden til at man nogle gange kan klage, er at det er en processuel beslutning som afskærer en borger fra en "mulig" fremtidig ydelse/foranstaltning.

I de sager jeg er inde over, hvor kommunen laver sådan noget, kommer det som et chock for dem at jeg klager på borgerens vegne, og det ender oftest med at vi får ret. Det betyder så ikke at der bevilliges pension eller fleks, men så kommer man i hvertfald et skridt videre. Og kan evt. få udvalgets ord på hvad der evt. mangler i en sag...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 01:59   #5
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
suk- jeg er sku tæt på at give op. hvis ikke ptsd er en psykisk lidelse- hvad er det så??
mit hoved kan ikek rumme mere, og jeg kan ikke længere holde det her liv ud.

de kan skuda for faen ikke give mig skylden for sygdom jeg ikke selv har skyld i, men tværtom kommunen selv der har forværret det ved en arbejdsprøvning tilbage i 2010???

min tilstand er stationær, min kæreste agerer hjemmehjælper, min familie betaler prisen for at jeg er syg. helt ærligt så er det hverken rimeligt at man skal have sin sygdom forværret af kommunen og de så bagefter bare ser en anden vej og nægter at hjælpe en når man mest har brug for det...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 02:01   #6
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
webmaster- det e r kommunens pensionsteam der er kommet med et afslag.....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 08:07   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
webmaster- det e r kommunens pensionsteam der er kommet med et afslag.....
I min kommune er pensionsteamet dem, som bestemmer, om sagen skal overgå til behandling efter reglerne om pension.
I min kommunen hedder sidste, besluttende, instans "pensionsgruppen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 09:20   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo vigtigt om det er dem som bestemer om sagen skal overgå til reglerne om førtidspension....eller om det er dem der bestemmer om du er berettiget til pensionen...

De hedder jo noget forskelligt i de forskellige kommuner....men du må kunne se på afslaget om det er et afslag på at lade sagen overgå til reglerne om førtidspension eller et afslag på førtidspensionen..

Hvis det feks er lige som i vovse´s kommune...ja så kan du altid søge en §17 på det foreliggende grundlag....dette sagt uden at jeg ved hvilken ydelse du er på skal du lige huske..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 01:00   #9
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg er på samme ydelse som jeg altid har været på- siden jeg som 17 årig blev påkørt 1 gang- kontanthjælp.

min sag kører på 13 år nu- så jeg er ved at være træt. træt af at skulle kæmpe og slås for mine rettigheder. jeg har ikke selv været skyld i noget af min sygdom overhovedet. så jeg kan simpelthen ikke forstå at der skal være så meget modstand.

jeg får hjælp til alt herhjemme af min kæreste og min mor, samt 2 gange om ugen af hjemmeplejen.

jeg kan i forvejen intet af det man kalder de daglige gøremål, i et hjem. hvis jeg ignorerer mine advarsels lamper der blinker og sender migrene hovedpine i min retning samt smerter trods morfin- ja så hævner det sig dagen efter, og dagen efter igen og dagen derefter igen igen- nogle ting tager 1-4 dage at komme over, andet tager måneder.

jeg tør slet ikke tænke på hvad en ny arbejdsprøvning vil betyde. for hvis den sidste rest af livskvalitet ( når jeg er istand til at nyde livet trods de udfordringer jeg har) forsvinder- så har jeg ærligt ingen grund til at ønske at være her mere. jeg ha rikke noget døds ønske eller er depresiv eller noget i den retning- ,men jeg orker ikke at kæmpe mere. jeg kan ikke bære mere modstand, og jeg kan ikke holde tanken ud om at jeg vil kunne være endnu mindre end jeg i forvejen er for mine børn og kæreste. de har ikke fortjent at deres liv skal blive sværere end de allerede er pga mig.

jeg har sovet ca 13 timer det sidste døgn, jeg har ikke rigtig lavet noget, ud over at jeg gik ud og hentede min varme trøje på tøjsnoren og lavede en kande the. så har kæresten sørget for jeg kom i bad og fik vasket hår, da han kom hjem fra arbejde, inden børnene kom hjem. jeg har sovet lidt hist og pist, for var godtnok træt efter min gåtur på 40 meter. alle mine led smerter i dag, så vi får nok godt vejr i morgen. det håber jeg, det kunne være dejligt- solen minder mig sådan om alle de ting jeg ikke længere kan men gerne vil. det e r dybt tragisk at side med en masse evner, en masse kreavititet og en krop der er istykker. et hoved der ikke er fuldt funktionsdygtigt mere, samt en vilje der er stærkere end stål. jeg har hjertet på rette sted også- men jeg er så træt.

jeg har accepteret min skæbne og mine handikap for længst- gid den skide kommune og jobcentret ville er kende det også.men jeg orker ikke det her cirkus mere. det er fakts.

sorry for det her pive indlæg- men nogle gange har jeg bare lyst til at give slip
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 07:50   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
det e r dybt tragisk at side med en masse evner, en masse kreavititet og en krop der er istykker. et hoved der ikke er fuldt funktionsdygtigt mere,
Tingene hænger desværre sammen. Når man har mange smerter påvirker det hovedet, så det ikke fungerer optimalt.

Har du snakket med din læge om en evt. kontraindikering?

Noget helt andet jeg kommer i tanker om, du tager vel ikke de vitaminer, der hedder Omnimin?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstillet til et afslag til førtidspension. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 26-01-2013 18:58
Distriktspsykiatrien lyver - Nu indstillet til afslag på fp Fido Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-10-2010 23:19
Ansøgning om hjælp til bil indstillet til afslag steine Spørgsmål ang fleksjob 23 08-11-2009 03:24
Indstillet til pension L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-10-2009 11:10
Indstillet til pension Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 02-09-2009 18:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension