K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2010, 11:38   #11
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Ja jeg vil da også gerne medvirke og finde ud af om jeg fejler mere end først antaget!

Men mener også at en yderligere diagnose ikke ændre ved det de allerede har fundet ud af. Jeg kan ikke forstå at det skulle forbedre min nuværende arbejdsevne (under 5%), hvis de finder mere. De har jo sagt at det de forventer at finde ikke kan helbredes, kun bremses. De skader der er sket kan ikke genoprettes!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 12:06   #12
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Jeg kan 100% følge dig.

Muligvis de tænker sådan at såfremt du fejler andet og ved rette behandling af dette kan din nuværende situation bedres, og derved opnår en større arbejdsevne, jeg ved det lyder sygt og du selv har skrevet det ikke ændre noget, men det vil de muligvis have bevis for før de muligvis vil tro på det. Og helt enig det er alt for sygt, men systemet er sindsygt!
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 12:31   #13
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
Hej alle!


På arbejdsmedesinsk i Feb 2010 bliver det vuderet " Tilstanden er kronisk uden mulighed for bedring".

Psykologen siger "der er ingen psykiske blokeringer, kun fysiske".
Revacentret vudere "Resterende erhvervsevne er uden betydning" under 5%!

Min sagsbehandler fra kommunen siger på daværende tidspunkt "Det er en pensionssag lige til højrebenet"!

Mit spørgsmål er bare hvor længe kan kommunen sende mig rundt i behandlersystemet inden de indstiller til pension?
Kære Peppe

umiddelbart mener jeg, at din sagsbehandler burde indstille dig til ftp på grundlag af §17, som er "på det foreliggende materiale".

Som skrevet flere andre steder herinde, er "faldgruben" ved at søge på §17 (fremfor §18), at man kan ryge helt ud af økonomisk støtte, hvis man får afslag på ansøgningen.
(for "rask" til sygedagpenge, for "syg" til kontanthjælp.)

Dine "beviser & argumenter", i form af fagfolks udtalelser, virker dog så stærke, at muligheden herfor virker minimale.

Og hvis nogle vil skrive at sagsbehandleren ikke hjælper med at søge efter §17, kan jeg berette, at jeg har set eksempel på, at der indenfor de seneste 4 år, er rejst ansøgninger om ftp, på baggrund af både §17 OG §18 - altså i én og samme sag.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 12:53   #14
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Jeg husker ikke den lægelatinske betegnelse for den bindevævssygdom de mistænker mig for at have. (fik den over telefonen) Men fik forklaret at den angriber de større led i kroppen. med deformitet af ledkapsler som følge. Helbredelse er ikke muligt og allerede ødelagte led kan IKKE genoprettes. Det er dog muligt at bremse sygdommen med medicin. De smerter og gener jeg oplever nu vil dog fortsat være der.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:16   #15
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Få ALT på skrift

ALT hvad du ikke har på skrift og således ikke kan bevise, eksisterer IKKE.
Lær det, og husk det.
du får brug for tingene før du aner.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 16:29   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er rigtigt, at hvis man finder ud af, at folk fejler noget der kan påvirke arbejdsevne, så kan man blive nødt til at udsætte afgørelsen indtil det ligger klart... MEN:

Hvis de nuværende papirer, og din helbredstilstand, alene ville være nok til pension, så BØR de altså indstille dig allerede nu - det andet er jo bare en "bonus" oplysning.

Kunne du ikke, (på sådan en pæn undrende måde) spørger ind til det? På skrift selvfølgelig, og bede (igen meget pænt) om et skriftligt svar på det?
(Synes også det virker mærkeligt at kommunen vil "spilde" penge på dig i den mellemliggende periode, hvis du bare kunnne få den pension!)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 18:18   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har lagt mærke til noget - nemlig, at kommunen nu begynder at gå med både livrem og seler, og Peppes sag er nærmest et skoleeksempel!

For det første ligger der allerede nok til pensionssagen. Men alligevel fisker de efter noget mere, som jo aldrig, kan fjerne kendsgerningerne fra det første...

Men nu begynder jeg at se, at de rask væk begynder med afslag på div hjælpemidler, i de sager, hvor der blev headhuntet efter yderligere diagnoser i forbindelse med førtidspensionssagen. Kan det tænkes at det bare er et smart træk fra kommunenes side (der ikke skal sikre borgeren) men holde budgettet nede til feks hjælpemidler efterfølgende?
Ved at 'ordne' det hele mens der søges pension er jo en genial ide! Sagen kan trækkes i langdrag, og når svaret endelig foreligger, så er der gode chancer for, at man med det samme kan afvise udgifter til hjælpemidler...

Nu er det 2 eller tredje gang jeg støder på det her, og synes det virker lidt underligt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 22:42   #18
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja jeg håber da ikke, at der er gået kassetænkning i den på den måde! Det virker nu heller ikke særligt oplagt, da det er flere forskellige kasser pengene kommer fra, og i ved jo ofte af erfaring, at afdelingerne ikke er fantastiske til at arbejde sammen

Jeg har mere en mistanke om, at kommunerne er blevet mere forsigtige, grundet den øgede overvågning, fra øvre steder, som koster kommunerne MANGE penge, når der gives et eller andet på et forkert grundlag - noget kommunerne ikke har råd til i disse tider.

Ved det ikke, det ene bud er nok lige så godt som det andet!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 00:01   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu er det sådan, at man i Hillerød kommune, netop har ET udvalg der tager beslutning, om ALT DER KOSTER, ergo er der nok også andre der har opsnappet denne ide.

Så lige der hvor kroner helst skal blive i kommunekassen, er opfindsomheden(samarbejdet) desværre fortrindeligt.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 12:38   #20
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Har talt med min sagsbehandler i dag! Hun mener ikke der er mere vi kan gøre før der foreligger en journal fra reumetologisk! . Direkte adspurgt om kommunen ikke kunne anmode om en undersøgelse var svaret "nej". Men jeg synes hun modsiger sig selv lidt da det var på anmodning fra kommunen jeg var til undersøgelse på Socialmedicinsk!

Er der nogen som kan henvise til en lovtekst hvor man kan be eller afkræfte at sygedagpengekontoret kan henvise til undersøgelser på hospitaler?
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hjælp... hvor langt skal man synke?? Rie82 At søge førtidspension 53 28-02-2012 05:30
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension