K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2013, 14:37   #1
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
hjælp

jeg har været på kh i 12 år.. kronisk migræne og borderline.. alle mine lægepapier er iorden fra hp center psykiater og egen læge ,de skriver at jeg ikke kan arb fuld tid.. er pt i arbprøvning og skal til møde i rehab team d 9 dec , med henblik på Flex.. hvis nu jeg for nej til Flex så forslår min sb at jeg for en virksomheds reva.. men den er lidt tricky siger hun fordi jeg har en udd som sosuhjælper og min lidelse (migræne) vil jo være der lige meget hvilket job jeg for .. hvad skal jeg være obs på hvis jeg for en reva ? og kan man få reva selvom der står i alle papier at jeg ikke kan arb fuld tid? og kan rehab teamet sige at jeg skal fortsætte på Kh? dette vil betyde at jeg bliver hjemløs 1 jan da kæresten nu jo skal forsørge mig..

håber alt dette kludder mudder giver mening? men er virkelig på grådens rand da jeg jo ikke kan overskue at blive hjemløs med min søn!

så kan man få reva selvom man ikke kan arb fuld tid? og kan man få reva selvom man har en uddannelse?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 15:01   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man får som udgangs punkt reva til at komme i fultids job, men hvis du godt kan arbejde minus de dage hvor du har migræne burde det jo hedde 56§ til sygedagene.

men hvis din arbejdes evne er nedsat med mindst 50% hedder det fleks,

men der er vis nok mulighed for en virksomheds praktik på revaldering, hvis det skønnes du derefter vil komme i job ( kender ikke de regler)
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 15:07   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Udsættelse af bolig

Kære Kiwimor

Her skal du omgående, skriftligt, gøre din kommune opmærksom på din frygt for fremtiden.

Ankestyrelsen har netop udsendt denne Principafgørelse:

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...er/112-13.aspx

"Kommunen skal særligt rette hjælpen til børnefamilier og socialt udsatte borgere.

Lovens § 81 fastslår, at kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden."

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 15:50   #4
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
man får som udgangs punkt reva til at komme i fultids job, men hvis du godt kan arbejde minus de dage hvor du har migræne burde det jo hedde 56§ til sygedagene.

men hvis din arbejdes evne er nedsat med mindst 50% hedder det fleks,

men der er vis nok mulighed for en virksomheds praktik på revaldering, hvis det skønnes du derefter vil komme i job ( kender ikke de regler)
kan ikke arb efter en § 56 da jeg har migræne hver dag.. ? tror bare det bliver svært at få Flex..
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 17:11   #5
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
tænker bare om de kan sende en i virksomheds reva velvidene at jeg aldrig kommer på fuldtid? min sb er jo bare sød og kæmper for at jeg har en indkomst 1 jan hvis mit Flex ikke går igennem.. men er bare nysgerig på hvad sådan en reva reelt betyder i mit tilfælde?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 17:12   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du har migræne hver dag, er det vel en pension, du skal gå efter.

for så er der vel ingen arbejdes evne tilbage, har du været i behandling for din migræne? for ellers er du jo ikke færdig med dine lægepapir.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 17:35   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu er der mange grader af migræne, så det betyder i hvertfald ikke automatisk en pension
på nogen måde. det er helt afgørende at man har gode lægepapir som beskriver ens funktionsevne og først til allersidst en arbejdsevne vurdering i gennem kommunen.

der er Reva netop et rigtig godt papir og have, når eller hvis man skal søge fleks eller pension. men alså først hvis alt lægefagligt er afprøvet
du skal netop i gennem et forløb så man kan se hvad du kan klare og grunden er netop fordi du ikke kan arbejde i fuld tid

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-11-2013 kl. 17:37.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 17:36   #8
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis du har migræne hver dag, er det vel en pension, du skal gå efter.

for så er der vel ingen arbejdes evne tilbage, har du været i behandling for din migræne? for ellers er du jo ikke færdig med dine lægepapir.


min sb siger at jeg ikke kan få pension. er kun 34 år.. alle muligheder er udtømte og har prøvet alle de forbyggende midler der er på market..kan sku ikke klare det her møj.. når man ikke ved om man er købt eller solgt. håber de også kikker på min borderline ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 18:14   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det de kikker på er din arbejdes evne, har du været i en arbejdsprøvning? inden for det seneste år?

ellers er det der du skal starte, du skal nok i et forløb, ved for lidt om det, men der skal nok være nogen her der ved mere.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 18:35   #10
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det de kikker på er din arbejdes evne, har du været i en arbejdsprøvning? inden for det seneste år?

ellers er det der du skal starte, du skal nok i et forløb, ved for lidt om det, men der skal nok være nogen her der ved mere.
jeg er i arb prøvning nu . 2.5 time 3 gange om ugen har været der i en md nu.. skla være der 13 i alt. håber det er nok med den ene prøvning? . og 3 timer behandling på stolpegården om tirsdagen.. udføre dagbog hvor jeg skriver ned hvor hårdt det er ,og hvor træt jeg bliver og må ligge mig næsten hverdag når jeg kommer hjem ..

kunne bare godt tænke mig at vide lidt mere om sådan en virksomheds reva? for nægter at tro at et Flex forløb kan komme så hurtigt og gnidningsfrit igennem? så håber der er nogle her som kan fortælle mig lidt om virksomhedsreva? når man ikke kommer til at arb fuld tid og blive 100% selvforsørgene som de siger man skal ??
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension