K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2007, 12:30   #1
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
så er det i morgen det sker.........

hej alle.

da jeg har besluttet mig for at jeg nok ender med at søge en førtidspension.Selvom jeg har kæmpet mig med det, da et jo dybest set ikke er det jeg ønsker.
Men jeg syntes nu at jeg har så meget behov for at få ro på, at det jo nok ender med at jeg gør det.
Så jeg ikke skal være i en konstant kamp for at kæmpe for at forsøge at få øknomien til at hænge sammen på en kontat hjælp og frygten for at blive sendt ud i et eller andet som jeg ikke kan holde til.

Ja så har jeg besluttet min sagsbehndler skal undersøge mulighederne for at jeg kan få en pensions sag igennem.

Derfor skal jeg i morgen til møde med min psykolog og have læst det igennem som hun skal sende ind til min sagsbehandler (tror nok det heder en status ærklæring........eller gør det ?)

Så jeg er meget spændt og nervøs for i morgen.......da jeg er meget bange for at få læst det igennem i morgen, da jeg er bange for at jeg vil blive ked af det?

Vil meget gerne høre fra andre der har fået en pension igennem hvordan det er,og hvordan har forgået for dem? og hvordan det har været?

Håber der er nogen der vil dele deres erfaringer med mig

Hilsen Line
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 13:17   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: så er det i morgen det sker.........

Hej Line

Som, du selv skriver, så kan en pension give dig ro, så du kan bruge dine kræfter på noget mere positivt end at være bange for hvad kommunen nu finder på.

Kan godt forstå du er nervøs for at læse psykologens erklæring, det bliver så virkeligt, når andre formulerer ens problemer. Man kan godt få ret ondt af sig selv, men det er altså i orden, og du må gerne blive ked af det, det burde din psykolog da også have forståelse for.

Jeg har fået førtidspension fra 1/12 2006, og det var en kæmpe lettelse selvom jeg absolut ikke ville være førtidspensionist. Nu er jeg ved at have fået en hverdag, der foregår på mine præmisser og det er dejligt. Jeg kan mærke at mit mentale overskud er blevet meget større, har mere energi til at være sammen med venner og familie. Og jeg er sikkert også både sjovere og sødere at bo sammen med nu Jeg har stadig ondt og mine fysiske begrænsninger forsvinder jo ikke, men nu kan jeg hive en dag ud af kalenderen og hvile mig, når der er behov for det. Og, jeg kan mærke at det har jeg virkelig haft brug for at kunne uden at få dårlig samvittighed.

Det føles ind i mellem lidt luksus-agtigt, at jeg "bare" kan gøre, hvad der passer mig, men der er jo en grund til at jeg får pension, og det mærker jeg næsten hver dag, og så er det sgu ikke så luksuiøst. Og, økonomien sætter da også sine begrænsninger, men jeg har ikke været vant til at tjene mange penge, så det er ikke så slemt, selvom det da godt kan mærkes engang imellem.

Jeg håber der snart kommer en afgørelse til din fordel. Uden, at jeg kender andet til dig end dine indlæg her på K10, så vil jeg anbefale dig at "gå efter" pensionen selvom det er hårdt at erkende at man er nået dertil. Husk at det ikke behøver at være for evigt.

Held og lykke!

Mange hilsner Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 13:32   #3
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: så er det i morgen det sker.........

hej fiemie.

Hvor blev jeg glad for at læse dit indlæg..........håber på at en pension vil kunne give mig den samme ro og overskud (selvom ens problemer ikke bare forsinder) kender også selv til det med den dårlige samvittighed.(håber også den kan forsvinde lidt hvis jeg får en pension igennem)

Jeg tror også min psykolog har forståelse for at det kan blive svært for mig i morgen. bla har vi planlagt det sådan at min bostøtte tager med for at støtte mig, hun har satlidt tid af til at snakke med mig om det bagefter..........men derfor frygter jeg det nu alligevel.
(men samtidig vil jeg jo også gerne have det overstået,så jeg ikke skal blibe ved med at frygte det !)
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 14:49   #4
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: så er det i morgen det sker.........

Det skal nok gå cirkeline - vær tro mod dig selv og hold fast i det. Krydser fingre for dig

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 16:09   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
RE: så er det i morgen det sker.........

Kære Line.

Ja, det er korrekt det hedder en statusrapport men her skal du være opmærksom på forskellen mellem en psykolog og en psykiatriker.

Senere ender det op med en endegyldig speciallægeerklæring som er den endegyldige LÆGEfaglige erklæring som din sagsbehandler og kommunens lægekonsulent kan støtte sig til.

En psykolog har ikke mulighed eller tilladelse til at komme med lægefaglige diagnoser. En psykolog er IKKE uddannet læge.

En psykiatriker er uddannet læge med ret til at stille diagnoser inden for sit felt.

Line, husk det med din dårlige samvittighed at du lever i et retssamfund og demokrati.
I dette samfund har vi alle, tilbage fra 1900 tallet, besluttet at vi er solidariske over for hinanden i det tilfælde at borgerne bliver syge. Jeg har betalt skat og gør det stadig. Derfor skal du, i tilfælde at du er tvunget til at modtage pension, hverken have dårlig samvittighed, sige tak eller bøje nakken.

Husk på at det er dig, mig og alle de andre der har givet medlemmerne af Folketinget besked på hvordan vi ønsker vores samfund skal behandle netop dig i den situation som du nu er havnet i. Derfor har du absolut ingen grund til dårlig samvittighed over at evt. modtage pension. Held og lykke med det hele.

Mange hilsner
Peter Hansen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 20:02   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
RE: så er det i morgen det sker.........

Kære Line og andre.

I forbindelse med mit ovenstående indlæg om psykolog kontra psykiater og deres beføjelser kan du dygtiggøre dig på området ved at læse følgende artikel på PTUs hjemmeside.:

http://www.ptu.dk find PTU-nyt hvor du søger under "10 år med wisplash"
find atiklen "Erklæret psykisk syg uden grund" hvor en psykiater Ann Hyllested blev diaognogstiseret fejlagtigt og ulovligt af en neuropsykolog.

En ganske tankevækkende artikel og efterfølgende dom ved Patientklagenævnet og senere domstole.

Mange hilsner
Peter Hansen

EDIT/Link gjort aktivt
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 23:27   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: så er det i morgen det sker.........

Krydser finger for et godt møde cirkeline, nu må det da snart begynde at gå den rigtige vej for dig
  Besvar med citat
Gammel 20-03-2007, 00:37   #8
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Kære Line

Jeg håber det bedste for dig i morgen. Jeg krydser alt hvad krydses kan.
Kærlig hilsen
Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2007, 15:04   #9
Nikke
Føler sig hjemme på K10
 
Nikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 54
Indlæg: 32
Styrke: 18
Nikke er ny på vejen
RE: hej

HEj Line
Jeg vil ønske dig alt held og lykke for
og alt håber stod dig bi.
Jeg vil kryse fingrene for dig alt,hvad jeg kan kryset.
Hilsen NIKKE
Nikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2007, 11:20   #10
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: så er det i morgen det sker.........

hej igen.

jeg var så til mødet i tirsdags.
og har så fået læst det op som min psykolog have skrevet.......det var ikke særligt sjovt at høre.

har heller ikke skrevet tilbage med hvordan det er gået før nu........da jeg ikke har det særligt godt.

syntes både at det det var rigtigt hårdt at hørede ting hun har skrevet............men også at det bliver meget virkeligt, at jeg har besluttet mig for at jeg vil søge en førtids pension.

og så får jeg alle de tanker igen om jeg kan holde ud at leve..........for jeg syntes jo det er så svært at forholde mig til at jeg skal se mig som førtids pension..............og om jeg overhovdet kan leve med.

det der går at jeg på trods af hvor uhyggeligt hårdt det er, at jeg har besluttet mig for at jeg alligevel vil søge........er at jeg håber på at når jeg er kommet igennem det her. kan få mere ro på hvis jeg får en førtids pension.

men jeg da godt nok mine dage i øjeblikket hvor jeg spekulere på om jeg overhovdet kommer igennem det her?
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny kontanthjælpsreform i morgen Carina Spørgsmål ang fleksjob 31 07-03-2013 23:40
Til nyt møde i morgen. p.m.o. Alt det andet 32 21-05-2010 14:33
på arbejde i morgen.... Odense66 Dit og Dat 12 04-08-2009 23:43
Samtale i morgen kl. 12 Tullee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 30-06-2009 13:32
Så er det i morgen det sker TULLE5AA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-12-2006 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension