K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2010, 20:46   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Lovligt at diskriminere handicappede!!

hej

jeg har igår mailet til politimesteren, se her:

Til Politimesteren, København vestegns Politi

Hermed min klage:

Jeg har mailet 3 anmelselser om diskrimination mod mig som handicappet. Der er mailet til [email protected]:

- 13 oktober 2010 kl. 22.01
- 13 oktober 2010 kl. 22.32
- 16 oktober 2010 kl. 04.24

Uden at modtage kvittering på mine anmeldelser eller respons i det hele taget mailer jeg derfor den 27 oktober 2010 kl 10.23 en rykker mail.

Eftersom jeg fortsat ikke har modtaget kvittering på mine anmeldelser kører jeg personligt til københavn vestegns politi tirsdag den 2 oktober, hvor jeg ca kl. 16.20 - 16.40 bliver betjænt af Kristian Kvist.

Jeg informerer om min henvendelse, og at jeg mangler kvittering for anmeldelserne, som jo jvnf forvaltningsloven skal afsendes inden 10 arbejdsdage.

Kristian Kvist oplyser påståeligt at de 10 dage i forvaltningsloven kun gælder ved aktindsigt, og at generelt er politiet undtaget for denne pligt!

Ydermere oplyser han at mine mail henvendelser a 13 og 16 oktober ikke er taget som anmeldelser men blot blevet "undersøgt" af en Hanne Dik!

Derefter ønsker jeg selvfølgelig at igen anmelde for diskrimination, hvilket Kristian Kvist nægter at modtage, og da jeg så efterspørger kvittering for mit besøg og kvittering for nægtelse af min anmodning, afvises dette ligeledes.

Derfor anmoder jeg Politimesteren om at:

- Fremsende kvitteringer for mine 3 anmeldelser

Kopi af denne klage er ligeledes fremsendt til følgende Handicap organisationer:

- Ptu.dk
- Danske Handicaporganisationer
- Dansk Handicap Forbund
- Center for Ligebehandling

Med venlig hilsen

Jan Merklin
------------------------------------------------------
så STORT TILLYKKE MED AT FN´S HANDICAP KONVENTION HAR 1 ÅRS FØDSELSDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 21:56   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er rigtigt nok at de 10 dage drejer sig om aktindsigt. Ikke kvitteringer, det er ikke det samme.

Der er ingen lov om, hvor længe og hvornår der skal sendes kvittering for en modtagelse af en henvendelse. Men det er kun en god forvaltningsskik, at man skal gøre det... Det siger ombudsmanden...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 23:55   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
korrekt

hejsa

ja ups de 10 dage er aktindsigt, men 14 dage gælder ved alle henvendelser:

§ 22. En afgørelse skal, når den meddeles skriftligt, være ledsaget af en begrundelse, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold.

§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.

Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.

§ 24. En begrundelse for en afgørelse skal indeholde en henvisning til de retsregler, i henhold til hvilke afgørelsen er truffet. I det omfang, afgørelsen efter disse regler beror på et administrativt skøn, skal begrundelsen tillige angive de hovedhensyn, der har været bestemmende for skønsudøvelsen.
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 00:00   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser
hejsa

ja ups de 10 dage er aktindsigt, men 14 dage gælder ved alle henvendelser:

§ 22. En afgørelse skal, når den meddeles skriftligt, være ledsaget af en begrundelse, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold.

§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.

Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.

§ 24. En begrundelse for en afgørelse skal indeholde en henvisning til de retsregler, i henhold til hvilke afgørelsen er truffet. I det omfang, afgørelsen efter disse regler beror på et administrativt skøn, skal begrundelsen tillige angive de hovedhensyn, der har været bestemmende for skønsudøvelsen.
Det er kun, når du har fået en afgørelse.....

Iøvrigt hører politiet under justitsminiteriet...

Sidst redigeret af curls; 05-11-2010 kl. 00:03.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 02:36   #5
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
gaab!!!!!!

curls: du kan da kun være offentlig ansat!!!!!!!

pif: ja pointen er jo netop at politiet overhovedet ikke besvarer en anmeldelse (anmodning) og nægter efterfølgende at modtage mine anmeldelser, så konklusionen må være

"det er lovligt at diskriminere en handicappet" (uden for arbejdsmarkedet)

" hvad forskel gør det så at FN´s handicap konvention snart er 1 år!"

er jeg forkert på den eller!!
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 08:14   #6
Peter8
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
Peter8 er ny på vejen
Hej Shylock
Jeg finder det lidt morsomt, at du farer op fordi du føler dig diskrimineret, og så samtidig fyrer en sætning af som- "du kan da kun være offentlig ansat".
Iøvrigt har jeg svært ved at se det relevante i dit indlæg, ifht vores forum??
Peter8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 09:54   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
"det er lovligt at diskriminere en handicappet" (uden for arbejdsmarkedet)
om man er i job eller ikke så må man ikke diskriminere nogen og du er tyrker dansker tysker polak kontanthjælps modtager osv nu ved vi jo så heller ikke hvad der er sket osv eller om du er nærtagende
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 10:28   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter8 Se meddelelser
Hej Shylock
Jeg finder det lidt morsomt, at du farer op fordi du føler dig diskrimineret, og så samtidig fyrer en sætning af som- "du kan da kun være offentlig ansat".
Iøvrigt har jeg svært ved at se det relevante i dit indlæg, ifht vores forum??
Jeg kan ikke se nogen steder hvad det er der er blevet anmeldt af diskriminering så derfor kan det sagtens være relevant for forumet her, i min verden er det relevant alt hvad der har med det at være syg eller handicappet at gøre (måske det skulle have været nede i det politiske forum, men det overlader jeg trygt til admins at finde ud af )

Jeg har selv en handicappet veninde som prøvede at lave en anmeldelse for diskriminering den blev heller ikke modtaget af politiet hun havde endda skrevet med store fede bogstaver ANMELDELSE, men den blev også bare behandlet som en klage sag (sagde de ) og der kom heller aldrig noget svar hun måtte selv hente svaret, beskeden den er undersøgt men der er ikke noget i det, så vidt jeg ved er politi stadig et service organ og skal oplyse borgne om hvad der sker med en sag, om ikke andet med et svar på skrift om at de ikke har fundet det relevant at antage anmeldelsen, og så en begrundelse....

Mon ikke også det kan være det der er gået galt med Hate crimes .. politiet har ikke taget dem seriøst (siger de selv ) de har ikke ressourcer til at undersøge (siger de selv ) og Hate crimes er så eksploderet og er nu underlagt PET ..

Kan det tænkes at det er det samme der sker når man anmelder diskriminering? ikke tid ikke ressourcer? ikke antage anmeldelser?

Min veninde fik i hvertfald den besked at hun jo havde den mulighed for at holde sig fra steder hvor hun følte sig diskrimineret pga sit handicap ...

Det er flot i et såkaldt velfærdssamfund anno 2010 ...

Så om det indlæg af shylock har noget at gøre her i forumet om det skal ned i den politiske del, det overlader jeg trygt til sideejer og admins ..

Men hvis du lige læser nede i den nedre del så er der vist ingen grænse for hvad man kan debattere og bede om meninger om her.. blot skal man have det i den rigtige del af forum ...

Shylock .. håber du vil fortælle hvori diskrimineringen bestod ...
Min veninde kunne ikke komme ind i en restaurant fordi hendes mor sad i rullestol og hun selv havde rollator med , de ville ikke hjælpe hendes mor op (en lille kant )og de fyldte for meget i restauranten .. sådan en restaurant burde have skilte ..

Ingen hunde ingen røg ingen mobiler og bestemt ikke nogen handicappet ..

Så kunne os der kan komme rundt vælge at boykotte sådanne steder ..

PS shylock vil meget gerne høre om du får nogen respons fra center for ligebehandling ..min veninde kontaktede også dem ...
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 12:36   #9
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Anmeldelse

Hej

Eftersom jeg er handicappet og gangbesværet og således ikke har overskuds ressourcer til at foretage en personlig anmeldelse kommer den derfor i denne mail.

Mine data:
Jan Merklin
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx

Har envidere en toyota aygo med automatgear, har handicp p skilt (siden 2007) og automatgers påtegning i kørekortet (2009), grundet følger efter trafik ulykke i 2006 og har derfor varig nedsat funktionsevne.

Jeg ønsker at anmelde vores ejendoms bestyrelse (ejerlejligheder), alle bosat på xxxxxx samt adm direktør i xxxxxx administration, og her er listen for 2008 og 2009 og 2010 som anmeldelsen omhandler:

xxxxxxxxxx 61,st,th
xxxxxxxxxx 47,st,tv
xxxxxxxxxx 53,1,tv
xxxxxxxxxx 59,1,tv
xxxxxxxxxx 47,1,tv (formand)
xxxxxxxxxx 55.st.tv
samt
Advokat xxxxxxxx
(xxxxxxxxxx 43 - 2200 København N)

Jeg ønsker at anmelde diskriminering udfra FN´s handicap konvention.

Info:
I Artikel 2 står:
2
”Diskrimination på grund af handicap” betyder enhver sondring, udelukkelse eller begrænsning på grund af et handicap, hvis formål eller virkning er at svække eller ophæve den ligelige anerkendelse, nydelse eller udøvelse af
alle menneskerettigheder og grundlæggende frihedsrettigheder på det politiske, økonomiske, sociale, kultu relle, civile eller et hvilket som helst andet område. Dette omfatter alle former for diskrimination, herunder nægtelse af rimelig tilpasning,

”rimelig tilpasning” betyder nødvendige og passende ændringer og justeringer, som ikke indebærer en uforholdsmæssig stor eller unødvendig byrde, når dette er nødvendigt i et konkret tilfælde for at sikre, at personer med handicap kan nyde eller udøve alle menneskerettigheder og grund læggende frihedsrettigheder på lige fod med andre.

I Artikel 3 står:
Konventionens principper er:
a) Respekt for menneskets naturlige vær dighed, personlige autonomi, herunder frihed til at træffe egne valg, og uafhæn gighed af andre personer
b) Ikke-diskrimination
c) Fuld og effektiv deltagelse og inklusion i samfundslivet
d) Respekt for forskellighed og accept af personer med handicap som en del af den menneskelige mangfoldighed og af menneskeheden
e) Lige muligheder
f) Tilgængelighed

I Artikel 5
Stk 2: Deltagerstaterne skal forbyde en hver diskrimination på grund af handicap og skal sikre personer med handicap lige og effektiv retlig beskyttelse imod diskrimi nation af enhver grund.

I Artikel 12
Stk 1: Deltagerstaterne bekræfter på ny, at personer med handicap har ret til overalt at blive anerkendt som havende retsevne.

Stk 2: Deltagerstaterne anerkender, at per soner med handicap har retlig handleevne på lige fod med andre i
alle livets forhold.

Stk 3: Deltagerstaterne skal træffe pas sende foranstaltninger til at give personer med handicap adgang til den støtte, de måtte have behov for til at udøve deres retlige handleevne.

I Artikel 17 står: Enhver person med handicap har ret til respekt for sin fysiske og psykiske integritet på lige fod
med andre.

I Artikel 22 står:
Stk 1:
Ingen person med handicap må uanset bopæl eller boform udsættes for vilkårlig eller ulovlig indblanding i sit privatliv eller familieliv, sit hjem eller sin brevveksling eller andre former for kommunikation, eller for ulovlige
angreb på sin ære og sit omdømme. Personer med handicap har ret til lovens beskyttelse mod sådan indblanding eller sådanne angreb.

Venligst send kvittering for modtagelse af anmeldelsen
------------------------------------------------

Baggrund- anmeldelse 1:

ejerforeningen har givet mig et påbud hvor jeg ikke må nærme mig indenfor 25 m af bestyrelses medlemmerne, og at jeg såfremt jeg ikke møder op hos administrator til et møde omkring min adfærd, så vil man anvende artikel 25 i foreningens vedtægter som siger jeg skal tvinges til at sælge min ejerlejlighed med tab og fraflytte indenfor 3 måneder

Bggrund - anmeldelse 2:

alle i ejerforeningen har fået udskiftet tætningslister i vinduerne, og da håndværkeren var forbi og kigge på vinduerne, kunne han kun komme dagen efter, hvilket ikke var muligt af hensyn til fleksjob, skal have 4-5 dages warning overfor arbejdet.

så efter at have rykket ejerforeningen modtager jeg en mail om at sagen er afsluttet og jeg modtager blot kostpris på gummilisterne så jeg selv kan skifte dem!

er jo lidt svært for mig som handicappet at kravle rundt på køkkenbord og stige og selv hive ca 700 klips ud, som de gamle tætningslister er monteret med, grundet nedsat funtionsevne, skulderskade og døde fingre.

så nu må jeg bruge tæpper når jeg ligger i sofaen grundet træk...

mvh
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 13:15   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg må være lærlig og sige
Citat:
Baggrund- anmeldelse 1:

ejerforeningen har givet mig et påbud hvor jeg ikke må nærme mig indenfor 25 m af bestyrelses medlemmerne, og at jeg såfremt jeg ikke møder op hos administrator til et møde omkring min adfærd, så vil man anvende artikel 25 i foreningens vedtægter som siger jeg skal tvinges til at sælge min ejerlejlighed med tab og fraflytte indenfor 3 måneder
der må være en grund til det

Citat:
Bggrund - anmeldelse 2:

alle i ejerforeningen har fået udskiftet tætningslister i vinduerne, og da håndværkeren var forbi og kigge på vinduerne, kunne han kun komme dagen efter, hvilket ikke var muligt af hensyn til fleksjob, skal have 4-5 dages warning overfor arbejdet.

så efter at have rykket ejerforeningen modtager jeg en mail om at sagen er afsluttet og jeg modtager blot kostpris på gummilisterne så jeg selv kan skifte dem!

er jo lidt svært for mig som handicappet at kravle rundt på køkkenbord og stige og selv hive ca 700 klips ud, som de gamle tætningslister er monteret med, grundet nedsat funtionsevne, skulderskade og døde fingre.
de burte sgu være large og sige ok og i samme fandt en dag der passede ind

men ærligt kan sgu ikke se det her har noget som helst med diskriminere handicappede eller overhoved diskriminere at gøre ja jeg siger det som jeg læser det siger ikke hvad du vil høre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diskrimination af handicappede lovligt! buster Politik og Samfund 1 24-11-2011 18:03
Er det lovligt Sveske37 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2010 06:59
Må uddannelsesinstitutioner diskriminere handicappede? nilla Dit og Dat 5 09-06-2010 10:51
Er det lovligt? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 02-05-2010 22:54
Er det lovligt? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 6 30-04-2008 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension