K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2019, 16:56   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Maj Thorsen, privat socialrådgiver beskriver om slet skjulte trusler

https://www.facebook.com/Maj.K.Thors...18021048456084

Citat " Miraklernes tid er åbenbart ikke forbi. Heller ikke i Jobcenter Svendborg, hvor man vil gøre ALT for at afholde min klient Janne fra en retmæssig førtidspension.

samt

Og NU vil jobcentret så iværksætte bostøtte. Uden skelen til lægernes alvorlige udtalelser.
Men ikke nok med det. Jobcentret ønsker tilmed at vide, hvordan Janne klarer at være enlig mor. Ordet forældreevne er blevet nævnt. Jobcentret vil også have beskrevet, hvordan Janne kan finde ud af at holde jul, højtider og fødselsdage.
Jeg har ikke ord….
Nu trækker ledelsen selvfølgelig i land og beklager ordvalget. Og fortsætter derefter den endeløse og fuldstændig nyttesløse overbelysning af sagen. Men nu er det nok!
" Citat slut.

phhmw

En modbydelig form for social sagsbehandling, hvor embedsmænd for enhver pris, i besparelsernes Hellige navn, fastholder den asymetriske magtfordeling.

Utilstedeligt usympatisk sagsbehandling.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2019, 22:27   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forsker: Jeg møder jævnligt forældre til børn med handikap, som bliver truet med anbr

Forsker: Jeg møder jævnligt forældre til børn med handikap, som bliver truet med anbringelse, når de søger om mere støtte

https://politiken.dk/debat/debatindl...om-mere-støtte

Relationen mellem system og forældre til børn med handikap er som et psykisk voldeligt parforhold.

»Du beder om meget hjælp – du skal vist have vurderet din forældreevne«. Sådan lød beskeden til en mor til et barn med handikap, der bad om mere hjælp og støtte fra sin kommune.

Jeg snakker efterhånden jævnligt med forældre til børn med handikap, der bliver truet med anbringelse, efter de har ansøgt om mere hjælp og støtte. Her presses de typisk til at vælge ’frivillig anbringelse’ – for deres egen skyld.

På nuværende tidspunkt deler forældre til børn med handikap deres historier under #enmillionstemmer. Hvis man ellers giver sig tid til at læse historierne, bliver det hurtigt tydeligt, at truslen om anbringelse er hverdag for nogle forældre, og det forhold at frygte sin kommune forekommer nærmest at være almindeligt for de pågældende forældre.

Relationen mellem system og forældre er som et voldeligt parforhold, hvor systemet er den økonomisk uafhængige part, der truer, mistænkeliggør og kontrollerer forældrenes adfærd og behov. På samme måde som i et voldeligt parforhold kan forældrene ikke bare afskære kontakten til systemet. Ligesom visse mennesker ikke kan forlade deres voldelige partner – f.eks., fordi de håber på bedre tider – kan forældrene ikke forlade systemet, da deres overlevelse som familie afhænger af den hjælp og støtte, som de modtager.


Vrede hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-11-2019, 11:42   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Forsker: Jeg møder jævnligt forældre til børn med handikap, som bliver truet med anbringelse, når de søger om mere støtte
Bliver disse trusler mon fremsat skriftligt, og fremgår af journalen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Jeg snakker efterhånden jævnligt med forældre til børn med handikap, der bliver truet med anbringelse, efter de har ansøgt om mere hjælp og støtte. Her presses de typisk til at vælge ’frivillig anbringelse’ – for deres egen skyld.
For rigtig mange år siden hørte jeg Hanne Reintoft i en radioudsendelse hvor hun kraftigt frarådede forældre, at skrive under på en frivillig anbringelse, fordi dette vil fratage dem muligheden for at køre en sag via advokat, netop fordi de frivilligt er gået med til det. Er der derimod tale om en tvangsfjernelse står man bedre i en retssag.
Tingene kan have ændret sig siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2019, 16:59   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sygedagpengechef indgiver “sandhedsudfordret” underretning om vordende mor.

http://forfra.org/frederiksberg-syge...l0k1lxKMin5xt8

Da det ikke lykkes Frederiksberg sygedagpengeafdeling at få stemplet vordende moder som psykisk syg, tager sygedagpengechef Anne‐Marie Bennetzen personligt affære: Hun ringer til kommunens familieafdeling og afgiver “bekymring” for Mette‐Louises nyfødte barn. I samtalen citerer sygedagpengechefen en tvivlsom psykiater‐erklæring bestilt af kommunen og udfærdiget efter kun en kort samtale, mens hun samtidig taler direkte usandt om en senere erklæring, lavet af en uvildig psykiater efter flere samtaler. I underretningen angiver hun også at der kan være risiko for at Mette‐Louise vil ryste sit barn og at Mette‐Louise bliver vred og råbende når hun ikke forstår ting‐ men spørgsmålet er: hvem ville ikke blive vred og råbende over den uforståelige behandling Mette‐Louise har fået i sygedagpengechefens afdeling?

Jobcenteret på Frederiksberg har mildest talt behandlet lærer‐uddannede Mette‐Louise forfærdeligt. De har gjort alt for at hun ikke skulle få fleksjob. Mette‐Louises primære helbredsproblem er bindevævssygdommen Lupus, men en sådan afgørelse ønsker sygedagpengekontoret ikke, og lige siden har jobcenteret forsøgt at psykiatrisere Mette‐Louises helbredsproblemer – for hvis diagnosen er psykiatrisk, er behandlingsmulighederne oftest uendelig, og så kan sagen jo – i kommunal optik – ikke afgøres.


https://www.sundhed.dk/borger/patien...hematosus-sle/ og ikke en psykisk sygdom, som mange forvirrede kommunalt ansatte ønsker sig.

Vrede hilsner til Folketing, Tilsynet og Frederiksberg kommune.

Sidst redigeret af phhmw; 15-11-2019 kl. 17:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-11-2019, 12:00   #25
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Frederiksberg kommune udøver ulovligheder og grov svigt af sine borger

Konsulenthuset BDO har tidigere på året udarbejdet en rapport, hvor de beskrev at der i 19 ud af 29 undersøgte sager manglede såkaldte paragraf 50-undersøgelser. I 20 ud af de 29 sager manglede der også en handleplan.

»Dette betyder, at der i hovedparten af sagerne mangler dokumentation for børnesamtaler, at der ikke er dokumentation for opfølgning på bevillinger, ikke er partshøringer, ikke er afgørelser og ikke er ankevejledninger,« skriver BDO i deres rapport.

Det konkluderes samlet set, at retssikkerhedsloven, forvaltningsloven, offentlighedsloven og serviceloven ikke er blevet overholdt.

https://www.berlingske.dk/hovedstade...se-meget-meget
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2019, 09:32   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Børn bruges, misbruges i den sociale sag

CITAT" I sådanne sager kan kommunen ikke hjælpe med en enkeltydelse. Hvis hun ikke kan give sit barn mad eller bliver sat ud af lejligheden, så kan de hjælpe med en anbringelse af barnet udenfor det hjem, barnet ikke længere har." CITAT slut

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

De fleste af jer ved det allerede..... men hvis bare ET menneske læser det her - og som ikke allerede kender kommunernes procedurer overfor syge borgere, så er det opslaget værd.

Vi skal i det nye år gøre noget ved K- kassen. Det handler om sanktioner. Sanktioner rammer både flygtninge og etniske danskere på offentlig forsørgelse. Konsekvenserne er voldsomme.

Den sidste sag, jeg stødte på, var en mor til et hjemmeboende barn. Hun havde overset eller glemt en mødeindkaldelse og er her i december blevet trukket 9000 kr. Det er penge hun ikke har og efterlader hende uden midler til hverken husleje eller mad.

I sådanne sager kan kommunen ikke hjælpe med en enkeltydelse. Hvis hun ikke kan give sit barn mad eller bliver sat ud af lejligheden, så kan de hjælpe med en anbringelse af barnet udenfor det hjem, barnet ikke længere har.


De saktioner rammer ofte syge mennesker. Smertepatienter, psykiatripatienter - eller mennesker med kognitive funktionshandicap - eller for sige det på et sprog så alle forstår; man sanktionerer mennesker, der ikke er i stand til at læse og forstå, hvad kommunen skriver til dem og forlanger af dem.

Det foregår uden forvarsel ( med mindre man regner blevet til mødeindkaldelse med besked om , at man vil blive sanktioneret, hvis man ikke møder op, for et forvarsel). Der er ingen andre myndigheder indover beslutningen. For flygtninges vedkommende er der ingen ankemuligheder.

Vi er altså i Danmark i stand til, at gøre sygemennesker hjemløse, sulte dem og fjerne deres børn - uden et retssag og uden anden myndighed end kommunen til at tage den beslutning. Det sker ikke fordi et menneske har begået noget kriminelt. Det sker pga. et overset møde.

Det skal vi gøre noget ved - og det kan kun gå for langsomt.

I nogle tilfælde laver jeg eller andre en indsamling, så en familie kan betale huslejen og få mad. I andre tilfælde står familie og venner klar. Frelses hær har også hjulpet adskillige familier. I andre tilfælde bliver kviklån løsningen. Tårnhøje renter på et lån, som familien ikke har skyggen af en chance for nogensinde at betale tilbage.

Vi skaber sociale problemer og vi gør dem større jo dårligere stillet et menneske er.

I mindst et tilfælde har sanktioner ført til et menneskes selvmord.
Det kan vi ikke være bekendt - og derfor skal det laves om. Kan politikkerne ikke finde ud af at lave en lovændring på området, så må vi hjælpe vores politikkere lidt på vej.

Også 2020 bliver et vildt aktionsår.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2020, 19:43   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Trusler af Ph.d. stipendiat Emil Falster

https://www.lev.dk/nyheder/2020/febr...x4EivmOH7xxzYY

""Jeg har i forbindelse med min forskning snakket med en masse mennesker.

Over halvdelen af alle dem, jeg har besøgt, kan fortælle om, hvordan de direkte eller indirekte er blevet truet af kommunen med en anbringelse af deres børn.

Den tendens følte jeg et behov for at skrive om. Det gjorde jeg så i Politiken med en overskrift, der gik på, hvordan forældre bliver udsat for psykisk vold.

Efterfølgende fik jeg omkring 100 mails fra forældre, der havde oplevet noget tilsvarende. Det var jeg ret overrasket over, at så mange mennesker havde oplevet. Det havde jeg bestemt ikke regnet med. I det hele taget har jeg været ret chokeret over de groteske sager inden for handicapområdet, jeg er stødt på i min forskning. Og ikke mindst det høje antal af groteske sager.
""


https://politiken.dk/debat/debatindl...om-mere-støtte

Forsker: Jeg møder jævnligt forældre til børn med handikap, som bliver truet med anbringelse, når de søger om mere støtte
Relationen mellem system og forældre til børn med handikap er som et psykisk voldeligt parforhold.


phhmw

Nu må enhver tvivl om der bruges tvang og trusler fra kommunernes side af, forstumme.

Følg vores råd om aldrig, at tage alene til tvungne møder med kommunen, men tag altid en Bisidder, således at der er vidner på disse slet skjulte eller bevidste trusler, om fjernelse af dine børn


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-05-2020, 19:28   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sådanne ansatte bør ikke have borgerkontakt

Haderslev kommune.

Af Mogens Rerup, politiker

""Har nogen oplevet noget lignende i forhold til sygedp.afd. i Haderslev Kommune?

En HR-chef har berettet for mig, at hun har haft flere oplevelser med, at sygedp. afd. har sagt til sygemeldte, at hvis de er så syge og dårlige, så kan de ikke varetage pasningen af deres barn, så nu vil der blive foretaget en indberetning til Familieafd.

Det er så svinsk og nedrig en adfærd, at det er svært at tro derpå. Jeg har haft enkelt borger, som kunne berette om noget lignende. Da jeg efterfølgende gik til ledelsen, blev det beklaget uden forbehold af nogen art
.


Sådanne ansatte bør ikke have borgerkontakt, og der skal tage et opgør med den adfærd straks, det måtte finde sted""

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-06-2020, 20:32   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Boostet da andre har udvist interesse for emnet på Facebook.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-09-2020, 21:51   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Utilstedelig magtfordeling, her sygedagpenge

Mogens Rerup, Haderslev kommunalbestyrelse.

Har taget kontakt i denne sag: Jeg skriver til sygedap afd. i aften:

"Min kæreste er desværre havnet i den situration at han er blevet sygemeldt pga stress og depression. Han har altid været en god arbejdesmand og det første gang han nogensinde er sygemeldt.

Han blev desværre raskmeldt fordi han ikke fik forklaret lægen hvordan han i virkeligheden har det. Han har svært ved at udtrykke sig. Så jeg hev ham til lægen igen og forklarede at lægen hvordan han i virkeligheden har det og hvordan vi andre oplever ham.

Han tog han seriøst og der fik han så diagnosen depression og er i gang med behandling for det.

Men lidt efter ringer hans sagsbehandler og truer ham med at han skulle lige huske på at det var hendes beslutning om han fik sygedagpenge hvis hun mente han var arbejdesdygtig i et andet job så var hun ligeglad med hvad lægen sagde.

Hun mente han var arbejdesparat så han skulle bare være ops på at han nok ikke fik sygedagpenge...

...så har vi ikke hørt fra hende i en mdr tid og så ringer hun idag igen.

Er dog ikke truende men skal lige påpege hun har ‘magten’ hun prøver decideret at kaste en mand der i forvejen ligger ned og har svært ved at overskue sit liv ud på arbejdsmarkedet hvilket han slet ikke er parat til.

Jeg er så frusteret over hendes opførsel og han er også. Hvad fanden gør man i sådan en situration?

Oveni mener hans læge bestemt heller ikke han er arbejdes parat igen."


phhmw

Ingen kommentarer, som egner sig til det offentlige rum.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension