K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2007, 13:10   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Spørgsmål til socialformidler.


Når man er flekser og søger førtidspension men får afslag hvad sker der så efterfølgende ?


Stella
25-04-2007 10:20
Ja Susanne det er jeg også kommet til...samme ydelse som før ansøgning...spørg din kommune.

saftbyen
25-04-2007 00:55
til Susanne. samme ydelse som før ansøning,


Susanne
24-04-2007 21:57
Er der virkelig slet ingen der ved hvilket forsørgelsesgrundlag man har hvis man får afslag på selvsøgt pensionsansøgning



Susanne
25-04-2007 11:34
Tak for svaret! Men så lige yderligere et lille spørgsmål! Hvad hvis man nu er så dårlig at man ikke KAN bestride et fleksjob???? Man skal jo stå til rådighed?!


hej Susanne jeg har tilladt mig at flytte dine spørgsmål herind i debatten da replikboksen ikke er til debatter.

Dit spørgsmål har været oppe og vende flere gange herinde...jeg selv har stillet spørgsmålet og her ville jeg mægtig gerne have et svar fra socialformidleren...

Håber på svar fra dig socialformidler...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2007, 13:39   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Mit gæt er, at du skulle have ledighedsydelse, fordi du så er "sygemeldt", hvis du er for syg til at arbejde i fleksjob.

Kan du ikke finde noget om det, når du bruger et af de gode links om fleksjob?
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2007, 13:01   #3
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Tak

Ups. Jeg havde ikke set dette før jeg lavede et nyt indlæg! Og til zuza - jo jeg kunne muligvis finde svar i et af de gode links om fleksjob! Men en af mine følger af min sygdom er at jeg har svært ved at koncentrere mig om at læse og forstå! Derfor har jeg brug for at andre hjælper mig!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2007, 13:10   #4
Admin Saturn
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Citat:
Susanne skrev:
Ups. Jeg havde ikke set dette før jeg lavede et nyt indlæg!
Det er her:

Citat:
Susanne skrev:
Hvis nu man selv søger pension på det foreliggende grundlag og får afslag så har jeg forstået at man forsørgelsesmæssigt ender hvor man var. Det vil sige i mit tilfælde på ledighedsydelse! Hvad så hvis jeg er så syg at jeg ikke kan bestride et fleksjob og ikke kan stå til rådighed for et sådant og jeg ikke kan få pension, hvor står jeg så rent forsørgelsesmæssigt? Håber på et hurtigt svar!
EDIT://kopieret her fra en slettet trådstarter
  Besvar med citat
Gammel 30-04-2007, 21:52   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Spørgsmål til socialformidler.

måtte lige sætte denne frem til dig sagsformidler...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2007, 00:49   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Susanne spurgte om dette sagsformidler og jeg flytter det lige op så du kan se det igen. jeg sendte spørgsmålet videre til dig fra hende og os andre.

Susanne skrev:
Hvis nu man selv søger pension på det foreliggende grundlag og får afslag så har jeg forstået at man forsørgelsesmæssigt ender hvor man var. Det vil sige i mit tilfælde på ledighedsydelse! Hvad så hvis jeg er så syg at jeg ikke kan bestride et fleksjob og ikke kan stå til rådighed for et sådant og jeg ikke kan få pension, hvor står jeg så rent forsørgelsesmæssigt? Håber på et hurtigt svar!

hilsen
Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2007, 13:04   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Susanne jeg tror ikke du får svar så jeg vil anbefale dig at spørge en din socialrådgiver som er bisidder for dig om det. Hun må da vide det ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2007, 12:55   #8
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Hej Stella
Tak for din hjælp. Ja jeg vil spørge min socialrådgiver når den tid kommer. Jeg ville gerne bare være forberedt, så jeg kunne lave et modangreb.:@ Men ikke alt kan jeg være forberedt på, så jeg må lade sagen gå sin gan:og og håbe på at min generelle helbredsattest som jeg skal have lavet vil sætte skub i sagen, så jeg snart kan få et forsørgelsesgrundlag der er mere holdbart end dette.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2007, 21:42   #9
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Hej Susanne.

Jeg har ikke set tråden, men er lige blevet gjort opmærksom på den, så her kommer svaret.

Hvis du er på ledighedsydelse, søger pension og får afslag, skal det vurderes om du fortsat kan stå til rådighed for et fleksjob.

Hvorvidt du kan stå til rådighed for et fleksjob, burde fremgå af afslaget på pension, da de SKAL pege på hvordan du kan blive selvforsørgende. Så hvis de peger på at du kan stå til rådighed for et fleksjob er du fortsat berettiget til ledighedsydelse.

MEN, hvis du oplyser eller giver udtryk for at du ikke kan stå til rådighed for et flekjsob, er du ikke berettiget til ledighedsydelse og dit fremtidige forsørgelsesgrundlag vil derfor være kontanthjælp.

Du har muligheden for at sygemelde dig og komme på sygedagpenge, men tror at de meget hurtigt vil blive stoppet pga afslaget på pension.

Så det bedste du kan gøre er, at sige at du ønsker fortsat at stå til rådighed for et fleksjob - når og hvis fleksjobbet så kommer, så kan du prøve det af i en periode og efterfølgende sygemelde dig og så komme på sygedagpenge.

Men alt i alt, handler det meget om, hvad begrundelsen for afslaget er på pensionen.

Håber det besvarer dit spørgsmål, ellers skriv endelig igen.

Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2007, 00:01   #10
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Spørgsmål til socialformidler.

Hej socialformidler.

Tusind tak for dit svar uanset hvor længe du har været om det. Den lægeerklæring og speciallægeerklæring som kommunen har udbedt sig taler et meget enslydende sprog om min tilstand. De afklaringsforløb jeg blive sendt ud i er i så direkte modstrid med hvad der står nedskrevet både i ressourceprofil samt anbefalinger fra lægerne. Dette medfører at jeg bliver sendt ud i yderligere forværring op opblussen i min sygdom, men bliver bare bedt om at tage mig sammen og lade være med at gemme mig bag en sygemelding. Jeg bliver så direkte mistænkeliggjort at det er direkte ydmygende og ikke gavnlig for mig. Men nu tager jeg det sidste skridt og håber på en fair behandling, hvor kommunen endelig vil følge de anbefalinger som de selv beder om. Tak for hjælpen
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Et par spørgsmål... Gerbilwoman Alt det andet 8 17-11-2011 00:25
Hej Spørgsmål ?? Messi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-11-2011 08:11
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension