K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2012, 18:22   #11
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg synes ikke, at man udfra det vi ser i programmet kan se, at kvinden er doven og har fået tilkendt pension på forkert grundlag - som udgangspunkt går jeg da udfra, at det hun siger hun fejler er korrekt, og at hun har lægepapirer på det...
Jeg synes, det er lidt ærgerligt, hvis vi herinde skyder på en, hvis sag vi ikke kender til bunds
Der er masser af førtidspensionister, som vil kunne blive vurderet som fuskere, hvis man kun tager udgangspunkt i et øjebliksbillede - dem har jeg da mødt en del af.

At programmet tager problemstillingen op i forhold til kommuners forskellige måder at vurdere på, hilser jeg velkommen. Der er ALT for stor forskel på, hvornår kommunerne tilkender fp - efter min mening... At det så ikke overvejes om det evt. er de kommuner, der tilkender få fp, der er gal på den, er en anden sag.
Jeg ville personligt ønske, at det ikke var den kommune, jeg nu tilfældigvis har bosat mig i, der afgør min sag, men at jeg fik samme behandling som en hvilken som helst anden borger i landet. Når man selv er hundesyg føles det provokerende, at folk med væsentlig mindre nedsat funktionsevne har fået tilkendt en fp forholdsvis nemt. Det kan godt være jeg bliver upopulær, men mig provokerer det at se en person være i stand til at vimse rundt til alskens arrangementer og lign., være i stand til at have et meget aktivt socialt liv, at være i stand til holde sit eget hjem tip-top, at feste til den lyse morgen i ny og næ osv... Det siger mig, at der altså er for stor forskel, og at der nok også er nogle kommuner, der ikke er grundige nok og derfor tilkender lidt for mange pensioner, hvilket, som nu, går ud over de mennesker, der er alvorligt syge og handicappede og virkelig har brug for hjælp. Var det ikke for de kommuner, ville der måske aldrig være kommet denne hadske stemning i forhold til folk på overførselsindkomster.
Men som skrevet, synes jeg ikke der var noget i pågældende udsendelse, der viste, at denne kvinde ikke skulle være berettiget til pension...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 22:47   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig frup, men sådan tænker den almene borger jo ikke når de ser programmet, det er dét der er min pointe. De får et helt forkert billede af førtidspensionister, som ''bare'' får opvaskemaskine, hjælp til vasketøj osv osv.......for os er virkeligheden en hel anden - tænker specielt alle dem der ansøger om førtidspension pga dårlig ryg, og som får afslag. At de så LIGE haler en rygpatient ind i programmet der får pensionen blot ved at skifte kommune, lægger jo yderligere brænde til bålet. I programmet ser det jo let ud!
Enhver rygpatient kan garanteret fortælle om en hel anden vej til førtidspension (uden opvaskemaskine, hjælp til vasketøj osv).....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 09:42   #13
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
ja, blev også godt irriteret, at de siger vi alle får 197,000.... jeg er ikke gift men vi bor sammen i over 10 år, og jeg får 143.000 da min "mand" tjener over de vi må tilsammen, hvor snyd, vi har aldrig haft vores økonomi blandet sammen, men har hver sin... ævævæv
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu som førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 25-11-2011 18:04
Måske snart førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 18-11-2011 13:37
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Førtids pensionist fra 1/1-09 Dakota Din historie 10 25-05-2010 19:09
Rejse til udlandet som førtids pensionist Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 24-05-2010 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension