K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 15:12   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
sygemelding afklaring ...

Jeg har været sygemeldt i knapt 3 måneder.Har været hos læge som har sendt mig videre til reumatolog.Det er 4. sygemelding over en måned på 3 år.Jeg får sygedagpenge og er ved at blive afklaret.Jeg er startet på rygcenter, hvor jeg går hos en fys.terapeut. Skal til reumatolog der.Jeg har mange smerter. Tror selv det er fibromyalgi og eller slidgigt .Frygter nu arbejdsafklaringen om jeg kan klare det. Jeg skal muligvis noget med kontor, men hvad hvis jeg bliver syg? Det er "sygedagpakken" jeg er henvist til under anden aktør. Jeg kan vel ikke blive sendt ud før jeg er afklaret vedr.sygdom eller ? Er der nogle som kan give mig nogle gode råd. Jeg er ny i systemet også herinde.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 17:38   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej hej,

Spørg din sagsbehandler om den helbredsmæssige afklaring af dig. Fortæl at du frygter du har de sygdomme du skriver, så ved hun det om ikke andet og kan tage stilling omkring afklaring.

Hvilken læge dokumentation er der i din sag i øvrigt og hvad foreskriver disse omkring arbejdsprøvning ?

Jeg har selv mange smerter, men de er psykisk relateret og umiddelbart har jeg ikke fibromyalgi som jeg selv troede jeg havde, det er vigtigt at blive afklaret omkring sine symptomer, så spørg hertil.

Under din arbejdsafklaring skal du stoppe mens legen er god. Du skal ikke presse dig selv til noget du ikke kan klare, det ved du jo godt og det er nemmere sagt end gjort, men det er vigtigt. Et godt element i din afklaring er også at skrive dagbog, så man kan følge med i hvordan du har det når du kom og kommer hjem fra afklaring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:31   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan godt risikere, at blive sendt i arb.prøvning selvom du ikke er helt udredt helbredsmæssigt.

Hvis du bliver sendt i arb.prøvning er det vigtigt, at du møder op så vidt du overhovedet er i stand til det, men det er også vigtigt, at du siger fra når du ikke kan mere.

Inden start i arb.prøvningen mener jeg, at det er en god idé, at spørge sagsbehandler eller jobkonsulent (den der står bag din afklaring) om hvad du skal gøre hvis du en dag ikke kan klare de aftalte timer.

Nogen får stillet en briks til rådighed på afprøvningsstedet, jeg selv fik den besked, at jeg skulle ringe til "min" konsulent.

Og så vil jeg anbefale dig, at skrive dagbog under forløbet, for hele døgnet, f.eks. denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Ved at bruge sidens søgefunktion kan du finde meget, som er skrevet om dette emne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:30   #4
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Tak for de gode råd. Dem vil jeg tage til mig. Har forøvrigt været inde på Vovses link. Det ser brugbart ud. Skal hos 2. aktør imorgen. Håber på at vi i samarbejde kan finde et job som matcher mig og mine smerter.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
sygemelding FibroMcs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-02-2013 13:25
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Sygemelding rose Dit og Dat 7 29-01-2010 23:29
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension