K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2012, 14:32   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Skjult handicap

Jeg tænker på nu her hvor jeg er kommet i praktik/afprøvning hvordan forholder det sig når man døjer psykisk ind imellem og jo ser rask ud udvendig.

Hvis man døjer med ryggen-knæer eller andet synligt er det jo nemt og se at man ik kan holde til så mage timer evt på arbejde

Jeg har jo et usynligt handicap og jeg har erfaret af tidligere arbejdsgiver/jobkonsulent at de fniser lidt hvis jeg en dag går tidligere hjem end normalt.

Efter en 3-4 timer på arbejde er jeg brugt i mit hoved og begynder til at spænde i mine muskler alt for mange indtryk trætter mig meget pg så skal jeg bare hjem og slappe af på sofaen for at holde resten af dagen ud.

Hvordan viser jeg mine skjulte handicap ?

Vh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 15:01   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Man kan jo ikke vise sine usynlige handicap, men det dokumenteres via psykolog eller en psykiater, vil jeg mene hvis man er stresset og belastet.

Du burde da os snart komme videre når man tænker på hvor længe du har været i arbejdsprøvning.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 15:25   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så må man jo sige det- tak for i dag jeg går nu. Hvis de er i trivel om det kan have sin rigtighed,så må der vel evt. nogel samtaler til hos en der har forstand på at udrede det.

Det kunne være en ide at du skriver dagbog for hele døgnet,i en periode på 3 ugers tid.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 15:43   #4
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
jasch jeg har så kun været i arbejdsprøvning-praktik en uge nu såhh
Jeg går hos psykriater Bjarne Lund.

Sidst redigeret af KatrineB; 17-06-2012 kl. 15:46.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 15:54   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Har du nogensinde fået lavet en arbejds-psykologisk test, nogle kalder det også en kognitiv test?

Det var det sidste jeg var igennem inden jeg fik pension, netop for at vise hvor meget jeg kan psykisk.

Måske var det en idé at foreslå dette til din kommune..

Det går bla. ud på at skulle huske nogle ting for senere at kunne gengive dem, eller huske nogle figurer fo så at kunne fortælle hvor hvilke streger var, huske ord og sige dem senere, svarer på ganske simple spørgsmål... som man godt kender svaret på men kan ikke komme på dem...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 16:00   #6
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg tænker på nu her hvor jeg er kommet i praktik/afprøvning hvordan forholder det sig når man døjer psykisk ind imellem og jo ser rask ud udvendig.
...

Hvordan viser jeg mine skjulte handicap ?

Vh katrine
Jeg lader en bemærkning falde i ny og næ, om at jeg har en psykisk sygdom, altså sådan i den almindelige samtale.
Det bliver mennesker der ikke kender mig sådan lidt, (de gør sig usynlige agtige) over, men det er en vigtig pointe at af tabuisere sin sygdom, for at opnå accept.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 16:03   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ok Katrine, hvad lyder din beskrivelse af arbejdsprøvningen på.

Der kan jo være forskel på om det er med vurdering af din arbejdsevne eller det er med henblik på tilbage venden til det ordinære arbejdsmarked.

Men få dig en god snak med din psykiater omkring hvordan du har det.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 16:06   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg tænker på nu her hvor jeg er kommet i praktik/afprøvning hvordan forholder det sig når man døjer psykisk ind imellem og jo ser rask ud udvendig.

Hvis man døjer med ryggen-knæer eller andet synligt er det jo nemt og se at man ik kan holde til så mage timer evt på arbejde

Jeg har jo et usynligt handicap og jeg har erfaret af tidligere arbejdsgiver/jobkonsulent at de fniser lidt hvis jeg en dag går tidligere hjem end normalt.

Efter en 3-4 timer på arbejde er jeg brugt i mit hoved og begynder til at spænde i mine muskler alt for mange indtryk trætter mig meget pg så skal jeg bare hjem og slappe af på sofaen for at holde resten af dagen ud.

Hvordan viser jeg mine skjulte handicap ?

Vh katrine
Hej Katrine,

Du giver næsten dig selv svaret!!

Det hjælper åbenbart ikke at arbejde 3 -4 timer i træk, når du efter flg. skal hjem og ligge på sofaen for at holde resten af dagen ud. Det kunne lyde som om du har overskredet dine grænser allerede der.

Med et psykisk handikap, der er det dig der skal sige fra i forhold til hvornår det er nok for dig. Det kan godt være nogle står og siger arrhh, kan du ikke klare mere eller fniser (underligt!!?) som du skriver, men det må du så leve med, det er jo dig der skal vise hvad du magter, samtidig med at du skal leve derhjemme også.

Du vil højst sandsynligt overskride dine grænser under arbejdsprøvningen, men det er vigtigt at du prøver at holde dig indenfor dem, så det ikke koster i sidste ende.

Man lærer at mærke efter, men det er ikke nemt og man er utroligt påvirket af hvad man "tror" andre tænker. I "almindelige" menneskers øjne er det jo ingen sag at arbejde 2 - 3 timer dagligt - i træk, for os andre vil det kræve nogle pauser og for nogles vedkommende at man måske går hjem før tid.

Det bliver svært, men du må se om du ikke kan få tilrettelagt din arbejdsprøvning, således at den passer dig. Prøv først med nogle pauser, så kan du måske sortere i dine opgaver osv. Sørg at få kommunen med til at hjælpe dig, så du ikke bare skal styre det hele selv for det er ikke så nemt som man tror.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 19:12   #9
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Katrine hvordan er Bjarne Lund Christensen. Er nemlig selv skrevet op på venteliste ved ham.
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 21:24   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At lille fif kan måske?? være at oplyse om at hovedet ikke kan rumme mere, det er lidt nemmere for ikke psykisk-ramte at forholde sig til.

Mange ADHD´ere bruger den fejl at de gerne siger at de ikke gider eller at de skal tage sig sammen, og det er HELT forkert at sige sådan (med mindre det er rigtigt naturligvis) at man ikke kan rumme mere i hovedet, eller at det er svært at finde luften til at få ordnet fx vasketøjet, fordi hovedet drøner af med en, er nok længere at sige, men giver altså andre et helt helt andet og langt mere sandt biled af hvad det er man mener.

For mange er det andet bare blevet en vane at sige, ofte bygget på andres måder at tale, og holdningen til "vores typer" at vi BARE er dovne, og at de selv skal have taget sig sammen til (for, for det meste handler det for dem virkelig om at tage sig sammen, men det gør det IKKE for os andre)

Laver du dagbog?? hvis ikke er det en god ide, der er lavet en smerteskala godt nok til fysisk ramte, men med lidt snilde kan du lave den om, så den passer på dig, og så bruges nøjagtigt som de med fysiske skavanker bruger den, få evt din psyk til at hjælpe dig med at omskrive det skema.

Du kan finde i hvert fald dagbogen under nyttige links, men jeg mener også at smerteskemaet er der.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skjult optagelse tilladt? Staccato Alt det andet 11 26-11-2012 20:35
Skjult arbejdspligt til nuværende førtidspensionister! logikeren Politik og Samfund 13 03-12-2010 12:55
Er der noget fordækt/skjult dagsorden? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 18 13-11-2010 22:11
Skjult dom i pensionssag Bent At søge førtidspension 1 09-10-2007 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension