K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2010, 12:24   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Borderline.......

http://www.borderlineforeningen.dk/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 09:51   #12
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Jeg har ikke lige hkunne overskue og læse alle svarene...

Jeg har ADHD+ sansemotoriske problemer + dyspraksi + borderline træk ( Det med borderline har jeg dog ikke på skrift)

ADHD & borderline læner sig meget op ad hinanden ( faktisk har mange ADHDere fået borderline-diagnosen før de fik deres ADHDdiagnose) Nogle har både og.

Jeg har fået FP. Men det tog mange år- til sidst med advokater. Trusler med at tvangsfjerne børn. Ulovligt stop for kontanthjælp osv. De 'bruger alle kneb' for at køre dig ned.

Så er du advaret.

FP er bestemt ikke lykken- selvom jeg også troede det engang. Jeg er så ked af i dag, at jeg ikke engang kan bestride et fleks ( det var faktisk mit håb)

Der er mange overvejelser ...

Prøv og kontakt borderlineforeningen....
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 09:57   #13
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Det er rigtigt nok at man ikke kan ændre sin personlighed, men man kan gøre MEGET for at leve med de "brister" man nu engang har fået! Faktisk har størstedelen af befolkningen træk fra de forskellige personlighedsforstyrrelser, de fylder jo bare ikke så meget som når man har en reel personlighedsforstyrrelse...
Mennesker med borderline kan med den rette behandling få et rigtig godt liv og også arbejde... -Så jeg syns ikke du skal afskrive dig selv på arbejdsmarkedet, men i stedet se på behandlingen, som jeg er overbevidst om vil kunne få dig rigtig langt
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 10:36   #14
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kentras Se meddelelser
På ovenstående grundlag har jeg kontaktet min sagsbehandler for at høre, om der snart skete noget i.f.m. evt. afklaringsforløb.
1)
Hvilken type aktivering har du været i indtil nu? Har du været tilknyttet en anden aktør der har skulle stabilisere dig, været sygemeldt, været på et irrelevant jobsøgningskursus eller...?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kentras Se meddelelser
Jeg forespurgte hende om muligheden for at søge førtidspension. Hendes ganske klare udmelding var, at det kunne der under ingen omstændigheder blive tale om. Ingen i Odense kommune ville få tilkendt førtidspension på grundlag af Borderline.
2)
Er du helt sikker på, at hun ikke mente, at du ikke kan få fp fordi du har fået den diagnose, fordi fp tildeles på baggrund af arbejdsevne???
Altså at det bare var en mangelfuld formulering fra hendes side og en misforståelse fra din?
Som flere har skrevet her er det nemlig udelukkende arbejdsevnen det handler om.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kentras Se meddelelser
Min psykiater og jeg er gennem flere samtaler omkring evt. fleksjob kommet frem til, at jeg vil få rigtigt svært ved at passe ind nogen steder - endda i fleksjob pga. af den måde, jeg er "indrettet" på.
3)
Som jeg har forstået det er det forholdsvis nyt at du er kommet i behandling. Dermed er der gode udsigter for, at du vil få et bedre funktionsniveau - omend det kan tage flere år.
På den baggrund tror jeg, at du næppe vil kunne tilkendes flexjob endnu; og især ikke fp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kentras Se meddelelser
Mine spørgsmål er:

Kan hun overhovedet selv tage stilling til mine ønsker om evt. førtidspension?

Kan hun afvise min forespørgsel SÅ kategorisk, som hun gjorde uden at have sat sig yderligere ind i sagen/sygdommen?
4)
Hun kan ikke komme med afgørelse i din sag. MEN hun kan drage samme konklusion som jeg gjorde ovenfor.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kentras Se meddelelser
Er der folk herinde, der har fået tilkendt førtidspension pga. Borderline
5)
Jeg tror ikke, at der nogen OVERHOVEDET, ikke bare herinde, der har fået tilkendt fp pga. diagnosen borderline.
Derimod er der folk med borderline som har fået førtidspension på baggrund af deres (manglende) arbejdsevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kentras Se meddelelser
Jeg er helt på det rene med, at man skal arbejdsprøves - og det har jeg bedt om snart utallige gange og hver gang er det blevet afvist - indtil nu i hvert fald. Har bedt om det siden sommerferien, faktisk.
6)
Jeg er ude for det samme. Siden juni har jeg ønsket afklaringsforløb, møde i august medførte, at min sag blev rykket til afklaringsenheden hvor jeg skulle til møde hurtigst muligt, men det glemte sagsbehandleren lige at oplyse afklaringsenheden om, så der gik yderligere tre måneder før jeg kom til møde der.
Jeg fik borderlinediagnosen i 2005 eller 2006, og har indtil nu været i diverse forløb. I år har jeg været i motionsforløb for at stabilisere min psyke. Tidligt i år fik jeg (vist nok i stedet for borderline) diagnosen bipolar type 2 (anden form af maniodepressiv end den vi typisk kender). Desuden har jeg en evigt underliggende spiseforstyrrelse som blusser op i forbindelse med stress.
NU er der ved at blive indhentet udtalelse fra egen psykiater og så skal min sag forelægges lægekonsulenten med henblik på flexjob eller førtidspension. Når lægekonsulenten er kommet med udtalelse skal der gang i arbejdsprøvning - HVIS psykiater og lægekonsulent siger god for det.
Det sker IKKE på baggrund af mine diagnoser, men fordi det gennem 5 år er blevet tydeligt, at jeg ikke kan tåle særlig meget. Jeg håber naturligvis på, at jeg kan klare arbejdsprøvning når vi når dertil så jeg kan klare et flexjob.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Kentras Se meddelelser
Jeg må presse på - igen og igen - for at få lov til at komme i et afklaringsforløb, hvilket jo indtil nu er blevet afvist.
7)
Jvf. det at der er god chance for, at dit funktionsniveau vil bedres over det næste år eller flere, vil jeg anbefale dig, at du afholder dig fra at komme i arbejdsprøvning hvis det er muligt at undgå det.
Jeg har stået præcis hvor du gør, og er derfor startet på praktikker igen og igen og endda forsøgt mig med uddannelse, og det har hver gang ført endnu en nedtur på nedtur med sig, som er stabiliseret så godt som det nu kan i mit tilfælde, så er jeg stabiliseret, og startet forfra.
Det gør udelukkende de psykiske problemer værre.

Konklusion:
Mit råd er, at du i stedet for arbejdsprøvning forsøger at få en form for aktivering som kan medvirke til at du stabiliseres (fx. motion som jeg fik - det medvirker til psykisk bedring; men naturligvis ikke helbredelse i vores tilfælde) samtidig med at du arbejder i det kognitive terapiforløb du er blevet henvist til.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
angst" stress" eller borderline ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2012 20:03
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension