K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2009, 23:27   #51
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Hør indslag fra dag på P1/ orientering
Beskæftigelsesforsøg med sygemeldte skal standses, om en syg mands værk

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../09/151226.htm
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 00:36   #52
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, hvor meget Bush har inspireret Fogh &Co. til at gøre som i USA.

Se her, hvor hæslig politik kan være... og den "fine" lovgivning, som teoretisk kan se "pæn" ud, men ikke "bag facaden".

Citat:
Bush brugte i helt usædvanlig grad en meget lidt anvendt beføjelse til at ledsage en underskreven lov med et dokument, hvori han udpegede dele af eller bestemmelser i loven, som efter hans fortolkning ikke skulle håndhæves eller efterleves.
Læs hele artiklen her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/03/09/214204.htm

Der skal ryddes op i meget i USA... men f.... også i Danmark.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 01:20   #53
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
YES, jeg kom endelig ind og hørte udsendelsen og fik så sandelig også hørt aftenens indslag med forsinket middag til følge

Tak for hjælpen Web og Huldra, I er bare ......

Men man må så sandelig sige at magtens arrogance kom til udtryk i begge udsendelser ....... Kan man ikke få sit i gennem på den ene måde, jamen så prøver man da bare på den anden .... UUUH, bare hans stemme fik det til at vende sig i mig (ham fra ministeriet)

Og ja, det var rigtig god journalistik, sådan som jeg kan huske det, da jeg var ung. Pragtfuldt at høre!

Jeg agter også at skrive en tak til Jesper Tynell imorgen.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 12:20   #54
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Et par besvarelser mere ..

er nu kommet. Det er første gang jeg oplever at nogen på borgen og andre svare så hurtigt.

Vi har videresendt din mail til Danske Handicaporganisationer, da det er dem der på medlemsorganisationernes vegne skal være opmærksom på sådanne tiltag.

Med venlig hilsen
Ann Høyer
( Hjernesagen.dk )

+

Jeg kender ikke nogen til sagen.
Morten Messerschmidt.

(MF'er)
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 12:47   #55
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Per...

Har du lyst til at skrive til LO om det her?

Det gælder jo IKKE bare forsøg, som er ulovlige, MEN også at det må stride imod lægekonsulenternes rolle, da det er jo bliver lægekonsulenterne, der nu "diagnosticerer", om borgerne kan dyrke fitness eller ej... og endda UDEN at vide, om borgerne kan tåle det eller ej, da de jo IKKE sidder med borgerens journal fra den praktiserende læge.

Det bliver sgu værre og værre.... folk kan jo DØ af det forsøg og evt. kommende lovgivning... som om det ikke var slemt nok i forvejen.

Se her:

Det diskuteres, om det er lovligt, fordi det er et FORSØG, MEN de glemmer, at det OGSÅ er i strid med lægekonsulenternes rolle.

Forsøget giver jo lægekonsulenterne lov til at "udskrive recept og ordinere 'behandling'".


Citat:
Citat:
Borgere risikerer at miste sygedagpenge, hvis de ikke vil være med i et forsøg med samtaler og motion. Forsøget kritiseres kraftigt af fagforening og lader til at være på kant med loven.

http://www.tv2east.dk/artikler/fitne...kant-med-loven

Det er Henrik Kjær fra LO, der stiller sig tvivlende.


LO-Midtsjælland
Omfatter kommunerne Fakse, Ringsted, Sorø
Formand Henrik Kjær, NNF
Vibevej 10, 4100 Ringsted, tlf. 20 29 15 90, E-mail: [email protected] Konsulent Torben Seerup, tlf. 20 27 46 97.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 17:56   #56
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Hej Zuza

Du har sat link på der ikke går ind på rette side. Får melding at siden ikke findes.
Citat:
http://www.tv2east.dk/artikler/fitne...kant-med-loven

Det er Henrik Kjær fra LO, der stiller sig tvivlende.
I øjeblikket har jeg rigeligt at se til. Og der er jo fra politisk side i folketinget modstand mod hjortens forsøg.

Og der stilles også flere spørgsmål til Hjorten om hans forsøg. Så vi skal nok lige vente med at se hvad der kommer ud af disse spørgsmål. Mener jeg


Citat:
Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 164 : Spm., om ministeren kan oplyse, hvor mange personer, der er blevet frataget sygedagpengene i forbindelse med forsøgene i kommunerne med at aktivere sygemeldte m.v., til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her
Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 165 : Spm., om ministeren kan oplyse, om forsøgene med aktivering af sygemeldte har været fremlagt i de lokale og regionale beskæftigelsesnævn m.v., til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her
Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 166 : Spm. om, hvad ministeren vil gøre for at kompensere de eventuelle personer, der uretmæssigt har fået frataget dagpengene, til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her
Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 167 : Spm., om ministeren vil tage initiativ til at forsøgene med at aktivere sygemeldte dagpengemodtagere indstilles øjeblikkeligt, til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her
Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 168 : Spm., om ministeren kan redegøre for hvilken lovhjemmel, der er for forsøget med aktivering af sygemeldte, i forhold til at ministeriet i DR1 d. 5.3. på skift henviser til to forskellige lovgivninger, til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her
Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 169 : Spm., om ministeren kan redegøre for, hvilke overvejelser man har gjort sig om forsøgene med aktivering af sygemeldte deres forenelighed med Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her
Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 170 : Spm. om hvad ministeren mener en person skal gøre, som af helbredsmæssige årsager ikke magter at arbejde 20 timer om ugen, og hvordan skal personen kunne optjene en ny dagpengeret, til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her
Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 171 : Spm. om redegørelse for de gældende reglerne vedrørende muligheden for kontanthjælp, i tilfælde hvor en person ikke magter at arbejde 20 timer om ugen og samtidig er gift, til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her Arbejdsmarkedsudvalget - Alm. del, spørgsmål 172 : Spm. om det efter ministerens opfattelse er rimeligt, at en person, som er gift, er forsikret og under en arbejdsprøvning mister sygedagpengene fordi retten til sygedagpenge er udløbet, ikke kan få nogen som helst tilskud, til beskæftigelsesministeren
Læs dokumentet her
Har iøvrigt sendt orienteringen om emnet til Lo og kredse.

Og har nu fået svar fra KRIFA:

Citat:
Kære Per Christensen

Tak for din mail med orientering om betænkeligheder ved et nyt lovforslag om sygefravær og beskæftigelse.

Kristelig Fagbevægelse har haft lovforslaget om de nye regler i høring og resumeret vores holdning i en kommentar på vores hjemmeside.

Jeg vedlægger herunder link til vores kommentar, så du kan læse den og se, at vi også bemærker, at der forhold, vi mener, politikerne skal være opmærksomme på i den videre lovgivningsproces.

http://www.krifa.dk/Om%20os/Nyheder/2009/Januar/Ny%20lov%20skal%20goere%20os%20hurtigere%20raske.a spx

Venlig hilsen

Ove Klausen
informationsmedarbejder
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 18:30   #57
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Herligt at se at der trods alt er NOGEN der reagerer.

Hm, nu ved jeg jo ikke om du også per, sendte til TV2 øst, men jeg henvendte mig i går(tror jeg det var) og sendte dem også linket til radioudsendelsen.
Fik respons med det samme næsten at de netop havde lagt noget på - skønt ikk´
De var i den grad obs på denne problematik og takkede for linket som de fandt MEGET interessant! -Også netop fordi der nu netop har været denne skandale i Jobcenter Slagelse.
Hvem sagde man skal smede mens jernet er varmt

Iøvrigt har jeg også en god kontakt m en journalist/redaktør fra Sjællands Tidende. Ham har jeg ligeledes sendt oplysningerne til og tænk engang, da jeg talte med ham havde han forelagt Jobcenter chefen mine spørgsmål og ved gud i himlen havde han svaret! Dét havde journalisten ikke lige regnet med.

Mit læserbrev er også i i dag, side om side med interwiew af Servicedirektøren og Jobcenterchefens svar til mig.
Vil lige prale, for der bliver brugt en hel side på os -FEDT.

Får vi vækket bare én er meget vel nået, skulle jeg mene.

PS: jeg kunne heller ikke få siden vist så nu prøver jeg lykken og sætter linket ind:http://www.tv2east.dk/artikler/fitne...kant-med-loven

ÉN FOR ALLE OG ALLE FOR ÉN
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 12-03-2009 kl. 18:35.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 18:33   #58
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Det rigtigt link er her

Fitness-forsøg på kant med loven

Borgere risikerer at miste sygedagpenge, hvis de ikke vil være med i et forsøg med samtaler og motion. Forsøget kritiseres kraftigt af fagforening og lader til at være på kant med loven.

http://www.tv2east.dk/artikler/fitne...kant-med-loven

Og dagbladet
http://www.dagbladetonline.dk/apps/p...864329606/4000
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 18:49   #59
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
I øjeblikket har jeg rigeligt at se til. Og der er jo fra politisk side i folketinget modstand mod hjortens forsøg.

Og der stilles også flere spørgsmål til Hjorten om hans forsøg. Så vi skal nok lige vente med at se hvad der kommer ud af disse spørgsmål. Mener jeg
Ja, det er dejligt, Per.

MEN hvad med lægekonsulenterne?


Der er INGEN spørgsmål om, at LOVEN for lægekonsulenter OGSÅ overtrædes.


I mine øjne så er det endnu en ulovlighed, der er tilføjet alle de andre.

HVAD er deres rolle i disse forsøg? Er deres beføjelser nu også ændret til at måtte udskrive "motion på recept"?

Måske Kjær fra LO kunne lokkes til at gå videre med sagen, blot ved et link til tråden her?

Og så var mit ønske også, at du bare bemærkede, at "loven om lægekonsulenter" OGSÅ er inddraget i dette forsøg.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 19:31   #60
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Hvor er det skønt at der reageres på Hjortens idiotiske forsøg.

Om lægekonsulenters medvirken i dette forsøg?
Jo det sker sikkert Zuza.

Du kan jo sende ham linket til tråden her.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel Job og førtidspension ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 06-04-2011 00:03
Advarsel!!!! Ragdoll Det er da strengt ! 21 17-04-2009 12:00
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29
ADVARSEL!!! Willis nhg21 Din historie 0 03-01-2007 14:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension