K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2012, 03:16   #1
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Fup og fidus med almen boliger. FØJ!!!

Det SKAL læses af alle dem som bor i almen boligbyggeri.

"...nogle lejere får foretaget forbedringer, som de i virkeligheden skulle betale ekstra for. Men da de er gode venner med boligforeningens personale, får de foretaget vedligeholdelse og forbedringer på afdelingens regning.

Dvs. at de lejere, der ikke får vedligeholdt eller forbedret noget i lejligheden, er med til at betale til de lejere, der er gode venner med de ansatte i boligforeningen.

De gode venner får heller ingen store fraflytningsregninger. Alle istandsættelsesudgifterne betaler afdelingen,- dvs. de tilbageværende lejere.

Den borgerlige presse kalder det 'kammerateri', selv om det nærmest er svindel..."

---------------------------------------------------------

"...Som en velorganiseret og dresseret militærøkonomisk kampmaskine, kan fribytterne få huslejerne til at stige og stige i en uendelighed.

De ulige offentlige økonomiske huslejetilskud til lejerne, dræner det almennyttige boligbyggeri for beboere, der ikke modtager huslejetilskud.

Derved dannes almennyttige ghettoer med lavindkomsthusstande og pensionister. Hvorfor går så mange beboere i parløb med de professionelle spekulanter, der gang på gang vinder krigsspillet om huslejestigninger, selv om de overtræder lovgivningen for økonomisk krigsførelse mod lejerne ?

Debatindlægget forsøger kort at anskueliggøre hvorledes ledelserne (administrationen) i den almennyttige boligsektor har frit spil overfor lejerne, - om samspillet (kammerateriet) med deres politiske venner i kommunalbestyrelserne,- og om hvorledes Folketinget giver boligselskabsledelserne statslig autorisation, i lighed med de tidligere sørøvere og fribyttere fra det 16´århundrede, til at føre økonomisk krig mod lejerne, - ligesom ledelserne kan træffe beslutninger og tabe millioner af kroner, uden at lejerne og boligforeningsmedlemmerne har mulighed for at retsforfølge ledelserne.

Det er vores penge udlejerne bruger til at spekulere med, og vores penge som udlejerne bruger til at føre retssager mod beboerne..."

http://www.perbenny.dk/beboer.htm

"...Dem uden bil undrer sig

De mange indkomstsvage og fattige beboere i det almene boligbyggeri uden bil, undrer sig også over at de skal være med til at betale udgifterne til opførelse og vedligeholdelse af garager og parkeringspladser - når netop mere end halvdelen af beboerne ikke selv har råd til at anskaffe sig en bil.

Mange beboere i det almene boligbyggeri modtager jo boligstøtte, fordi husstanden har lave indkomster. Disse beboere hævder, at når de velstillede beboere i det almene boligbyggeri har råd til at indkøbe bil og køre bil, har de vel også råd til at betale for den jord og de udgifter, de optager med garager og parkeringspladser.

Så flere beboere uden bil er atter blevet fortørnet over de riges misforbrug og forrettigheder, og hævder forståeligt nok, at principielt har det "at eje bil" jo ingen relation til det "at bo til leje".

I det almene boligbyggeri betaler bilejere nemlig ikke en særskilt jordleje af de arealer, de benytter eller optager som parkeringspladser, ligesom bilejerne ikke betaler for kloakeringen og asfalteringen af parkeringspladsen. Bilejerne betaler heller ikke særskilt jordleje for den almene jord, hvorpå der er opført garager.

Havde det almene boligbyggeri været udstykket som ejerlejligheder, var der selvfølgelig forlængst indført en reel brugerafgift på bilparkering. Thi dispositionsretten og brugsretten til jord i det almene boligbyggeri hvorpå der er opført garager og parkeringspladser, er jo ikke almen nyttig - men kun nyttig for bilejerne.

Og én bil optager vel mellem 8-10 m2 jordareal, som der altså ikke betales en særskilt jordleje for..."


http://www.perbenny.dk/husleje.htm

Stor tak til Per

Sidst redigeret af Karo; 15-01-2012 kl. 04:14.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 08:00   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Gælder det her stadig i dag. for i første link. står der ...år 2001
og i næste var det også ældre bl.a. dato år 1995... og mener der kom helt nu lov om meget på området, for 3 år siden..

og nu hvor der skriver om 'opført garager./ carport' så mener jeg ikke man skal forbarme sig over det.. da det er et tilbud. og mener det kan medvirke til at det ikke bliver for slum agtsigt. da vi jo også ønsker at have et funktionelt og pænt område. og begrænse kriminalitet

og desuden så kan jeg oplyse at hvis man lejer dette så indgår det i boligsikring.


og til en oplysning af de ældre boliger så vil kælder areal heler ikke indgår i boligens leje. når det er der. så det er helt gratise arealer som kan være til stor glæde at have for lejren..

men mener igen at det er nogle ret gamle link'' der er fundet her...

og er lidt nyeskerig..'' hvem er per som takkes'' ?

Sidst redigeret af maja-bell; 16-01-2012 kl. 08:09.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 08:06   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
[B]
De mange indkomstsvage og fattige beboere i det almene boligbyggeri uden bil, undrer sig også over at de skal være med til at betale udgifterne til opførelse og vedligeholdelse af garager og parkeringspladser - når netop mere end halvdelen af beboerne ikke selv har råd til at anskaffe sig en bil.
Jeg bor almennyttigt.

Jeg har kendskab til flere førtids- og folkepensionister, som har bil, her hvor jeg bor.

De beboere, som ikke har børn er også med til, at betale for legepladserne.

De beboere, som ikke benytter storskraldsordning er også med til, at betale for den.

De beboere, som ikke benytter beboerlokalet er også med til, at betale for det.

De beboere, som selv har vaskemaskine, og derfor ikke benytter vaskerierne, er også med til,, at betale for vaskerierne.

sådan er det, at bo almennyttigt.


Det kan også virke urimeligt, at en beboer får udbedret en skade (på selskabets, altså beboernes, regning), som beboeren selv er skyld i, men en dag er det måske en selv, der får gavn af denne ordning, hvis f.eks. ens barn har "tabt" et par sten ned i vaskens afløb, så væggen under vasken skal brydes op for at komme til det rør, som skal skilles ad, for at fjerne stenene.
D.v.s. udgift til både murer og vvs'er.

Sådan er det, at bo almennyttigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 08:13   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
Gælder det her stadig i dag. for i første link. står der ...år 2001
og i næste var det også ældre bl.a. dato år 1995... og mener der kom helt nu lov om meget på området, for 3 år siden..
Noget af det der står på siden er ihvertfald forældet.

F.eks. kan nye lejere ikke nægtes at se regnskabet, så vidt jeg husker skal regnskabet (lige så vel som div. mødereferater) være offentligt tilgængelige.

Men fup og svindel sker det jo alle steder, f.eks. er der sikkert en stor del, at de, som bor almennyttigt, der arbejder sort.

Og den ene slags fup og svindel er vel ikke bedre end den anden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 08:21   #5
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Dem uden bil undrer sig, skriver du.

Hvad med dem uden børn, som ikke har brug for legepladser/græsplæner til boldspil m.m? Eller dem som aldrig går på beboervaskeri eller i beboerhuset - de er jo også med til at betale for de fællesarealer?

Parkeringspladser skal der jo være, især hvis en gruppe beboere er så svagelige, at de måske skal have hjemmehjælp/hjemmesygepleje/lægebesøg eller varer bragt ud - som ankommer i bil. Hvad med ambulancer og øvrige redningskøretøjer, skal de køre og så holde på en pløjemark eller hvordan?

Selv folk der bor i hus, har pligt til at sørge for at reddere, politi og redningskøretøjer kan komme frem til boligen og have uhindret adgang til hoveddøren.

Er at gå i for små sko, at ville bo i almennyttigt - og så have travlt af en fælles parkeringsplads med det argument at man ikke selv har bil - nej, men så har man måske børn på legepladsen eller en cykel i stativet/cykelkælderen, måske sker det endda, at dem uden bil får gæster/familie på besøg - som ankommer i bil.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 08:39   #6
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Wink


Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det SKAL læses af alle dem som bor i almen boligbyggeri.

"...Dem uden bil undrer sig

De mange indkomstsvage og fattige beboere i det almene boligbyggeri uden bil, undrer sig også over at de skal være med til at betale udgifterne til opførelse og vedligeholdelse af garager og parkeringspladser - når netop mere end halvdelen af beboerne ikke selv har råd til at anskaffe sig en bil.

Mange beboere i det almene boligbyggeri modtager jo boligstøtte, fordi husstanden har lave indkomster. Disse beboere hævder, at når de velstillede beboere i det almene boligbyggeri har råd til at indkøbe bil og køre bil, har de vel også råd til at betale for den jord og de udgifter, de optager med garager og parkeringspladser.

Så flere beboere uden bil er atter blevet fortørnet over de riges misforbrug og forrettigheder, og hævder forståeligt nok, at principielt har det "at eje bil" jo ingen relation til det "at bo til leje".

I det almene boligbyggeri betaler bilejere nemlig ikke en særskilt jordleje af de arealer, de benytter eller optager som parkeringspladser, ligesom bilejerne ikke betaler for kloakeringen og asfalteringen af parkeringspladsen. Bilejerne betaler heller ikke særskilt jordleje for den almene jord, hvorpå der er opført garager.

Havde det almene boligbyggeri været udstykket som ejerlejligheder, var der selvfølgelig forlængst indført en reel brugerafgift på bilparkering. Thi dispositionsretten og brugsretten til jord i det almene boligbyggeri hvorpå der er opført garager og parkeringspladser, er jo ikke almen nyttig - men kun nyttig for bilejerne.

Og én bil optager vel mellem 8-10 m2 jordareal, som der altså ikke betales en særskilt jordleje for..."

http://www.perbenny.dk/husleje.htm
Karo, altså... Også jeg bor i almennyttigt boligbyggeri. Det har jeg nu gjort i 35 år og jeg har en bil, og jeg får ikke boligstøtte. Og jo, jeg bruger parkeringsfaciliteter, uden at betale ekstra for dem. Det manglede bare, er jeg nødt til at sige.

Det kan godt være at nogen mener, at det er snyd... Men jeg betaler jo også via skatten, herunder kommuneskatten - til den boligstøtte, der bliver tilkendt dem, der har brug for den, og det er helt i orden med mig.

Via huslejen betaler jeg også til "de andres" legepladser, barnevogns- og cykelparkering og deres vedligeholdelse, og det er helt i orden med mig, selv om jeg hverken har små børn, barnevogn eller cykel.

Ligeledes via husleje, betaler jeg for bebyggelsens vaskerier, selv om jeg vasker hjemme og betaler selv for både vand og el. Skulle jeg have ondt af, at "de andre" vasker gratis for "mine" huslejepenge? Nej, det har jeg ikke ondt af.

Ligeledes via huslejen betaler jeg til det tilskud, beboerkaffeen modtager til husleje og drift, så "de andre" kan købe et måltid varm mad til en tyver hver dag, selv om jeg ikke selv benytter tilbuddet. Skulle jeg have ondt af, at "de andre" spiser billigt for "mine" huslejepenge? Nej, det har jeg ikke ondt af.

Ligeledes via huslejen betaler jeg til alskens beboeraktiviteter, klubber, lektielæsning, pensionistture i det blå, samt en hel del andre sociale udgifter i bebyggelsen, jeg selv ikke benytter. Skulle jeg have ondt af, at "de andre" hygger sig for "mine" huslejepenge? Nej, det har jeg ikke ondt af.

Og jeg kunne blive ved med at remse op, hvad "mine" huslejekroner ellers går til, hvad jeg ikke selv benytter... Så h..... fryser til is, før jeg får samvittighedskvaler over at skulle have brug for en parkeringsplads til den bil, der fragter mig hver dag 150 km til et job på skæve tidspunkter, efter en indtægt der beskattes, så der bliver penge til "de andres" boligstøtte, jeg ikke selv er berettiget til. Skulle jeg have ondt af, at "de andre" får huslejetilskud for "mine" skattepenge? Nej, det har jeg ikke ondt af, fordi jeg er solidarisk med andre, også med "de andre".

Man kan ikke plukke noget ud af solidariteten med hinanden, og forvente alligevel at den fortsat skal gælde begge veje. Det gælder også "Emsige Per Benny".
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 08:53   #7
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Dem uden bil undrer sig, skriver du.

Hvad med dem uden børn, som ikke har brug for legepladser/græsplæner til boldspil m.m? Eller dem som aldrig går på beboervaskeri eller i beboerhuset - de er jo også med til at betale for de fællesarealer?

Parkeringspladser skal der jo være, især hvis en gruppe beboere er så svagelige, at de måske skal have hjemmehjælp/hjemmesygepleje/lægebesøg eller varer bragt ud - som ankommer i bil. Hvad med ambulancer og øvrige redningskøretøjer, skal de køre og så holde på en pløjemark eller hvordan?

Selv folk der bor i hus, har pligt til at sørge for at reddere, politi og redningskøretøjer kan komme frem til boligen og have uhindret adgang til hoveddøren.

Er at gå i for små sko, at ville bo i almennyttigt - og så have travlt af en fælles parkeringsplads med det argument at man ikke selv har bil - nej, men så har man måske børn på legepladsen eller en cykel i stativet/cykelkælderen, måske sker det endda, at dem uden bil får gæster/familie på besøg - som ankommer i bil.
Det kaldes så at 'løfte i flok' aka alle betaler for alle, eller 'velfærdsmodellen'. Man kunne intet få af det hvis det blev spredt ud på 'den enkelte'. Ingen legepladser, ingen parkeringspladser, ingen vaskekælder, ingen istandsættelse, ingen..[indsæt selv noget du bruger] fordi når man selv skal betale for det hele bli'r det meget dyrere end hvis alle betalte lidt til det hele.

Men jo.. skoene er små her i Danmark Anno 2012. Det er nok indavl.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 10:02   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Socialt boligbyggeri bygger jo på fælles udgifter og skal derfor være ens for alle,det vel kærnen i det sociale byggeri.,

altså lige som VOVES beskriver.

Hvsk lige der kan være mange grunde til at have bil selv om der enlig ikke er råd til det .Og ingen ved hvad der må spares andre stæder for at have bilen,og mange indvantre/2.G har deres børm hjemme hvilket der faktisk spare komunerne for mange mange penge .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 10:07   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
I rigtig mange almene boligområder, er der skam regler om at du skam skal betale ekstra hvis du vil have fast parkeringsplads eller garage...

Forstår ikke helt indlægget må jeg indrømme... men har måske ikke fået kaffe nok
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 10:44   #10
lillepot
Føler sig hjemme på K10
 
lillepots avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
lillepot er ny på vejen
I min afdeling af boligselskabet betaler man vand over huslejen uden egen vandmåler.

Nu skal der sættes vandmålere op i vores boliger. Dem der brokker sig er dem med far, mor og børn, vaskemaskine og opvaskemaskine. Jeg bor alene og har ikke vaskemaskine eller opvaskemaskine - jeg ser frem til det.
lillepot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Almen afd. under Ydelsesservice ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 21-07-2012 12:01
lægekonsulent vs.almen læge nielsen17 Alt det andet 2 23-03-2012 09:05
At bo til leje i almen boligbyggeri. Karo Politik og Samfund 14 01-12-2011 21:44
Fup og Fidus Karo Politik og Samfund 6 20-04-2011 11:00
Regeringen har glemt løfte om billigere boliger Webmaster K10 Nyheder 0 02-01-2009 01:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension