K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 21:47   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det, at folk med biler betaler til fælles kasse eller rettere en månedligt udgift på et par hundrede kr. for udlejning en garagen, har intet med selve ejendoms vedligeholdelse at gøre. Ejendoms drift/ udgifter til reparationer også af garager påvirker størrelse af huslejen og huslejestigning.

Ja, og det gør vedligeholdelse af legepladser og nye vaskemaskiner/tørretumblere til vaskeriet også.

Hvis boligselskab bruger pengene på vedligeholdelse af garager så er det også dem uden biler som blive ramt af huslejestigninger på trods for at de ingen bil har.

Dem der ikke har børn betaler også for vedligeholdelse af legepladserne, dem der ikke benytter vaskerierne betaler også til de nye vaskemaskiner/tørretumblere o.s.v. o.s.v.

Mange garager står tomme og alligeved blive der brugt flittigt af pengene af boligselskaber på at vedligeholde disse i stedet for at iværksætte forbedringer på ejendom/bygning, kun for, at opnår en vist grund og ejendomsværdi. Ren spekulation som er på ingen måde til gavn for de fleste af beboer. Især dem uden biler...

Er det helt sikkert at garager er udlejet "kun" til dem som bor i forening? Det tvivler jeg stærk på....
Og hvad gør det så, om andre, end dem der bor i afdelingen, har fået lov at leje garagerne?
Hvis garagerne er lejet ud til andre, end dem der bor i afdelingen, så er det nok fordi, at der ikke har været beboere, der har villet leje dem.
Og ved at leje dem ud til andre kommer der da en lejeindtægt ind.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 21:54   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Parkeringsplads er ikke det samme som garager og parkeringspladser er ikke ejet af almen boligselskaber.

Passer ikke.
De parkeringspladser, som ligger i vores afdeling og er anlagt i forb. med byggerierne, de tilhører afdelingen.
Det er afdelingen, der betaler for vedligeholdelse af disse P-pladser, og vi har lov til, at få et selskab til, at sørge for, at det kun er beboere, og deres gæster, der benytter dem.
Dette sker flere steder i DK.


Ved at år efter år boligselskaber pumper husleje op, uden at iværksatter forbedringer på fks. varmeanlægget eller på udskiftning af gamle utætte termoruder, boligselskaber dræner kommuner for pengene til boligsikringer og boligydelser, mens beboer ud over huslejestigninger få også en kæmpe års varme regning.

I sidste ende, så går det også i høj grad ud over alle dem som ikke bor i alment boligbyggerier men som alligevel skal betaler til den form for spekulationer via skatte billetten, uden at de selv få en kroner i boligtilskud, fordi de bor i eje eller andelsboliger.

Øøh, undskyld, men er det helt gået hen over dit hoved, at regeringen for ganske få år siden havde snablen dybt nede i landsbyggefonden???
Landsbyggefonden består af de penge, som gamle afdelinger betaler i udamortiserede lån.
(Udamortiserede lån er, når en afdeling er gammel og har betalt alle lånene, som blev taget i forb. med opførelse, så skal afdelingen fortsætte med, at betale den samme ydelse, som nu ryger i landsbyggefonden).


Jeg synes at det er ret så interessant hvordan det hele er skruet sammen, især den måde hvordan boligselskaberne tjener pengene på iværksættelse af arbejder i boligerne efter en fraflyttet beboer, uden at i realiteten gennemføre det halve af det som står i fraflytnings rapporter som blive udleveret kun til den frafløttet beboer, men ikke til den som flyter ind.

Efter min mening så er det et sandt gademarked med disse almen boliger og med finansiering af disse.

Hvordan det hele ville hænge sammen hvis boligtilskud blev skåret helt væk, kan man nemt regne sig til.
Jeg skal ikke kunne sige, at der ikke sker snyd nogle steder, men der er lov-bestemte regler om et boligselskabs regnskaber, som skal opfyldes.

Og der er regler om beboerdemokrati, som bl.a. betyder, at et boligselskabs øverste myndighed hovedsageligt består af lejere i boligselskabet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 04:17   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og hvad gør det så, om andre, end dem der bor i afdelingen, har fået lov at leje garagerne?
Hvis garagerne er lejet ud til andre, end dem der bor i afdelingen, så er det nok fordi, at der ikke har været beboere, der har villet leje dem.
Og ved at leje dem ud til andre kommer der da en lejeindtægt ind.
Vovse, nu ved jeg på baggrund af det som du har skrævet på K10.at du har altid og kun boet i alment bolig.

Det har jeg aldrig gjort før. Faktisk så viste jeg slet ikke at sådan noget findes.
Nu gøre jeg det og derfor er jeg ganske interesseret i, at finde ud af hvordan sådan noget er skruet sammen.

Muligvis og højst sandsynligt der hvor du bo, alt fungerer som det skal, men det gøre ikke hier hvor jeg bor fks.

Min lejlighed er hyggelig nok, men der blive intet gjort med henblik på vedligeholdelse af selve ejendom og jeg genkender meget af det som PerBenny skriver om.

Efter en huslejestigning på over 7% gik der faktisk panik hos en del af beboer, som enten vil flytte eller bytte sig til noget mindre, fordi de har ikke råd at blive boende i boliger som de har beboet i mange år.

Ud fra gamle referater kan jeg se, at planer om det ene med det andet har der været mange af, allerede for en del år siden, men kun meget lidt af det er blevet udført.

Det som interesserer mig, er general drift af bygninger og hvad pengene blive brugt til og hvor fordamper de af, ikke kun hvor jeg selv bo, men sådan set generelt.

Du skriver, at:

“Hvis garagerne er lejet ud til andre, end dem der bor i afdelingen, så er det nok fordi, at der ikke har været beboere, der har villet leje dem.
Og ved at leje dem ud til andre kommer der da en lejeindtægt ind.”

Tja…, læs det om , og om igen, fordi netop i det som du skriver står der en meget fint forklaring på den uforståelig for mange husleje stigning, uden at de få noget til genkaldt, mens pengene blive brugt til renovering af tome garager til dem som ikke bor i ejendom og til de få som gøre det og har en bil, mens gamle pensionister sidder og fryser i deres boliger med en husleje stigning på over 7% som tak.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 04:36   #24
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Karo stop så

Karo stop så med alle de beskyldninger mod alt og allle.... når man så beder dig om at komme med bare et link herinde på k10 som du siger man har skrevet så er dit svar...dine fornemmelser..... intet reelt viser du på noget...men alene dine fornemmelser... kan vi faktisk ikke bruge til en bønne herinde..... Min fornemmelse af dig er at du intet indhold har i dit liv og derfor starter du indlæg som dette....

Min fornemmelse er at du nu enten bliver skide sur og med næb og kløer vil forsvare dig og tro mig... jeg vil og kan finde alle de indlæg du har skrevet herinde som samlet vil beskrive din negative person dom du er herinde...
Eller du vil komme med noget om hvor misforstået du er fordi ingen andre end dig kan forstå dine egene fornemmelser..I hver tråd jeg læser her og hvor du optræder er der altid noget negativt


@karo prøv nu at bare nogen gange at være bare lidt positiv.... det vil også styrke dit eget selvværd vil du en dag opdage.

Vi kan alle ha en dårlig dag... bare ikke alle dage....

Din fornemmelse om hvordan garager/parkeringspladser administreres kan vi ikke bruge til en bønne bare fordi du har læst en tilfældig side....

Og nej , har ingen bil og hvor jeg bor er der garager som man kan leje... og ja de betaler et symbolsk beløb for det.... og dør jeg af det .. faktisk ikke... gjorde jeg det boede jeg jo ikke her....

@KARO fatter nogen gange ikke din verden eller bare dine "fornemmelse" som du mener alle andre i verden bare SKAL forstå..
Kan
Alle
Rette
Opfattelse

Sidst redigeret af keld60; 17-01-2012 kl. 04:45.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 04:59   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Karo stop så med alle de beskyldninger mod alt og allle.... når man så beder dig om at komme med bare et link herinde på k10 som du siger man har skrevet så er dit svar...dine fornemmelser..... intet reelt viser du på noget...men alene dine fornemmelser... kan vi faktisk ikke bruge til en bønne herinde..... Min fornemmelse af dig er at du intet indhold har i dit liv og derfor starter du indlæg som dette....

Min fornemmelse er at du nu enten bliver skide sur og med næb og kløer vil forsvare dig og tro mig... jeg vil og kan finde alle de indlæg du har skrevet herinde som samlet vil beskrive din negative person dom du er herinde...
Eller du vil komme med noget om hvor misforstået du er fordi ingen andre end dig kan forstå dine egene fornemmelser..I hver tråd jeg læser her og hvor du optræder er der altid noget negativt


@karo prøv nu at bare nogen gange at være bare lidt positiv.... det vil også styrke dit eget selvværd vil du en dag opdage.

Vi kan alle ha en dårlig dag... bare ikke alle dage....

Din fornemmelse om hvordan garager/parkeringspladser administreres kan vi ikke bruge til en bønne bare fordi du har læst en tilfældig side....

Og nej , har ingen bil og hvor jeg bor er der garager som man kan leje... og ja de betaler et symbolsk beløb for det.... og dør jeg af det .. faktisk ikke... gjorde jeg det boede jeg jo ikke her....

@KARO fatter nogen gange ikke din verden eller bare dine "fornemmelse" som du mener alle andre i verden bare SKAL forstå..
Kan
Alle
Rette
Opfattelse
Mener du virkeligt, at dit indlæg om mig hører under kategori politik og samfund. Fint nok med mig.

Sjovt, at du skriver om mine fornemmelser og samtidigt udleverer du dine egene fornemmelser. ( kun fornemmelser )
Og jeg er faktisk og virkeligt meget glad for, at det som jeg skriver på K10 giver lidt indhold i din dagligdag/nat og på den måde få du noget at rive i.

Ellers så er jeg ganske ligeglad med hvad du synes om mig, men jeg selv synes intet om dig, dog ville jeg ønske mig, at du skræv noget som ville fange min opmærksomhed, noget interessant, noget som jeg kunne bruge til noget, noget konstruktiv, fordi det som du har præsteret foreløbigt er et STOR GEEEEEEB for mig.

Ellers sov godt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 06:04   #26
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Mener du virkeligt, at dit indlæg om mig hører under kategori politik og samfund. Fint nok med mig.
Med "Politik og samfund" menes den effekt kommunal og landets politik øver på samfundet. Strengt taget hører denne tråd ikke til emnet "Politik og samfund", men mere til "Snik snak" eller "Alt det andet".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Og jeg er faktisk og virkeligt meget glad for, at det som jeg skriver på K10 giver lidt indhold i din dagligdag/nat og på den måde få du noget at rive i.
Det er direkte ondskabsfuldt. Det burde du holde dig for go' til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
... dog ville jeg ønske mig, at du skræv noget som ville fange min opmærksomhed, noget interessant, noget som jeg kunne bruge til noget, noget konstruktiv, fordi det som du har præsteret foreløbigt er et STOR GEEEEEEB for mig.
At dømme efter dine kommentarer, Karo, har du (faktisk) massivt ignoreret den konstruktive respons du har modtaget på din trådstart. Kan vi så ikke nøjes med enighed om, at du foretrækker PerBenny's, og at alt andet her, for dig, er gaaaab? (At skrive med STORE bogstaver på nettet er det samme som at råbe ad den, man skriver til):

Ellers... godmorgen.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 06:40   #27
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Tante Ana
Jeg har kun et kommentar til det du og andre skrev som svar på de citater som jeg har plukket ud fra PerBennys hjemmeside:

Folk i dagens Danmark vil bedrages ….og at derfor findes der andre som benytter sig godt af det.

Til resten af det du og andre skriver har jeg, tja…. ingen kommentar til.

Pt. Ja, jeg finder Perbennys side meget interessant og i høj grad værd at studere.

Ellers... også godmorgen til dig
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 08:25   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Karo, nu ved jeg ikke om i har en afdelingsbestyrelser der hvor du bor.

Men jeg går ud fra, at der holdes afdelingsmøde/regnskabsmøde en gang om året, dér plejer man, at få regnskaberne tilsendt 14 dage før mødet.

Jeg har også fået en gevaldig huslejestigning i år, men af regnskaberne fremgår det, at det er p.g.a. vand o.l., altså ting som hverken beboere eller boligselskab har indflydelse på.

Jeg skal prøve at se, om jeg kan finde noget til dig om beboerdemokrati.

Ellers kan du prøve selv at google "beboerdemokrati".
Måske kan du finde noget på BL's hjemmeside (BL = boligselskabernes landsforening).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 08:33   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Tak for dit svar Vovse.

Idet, at der intet fremgår fra boligselskabets vedtægter om, hvor mange lejemål skal være repræsenteret på et årlig afdelingsmøde for at mødet kan være beslutningsdygtig, samt med henvisning til Bekendtgørelse om drift af almene boliger m.v.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=129199

vil jeg gerne høre dig om din vurdering i følgende sag som faktisk en af beboer har gjort mig opmærksom på, nemlig at der kom meget få personer til mødet og at man måtte ikke stemme ved fuldmagt.

Som jeg tolker bekendtgørelse om drift af almen boliger, så er det afdeling selv som bestemmer antal ( procenttal) af lejemål som skal møde op på mødet, dog ifølge bestemmelser, kravet må ikke overstige 25% af alle lejemål.

Men hvordan skal man forholde sig til ovennævnte, hvis der intet står om det ( antalet ) i vedtægter?

Til det afdelingsmødet som blev afholdt sidste år kom der kun en meget lille % af beboer, så det er også mig en gode hvordan den større huslejestigning kunne blive godkendt af afdelingsmødet, som det så smukt hedder i referatet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 10:31   #30
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Vovse, nu ved jeg på baggrund af det som du har skrævet på K10.at du har altid og kun boet i alment bolig.

Det har jeg aldrig gjort før. Faktisk så viste jeg slet ikke at sådan noget findes.
Nu gøre jeg det og derfor er jeg ganske interesseret i, at finde ud af hvordan sådan noget er skruet sammen.

Muligvis og højst sandsynligt der hvor du bo, alt fungerer som det skal, men det gøre ikke hier hvor jeg bor fks.

Min lejlighed er hyggelig nok, men der blive intet gjort med henblik på vedligeholdelse af selve ejendom og jeg genkender meget af det som PerBenny skriver om.

Efter en huslejestigning på over 7% gik der faktisk panik hos en del af beboer, som enten vil flytte eller bytte sig til noget mindre, fordi de har ikke råd at blive boende i boliger som de har beboet i mange år.

Ud fra gamle referater kan jeg se, at planer om det ene med det andet har der været mange af, allerede for en del år siden, men kun meget lidt af det er blevet udført.

Det som interesserer mig, er general drift af bygninger og hvad pengene blive brugt til og hvor fordamper de af, ikke kun hvor jeg selv bo, men sådan set generelt.

Du skriver, at:

“Hvis garagerne er lejet ud til andre, end dem der bor i afdelingen, så er det nok fordi, at der ikke har været beboere, der har villet leje dem.
Og ved at leje dem ud til andre kommer der da en lejeindtægt ind.”

Tja…, læs det om , og om igen, fordi netop i det som du skriver står der en meget fint forklaring på den uforståelig for mange husleje stigning, uden at de få noget til genkaldt, mens pengene blive brugt til renovering af tome garager til dem som ikke bor i ejendom og til de få som gøre det og har en bil, mens gamle pensionister sidder og fryser i deres boliger med en husleje stigning på over 7% som tak.
En huslejestigning på 7%, skal jo sætte op imod massive prisstigninger på f.x forsikringer på og i ejendommen, renovation er også steget kraftigt her i de senere år, for slet ikke at tale om energi og vand og det bliver dyrere endnu, med den nye regerings tiltag. Så kommer der lige nye postkasser, for også dèr er der vedtaget nye regler - hvem skulle ellers betale, end brugerne og beboerne?

Det er da fint nok, at nogen gider holde andre i ørene og gøre opmærksom på eventuelle urimeligheder, i samfundet eller i boligforeninger. Men helt ærligt, så går ham PerBenny for langt med sin beskrivelse af RIGE bilejere og deres krav om at have privatparkering og garage lige uden for lejligheden, på alle andres bekostning - ikke èt ord om, at de såkaldte rige bilejere i almennyttigt, måske og højst sandsynligt, kunne være syge, gamle og handicappede med behov for læ og kort afstand til deres invalidebil/bil - han kværner rundt i, at bil kun er luxus og at alle andre skal betale for rige bilejeres luxusproblemer. Prøv selv, med en kørestol eller en rollator i strid blæst, sne og slud og så kald det luxus èn gang til - nej, en menneskeret at kunne færdes forholdsvist frit, også som handicappet.

I det såkaldte udkantsdanmark bliver der i disse år, revet etageejendomme ned i blokkevis selv om det er billige flotte lejeboliger og rimeligt pæne kvarterer så er de ikke til at leje ud, det tiltrækker simpelthen ikke nye beboere og for hver lejlighed der står tom, så er der kun tilbageværende lejere til at betale regningen. Derfor skal et boligområde sørge for for at tiltrække mange forskellige typer med forskellige behov, ligesom kommunen forhåbentligt sørger for skoler, børnehaver og tæt til offentligt transport m.m - det er heller ikke uvæsentligt at der i nærheden også er indkøbsmuligheder og evt. arbejdspladser - jeg mener, svage folk som du beskriver formodes ikke at have bil så offentlig transport og god infrastruktur formodes at være et must for de svage, naturligvis.

Hvad bilder PerBenny sig i grunden ind? Og hvem har udnævnt ham som fortaler for såkaldte svage i almennyttigt? Jeg kommer fra almennyttigt, med behov for invalidebolig og ikke langt til parkering i læ, jeg får også førtidspension og §100 og hele pivtøjet - men det er alligevel sårende at kalde mig så svag, at PerBenny også skal tale for mig og alle andre i almennyttigt med/uden garage og overdækning til biler.

Han kunne i stedet vælge en pløjemark, så han var fri for fællesudgifter han alligevel ikke selv benytter, så var han også dejlig fri for alle de rige bilejere med luxusproblemer.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Almen afd. under Ydelsesservice ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 21-07-2012 12:01
lægekonsulent vs.almen læge nielsen17 Alt det andet 2 23-03-2012 09:05
At bo til leje i almen boligbyggeri. Karo Politik og Samfund 14 01-12-2011 21:44
Fup og Fidus Karo Politik og Samfund 6 20-04-2011 11:00
Regeringen har glemt løfte om billigere boliger Webmaster K10 Nyheder 0 02-01-2009 01:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension