K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2012, 21:22   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Samtale med jobkonsulent

Jeg snakkede med min nye jobkonsulent i dag som forøvrigt er rigtig sød og venlig hvilket min tidl ik var Hmm nåmen lad nu det ligge

hun siger så til mig at vi skal prøve at finde et flexjob på 20 timer til mig hvis min arbejdsprøvning går godt,jeg siger så at jeg nok ikke kommer længere op end 16 timer men det må tiden vise,hun siger så at det bliver meget svært at finde et job da det vil være en ren underskudsforretning for en arbejdsskiver at jeg kun kan arbejde 16 timer kan det virkelig være rigtigt.

vh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 21:43   #2
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
åhh det håber jeg såsandelig ikke ... for jeg kommer ihvertfald ikke op over 10 timer om ugen .. min speciel læge har skrevet i sin status attest at jeg er uarbejdsdygtig ca 3-4 dage om ugen så er der 2 dage tilbage jeg kan arb i ...
så det håber jeg ikk hun har ret i !
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 22:14   #3
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg snakkede med min nye jobkonsulent i dag som forøvrigt er rigtig sød og venlig hvilket min tidl ik var Hmm nåmen lad nu det ligge

hun siger så til mig at vi skal prøve at finde et flexjob på 20 timer til mig hvis min arbejdsprøvning går godt,jeg siger så at jeg nok ikke kommer længere op end 16 timer men det må tiden vise,hun siger så at det bliver meget svært at finde et job da det vil være en ren underskudsforretning for en arbejdsskiver at jeg kun kan arbejde 16 timer kan det virkelig være rigtigt.

vh katrine
Du kan måske være heldig at det bliver nemmere med den nye reform da din arbejdsgiver ikke behøver at betale dig for alle de timer du er på arbejde. Hvis arbejdsgiveren slipper med at betale for tilpas få timer må det jo begynde at kunne betale sig.

Om man så er glad for udviklingen med at de kan presse ens løn der er så en anden sag.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 22:16   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg snakkede med min nye jobkonsulent i dag som forøvrigt er rigtig sød og venlig hvilket min tidl ik var Hmm nåmen lad nu det ligge

hun siger så til mig at vi skal prøve at finde et flexjob på 20 timer til mig hvis min arbejdsprøvning går godt,jeg siger så at jeg nok ikke kommer længere op end 16 timer men det må tiden vise,hun siger så at det bliver meget svært at finde et job da det vil være en ren underskudsforretning for en arbejdsskiver at jeg kun kan arbejde 16 timer kan det virkelig være rigtigt.

vh katrine
Nej, det er ikke rigtigt.
Får du fleksjob, vil arbejdsgiveren enten få refunderet 1/2 eller 2/3 af mindstelønnen inden for området.
En tommelfingerregel er, at 12 1/2 time/uge lige nøjagtigt ikke giver underskud for arbejdsgiver ved 2/3 refusion.
Tror jk siger sådan i forsøg på at presse dig op på så mange timer som muligt, så de kan nøjes med at give den mindste refusion.
Du skal 'bare' arbejde det, du kan. Presser du dig selv for meget, bliver det ris til egne r.., da du så 'hænger' på det timetal
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 22:58   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Er

du godkendt til fleksjob..?...

Og i så fald hvor mange timer er du blevet sat til ?
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 08:23   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Nej, det er ikke rigtigt.
Får du fleksjob, vil arbejdsgiveren enten få refunderet 1/2 eller 2/3 af mindstelønnen inden for området.
En tommelfingerregel er, at 12 1/2 time/uge lige nøjagtigt ikke giver underskud for arbejdsgiver ved 2/3 refusion.
Tror jk siger sådan i forsøg på at presse dig op på så mange timer som muligt, så de kan nøjes med at give den mindste refusion.
Du skal 'bare' arbejde det, du kan. Presser du dig selv for meget, bliver det ris til egne r.., da du så 'hænger' på det timetal
Helt rigtigt.....

Og hold fast på at du ikke kan komme op uanset hvad denne person siger/truer med, du ved hvordan du får det hvis det bliver flere timer, de 16 timer er allerede ved at være for meget... husk det nu KatrineB
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 15:40   #7
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jøsses

Ja jeg er godkendt til flexjob det blev jeg i 2002 blev godkendt til 25 timer den gang men gik så i 2011 ned på 20 med møg og besvær havde jeg ik haft min gode læge her da jeg startede i praktik i føtex havde komunen tvunget mig på 25 timer igen.Der gives 2/3 tilskud til min løn.

Ja jeg vil os bare holde fast ja det skal jeg huske Te-pigen
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 15:50   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Ja jeg er godkendt til flexjob det blev jeg i 2002 blev godkendt til 25 timer den gang men gik så i 2011 ned på 20 med møg og besvær havde jeg ik haft min gode læge her da jeg startede i praktik i føtex havde komunen tvunget mig på 25 timer igen.Der gives 2/3 tilskud til min løn.

Ja jeg vil os bare holde fast ja det skal jeg huske Te-pigen
20 timer og 2/3 tilskud... Ja, så er der da vist penge at tjene for en arb.giver ved at have dig ansat...
Hold fast i sig selv, og det du magter!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 19:09   #9
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Ja jeg er godkendt til flexjob det blev jeg i 2002 blev godkendt til 25 timer den gang men gik så i 2011 ned på 20 med møg og besvær havde jeg ik haft min gode læge her da jeg startede i praktik i føtex havde komunen tvunget mig på 25 timer igen.Der gives 2/3 tilskud til min løn.

Ja jeg vil os bare holde fast ja det skal jeg huske Te-pigen
Så har arbejdsgiver jo netop fået nogle gratis timer må man sige...
For med 2/3 løntilskud har arbejdsgiver jo haft dig gratis i ½ af din arbejdstid, da de har haft dig i 25 timer, men har kun betalt løn for 12½ time...
Så det bliver ikke en underskudsforretning for din arbejdsgiver før end du når under de 12½ time... så de 20 timer hun snakker om er noget pjat..
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2012, 19:45   #10
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ja det kan jeg da entlig godt se nu.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent mand Spørgsmål ang fleksjob 2 17-06-2013 08:35
samtale jobkonsulent foetsie Alt det andet 1 24-10-2010 23:28
Jobkonsulent carisma Alt det andet 8 01-12-2009 12:33
Utilfreds jobkonsulent bla-bla Politik og Samfund 2 11-06-2009 14:56
Jobkonsulent på hjemmebesøg?? Ninja Dit og Dat 12 31-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension