K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2012, 20:30   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvad gør et mennske lykkeligt? Politikerne skal diskutere emnet efter sommerferien

http://www.b.dk/nationalt/eksperter-...kke-diskussion

vi glæder os MAJET til at høre, hvilke glimragende bud på ‘lykkelige livsbetingelser’ politikerne kommer frem til!

I mellemtiden kan de blive lidt inspirerede her, idet nogle af os for længst har erfaret, at netværket - eller manglen på sammen - har afgørende indflydelse på livskvaliteten for den enkelte.
Og når læsset vælter, er netværket ofte noget af det der ryger i farten....:

"Et stærkt socialt netværk er direkte livsbevarende."
Hvis man ingen venner har, svarer det rent sundhedsmæssigt til at være alkoholiker, fysisk inaktiv, overvægtig, eller at ryge 15 cigaretter om dagen.
I 'forsker-tal' betyder dine venskaber 1,5 gange øget sandsynlighed for at du bliver så gammel, som din genetiske sammensætning er kodet til.
Med andre ord: din chance for at holde dig ung og rask stiger.

Kilde BRIGHAM YOUNG UNIVERSITY:

http://www.depressionforums.org/rela...research-finds
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 21:13   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det bliver spændende at høre de bedre stillede diskuterer hvad der er lykke for os på bunden.

Lad mig gætte - en lav indkomst har ikke noget med lykke at gøre??

Det er ikke lykke at have pæne tænder??

Det er ikke lykke at få hjælp i hjemmet selvom man er handicappet??

Jeg gætter på at de vil mene at lykke er gratis, noget med at være to, noget med at lave mad sammen, handle ind sammen og ordne have sammen (så man i hvert fald IKKE er reelt enlig, men samboende!), og så må lykken være hjemmebag, så man altid kan bare sit eget brød, hvis ikke man har råd til det. Og så er lykke noget med afdragsordninger, så man altid kan betale sin licens, og så er lykke varme i radiatorene på kommunen og i jobcentret, så klienterne ikke fryser - og så må vi ikke glemme de smukke ressourceforløb hvor der VIRKELIG bliver taget hånd om den enkelte, så denne enkelte virkelig kan føle sig heldig, grebet, forstået og hjulpet, strøget med hårene.
Og så er lykke noget med altid at se at glasset er halvt fuldt, i stedet for halvt tomt, dette giver gladere førtidspensionister når de går 17.000 kr ned om året. Lykken er, at vi ikke gik 25.000 kr ned om året....

Ak ja, hvilken lykke.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 21:25   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nu er der jo ingen garanti for at nogen går 17000 kr ned om året. Hvis såfremt i fald lønudviklingen er højere end prisudviklingen . men det kan ingen vist spå om, så tage ikke sorgerne på forskud.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 21:28   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Helene: hehe, du haver så evigen ret skønjomfru (ok, så bare skøn )

Det er også derfor, det gør mig smålykkelig, at kunne knalde en universitetsrapport i bordet, der dokumenterer hvor vigtigt det er, ikke at leve uden et socialt liv, og noget der stimulerer én i hverdagen.

Hvilket de facto er realiteterne for rigtig mange enlige førtidspensionister og psykiske sårbare, som sidder mutters alene rundt omkring og RÅDNER op.

Både i mund og hjerne.

Der er slet ikke økonomi til et socialt liv/foreningsmedlemsskaber/hobbyer - hvadsomhelst der kan give en muligheden for at møde nogle mennesker, og se noget andet end TV TV TV,
og hjemmets fire forbandede vægge.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nu er der jo ingen garanti for at nogen går 17000 kr ned om året. Hvis såfremt i fald lønudviklingen er højere end prisudviklingen . men det kan ingen vist spå om, så tage ikke sorgerne på forskud.
Jeg behøver på ingen måde stirre mig blind på de berygtede 17.000 fremtidskroner - jeg kan nu - og hvert år - mærke det lille fald i købekraft, fordi vi i forvejen reguleres pr. 1. januar, med en anden sats end (løn?)udviklingen. (husker ikke lige korrekt betegnelse, jeg finder lige pludselig de tal/§ der bakker mig op her - vi har haft dem på banen før - mange gange!)

Især i de sidste par måneder, har jeg bemærket, at rigtig mange almindelige fødevarer koster 2-5 kr. mere pr. stk - bare sådan HOVS!

Jeg er den der irriterende type, der rent faktisk checker både bonnen og tilbudsaviserne.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 21:54   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nu er der jo ingen garanti for at nogen går 17000 kr ned om året. Hvis såfremt i fald lønudviklingen er højere end prisudviklingen . men det kan ingen vist spå om, så tage ikke sorgerne på forskud.
Mig? Jamen jeg er ligeglad med hvad jeg går ned, jeg går gladeligt endnu længere ned BARE JEG FÅR FRED!!!

Jeg er en af de pensionister på ny ordning, der hellere vil miste et par tusinde om måneden, og så få en fredning på den gamle ordning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2012, 22:37   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Mig? Jamen jeg er ligeglad med hvad jeg går ned, jeg går gladeligt endnu længere ned BARE JEG FÅR FRED!!!

Jeg er en af de pensionister på ny ordning, der hellere vil miste et par tusinde om måneden, og så få en fredning på den gamle ordning.
Jamen jeg modtager gerne de par tusinde om måneden, for at attestere, at du på ingen måde er ved dine fulde fem, og vil være farlig at lukke ud på det ORRRRdinære arbejdsmarked.
Folk kunne risikere at komme til at more sig på arbejdspladsen.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 02:12   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er en aftale L.S

Faktisk har folk på mine ''arbejdspladser'' altid godt kunne lide mig netop fordi jeg var kugleskør, så gav jeg lige et potpourri af Bakkens hvile sange mens jeg hyggede over gryderne, eller dansede lidt rundt med tænderne fint pakket ind i persille....jeg har aldrig rigtig kunne med det der stive og alvorlige, og strakte mig LANGT for at få folk til at ''løsne lidt op'' så jeg selv kunne holde ud at være der

Mine læge og psykiater har jeg også altid kunne få til at skrald grine ved at parodierer mig selv....og et par stykker mere! ved simpelthen at træde ind i konsulationen og præsenterer mig som Fru Psykosa eller Miss Angsiety *griner*
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 04:01   #8
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Gad vide hvilken lykkefaktor det giver, at have rigtig gode venner, som man bare ser meget sjældent fordi de har alt for travlt med arbejde, børn og familie?
Som jo så pudsigt nok ikke er noget man kan dele med dem når man er førtidspensionist, single og konstant bliver skudt ned når man prøver på, at ændre på den sidste status (oftest p.g.a. den første status).
Og som L.S. skriver, så er økonomien der ikke rigtig til, at kaste sig ud i det store sociale liv - eller flytte til en større by hvor mulighederne måske var bedre for det.
Man siger, at penge ikke gør én lykkelig. Nej, måske ikke i sig selv, men det hjælper eddermanme med, at fjerne en masse bekymringer, som så måske gør det nemmere at finde lykken.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 06:23   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Underligt....

I min verden er LYKKE en tilstand - og slet ikke målbar (og ikke noget, som politikerne kan regne med at sætte afgift på - ha ha).

Ingen går vel rundt og er bare lykkelige hele tiden.
Lykkefølelse kommer vel mest i strejf - og den er ikke alle beskåret - uanset hvad politikerne mener.

Men altså - Vi får nok snart præsenteret et lykkeministerium eller en lykkekommission, når nu man har fået så "geniale tanker".
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 07:12   #10
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Man siger, at penge ikke gør én lykkelig.
Jeg er i hvert fald villig til at lade det komme an på en prøve

Stik mig venligst 50-100 millioner , og i skal få det at vide senere.

Sidst redigeret af halse; 31-07-2012 kl. 07:16.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gå efter? Mermaidmum Alt det andet 2 03-08-2013 13:47
Hvad skal der ske efter arbejdsprøvning? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 26-02-2012 21:57
Hvad skal der ske efter endt arbejdsprøvning??? mijanse82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-02-2012 21:12
Folketinget skal i dag behandle forslag mod lukrative særordninger for politikerne halse Politik og Samfund 7 13-02-2011 08:06
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension