K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2009, 13:38   #1
nysgerrig.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
nysgerrig. er ny på vejen
flytte til et andet eu land,storbritanien.

Hej der ude,er der nogen som kan hjælpe mig ?,når jeg gerne vil flytte til storbrittanien hvad skal jeg gør og hvilken kontore skal jeg kontakte ?.
Har familie derovre.
Med venlig hilsen nysgerrig.
PS,er førtidspensionist og har været det i nogle år.
nysgerrig. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 15:25   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Egentlig er der ikke forfærdelig meget du skal gøre, det første halve år kan du beholde en folkeregister adresse i Danmark.

Men jeg ville som nummer 1 ringe til Sikringsstyrelsen her i Danmark og spørge dem til råds, da det vil være dem der er ansvarlige for din pension når du flytter væk fra Danmark.

De kan nok også godt fortælle dig om hvem du skal henvende dig til i England for at blive registreret der.

Du skal også snakke med Sikringsstyrelsen om sygesikring, der er en form du skal fylde ud og så er du dækket fra Danmark af. Du kan læse mere om det her:
http://www.dss.dk/p_b/blanketter/e121/e121.htm

Helt hvordan det er nu, er jeg ikke sikker på men da jeg i sin tid flyttede til england blev personer ikke registreret i forhold til adresse, jeg tror dog det stadig er sådan. Du kan læse mere om Dansk pension i udlandet her,
http://www.dss.dk/hvad/bor_i_udland/...dlandet/dk.htm

Du bliver nok nødt til at henvende dig et eller andet sted, men du kan prøve at kikke her, du kan klikke dig ind på det område hvor du øndker at besætte dig:
http://www.gos.gov.uk/goeast/regionFinder

Når du har klikket dig ind på det område hvor du skal bo, så kan du klikke på "contact us", der er telefon nummer og adresse, og så kan du jo kontakte dem og spørge hvad du skal gøre.

Ellers bare spørg igen, England er pragtfuldt, jeg bliver helt misundelig.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 16:03   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fantastisk benarbejde Ragdoll
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 17:59   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
....hjemmeside kan du få information om at flytte til storbritanien

Der tror jeg du får svar på de fleste af dine spørgsmål.



Ragdoll

....jeg har lige været inde på den hjemmeside for at læse hvor nemt det er at flytte til storbritanien hvis du er EU borger....

Det er stadig ligeså let som i 1980, forskellen fra Danmark skriger til himmelen.

Nå ja, det er nok så let i Storbritanien, og så svært i Danmark, fordi Storbritanien er så lidet og uden betydning, og Danmark er såååå vigtige i international sammenhæng.




Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Stezu; 27-09-2009 kl. 18:29. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 12:32   #5
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Kan man også flytte med FP til et land udenfor EU? ER der nogen der ved det?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 15:15   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det kan du....

....sagtens, hvis du er FPer på ny ordning, kan du tage din fulde pension med til næsten alle lande i verden, og det kan, alt efter hvad man fejler, være både en stor økonomisk og en stor helbredsmæssig fordel.
Hvis man er på gammel ordning er det lidt anderledes, da du da kan miste nogle af tillægene alt efter hvor du vil hen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang flytning til andet land, under en klagesag Mega Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 04-02-2013 06:36
Søge Førtidspension fra andet EU land Søge FP i EU Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-06-2012 00:51
Syg i et andet EU land (U.K) ? LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-04-2011 18:48
Må jeg passe mit fleksjob fra andet EU land? Hammerslag Spørgsmål ang fleksjob 28 08-12-2010 21:17
Må man bo i et andet EU land og få FTP med L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-12-2009 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension