K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2011, 11:02   #1
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Nogen der kender ham?

Hejsa...

Jeg har tidligere skrevet herinde og vil nu lige høre om nogen af jer mon skulle kende en psykolog ved navn René Medina fra Maribo..???
Min sag om fleksjob skal op i kommunen som næste skridt, men forinden har kommunen bedt om en undersøgelse og da jeg bor nærmest ham, har jeg så valgt at sige god for ham...men nu har jeg bare hørt så meget forskelligt, både godt og negativt...nogen der har konsulteret ham for nylig...

Med venlig hilsen,
Ulla
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 11:14   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har søgt lidt efter René Medina har på K10, her er noget af det jeg fandt:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=medina , her henviser Hyanna til sin egen tråd, som også omhandler René Medina:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...ghlight=medina

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig, hvis du skal til René Medina, at medbringe noget du kan optage med, det kan være en mp3'er eller en mobiltelefon, så du senere kan bevise hvordan det er foregået.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 11:38   #3
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Ok...tak, jeg vil lige kigge ind i tråden...må man mon have en bisidder med...??
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 14:51   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Iflg. ældresagen har man ret til, at have en bisidder med til f.eks. lægen: https://www.familieuniverset.dk/paar...r/Default.aspx

Men psykiater Eva Blach nægter en patient denne mulighed: http://www.k10.dk/showthread.php?t=5184

Men hvis det er en ret man har, så er det vel et spørgsmål om, at holde fast i denne ret.

Kan du ikke finde en mailadresse på René Medina, så du kan spørge ham hvordan han forholder sig til en bisidder?

Hvis han så nægter dig, at have en bisidder med må du kunne bruge dette som argument for, at blive henvist til en anden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 19:05   #5
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Hej Vovse.
Tak for dit svar, jeg vil prøve om jeg kan finde en mailadresse på ham...hvis andre har nogen nyere oplevelser med nævnte psykolog, må I meget gerne dele dem med mig - hvis I har lyst...
Hilsen Ulla
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 19:15   #6
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Jeg vil umiddelbart foreslå at du kommer til en psykiater (speciallæge i psykiatri) i stedet for en psykolog. En psykolog er ikke læge og må i princippet ikke stille diagnoser.

Han vil kunne lave psykologiske tests og tilbyde terapeutiske samtaler, men ikke mere end det. Han kan heller ikke udtale sig om din tilstand vil kunne afhjælpes medicinsk.

Så hvis det er en speciallægeerklæring du skal kunne bruge fremadrettet, så er en psykiater bedst.

Kender du årsagen til at Kommunen vil have dig til en psykolog?

Og ja, du skal holde på din ret til at medbringe en bisidder.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 22:38   #7
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Hejsa Solnedgang...

Jeg har fibromyalgi og slidgigt i hele kroppen, men det er jo en tilstand som stort set ikke kan SES og de går meget op i at finde på ting, der får folk til at opgive at søge om fleksjob eller førtidspension....eller ihvertfald at søge efter den mindste arbejdsevne.
Min sagsbehandler vil have mig til psykolog for at få en redegørelser for hvad smerterne gør ved mig...hun mener det vil være til gavn for min sag...jeg ved det ikke, jeg er i syv sind...
En psykiater mener jeg ikke er relevant...en smertetilstand kan ikke behandles med samtaler...mine smerter gør kun, at jeg ikke kan klare så mange fysiske ting mere...desværre.

Venlig hilsen,
Ulla
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 22:56   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaSK Se meddelelser
Min sagsbehandler vil have mig til psykolog for at få en redegørelser for hvad smerterne gør ved mig...hun mener det vil være til gavn for min sag...jeg ved det ikke, jeg er i syv sind...
Dette behøver der ikke, at være noget "lusk" i.

Jeg har indtryk af, at mange lige skal forbi en psykolog før de tilkendes pension, det var jeg også selv, til trods for at mine problemer er 100% fysiske (en dårlig ryg).
For mit vedkommende slog psyk'en fast, at jeg havde problemer med både hukommelse og koncentration, han kunne også hurtigt konstatere, at jeg ikke kunne sidde stille på stolen ret længe ad gangen p.g.a. rygsmerterne.

Det eneste der evt. kan undre mig er, at du allerede skal til psyk når du "kun" er nået til fleksjob, mit indtryk har hidtil været, at det var "sidste stop" før pension.

Men under alle omstændigheder synes jeg, at du skal optage samtalen og tag meget gerne en bisidder med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 07:53   #9
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Ok, nej det behøver der nok ikke - man blir bare så mistroisk overfor sagsbehandler osv. i systemet....Mine problemer er også 100% fysiske, men sagsbehandleren vil nok bare have papir på det.
Jeg tror det måske er fordi min sagsbehandler mener min sag til fleksjob står bedre, men ved det ikke....jeg har indtryk af at alle - uanset om de søger fleksjob eller pension, skal igennem en sådan undersøgelse...Jeg vil selvfølgelig tage en bisidder med..
Venlig hilsen,
Ulla
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 08:05   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg kan egentlig godt forstå at psykiatere sommetider siger nej til bisiddere. Da en tredie tilstedeværende kan kvæle samtalen. Det er jo ofte dybt personlige ting der tales om, og sidder der en person som evt. er en bekendt eller et familiemedlem, og lytter med, så kan der være en risiko for at "patienten", ved meget indgående spørgsmål, vil svare overfladisk, for det der var man alligevel ikke helt parat til at de skulle høre om.

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kender ham Adi Alt det andet 20 20-11-2013 10:43
kender nogen den nye lov? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-05-2011 20:15
nogen der kender sanne mor Alt det andet 7 06-12-2010 09:38
Nogen der kender Job og råd ? tbbe´s kæreste Alt det andet 5 31-10-2010 21:12
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension