K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Se afstemningsresultater: Har du været til personlig samtale med din sociallæge, hvor denne spørger ind til sym
ja 11 11,22%
nej 87 88,78%
Stemmere: 98. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 13:02   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej guffii

Rart at høre fra dig igen, det er godt nok lang tid siden du har været her håber du har det godt

Jeg har tænkt på om du eller andre ved det her, hvordan foregår det med lægekonsulenter der deltager i rundbordssamtaler ?

de danner sig vel også indtryk af en borger ud fra disse samtaler ?

I en rundbordssamtale deltager jo ofte både egen læge lægekonsulent og sagsbehandler (og jeg kender til en del hvor det er alle kommunale medarbejder der deltager sammen med lægekonsulent, men Ikke egen læge )

Jeg vil mene at den heller ikke kan være ok, eller hvad mener i andre ?

Her er linket til principafgørelsen

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-022-05.aspx

underlig måde de har fået lavet siden, og at man ikke længere kan kopiere oppe i adresse linjen , måtte lige have et lyn kursus af web for at finde ud af det
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 14:44   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg har tænkt på om du eller andre ved det her, hvordan foregår det med lægekonsulenter der deltager i rundbordssamtaler ?

de danner sig vel også indtryk af en borger ud fra disse samtaler ?
I min sag var det ikke en rundbordssamtale... men ...
Lægekonsulenten var bisidder i det første møde jeg havde med den sagsbehandler der skulle klargøre min pensionssag...
men han holdt sig til udelukkende at rådgive sagsbehandleren om hvad undersøgelser der skulle foretages og ikke foretages...iflg denne
Citat:
Lægekonsulenten, herunder tandlægekonsulenten, har til opgave at bistå kommunen med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke oplysninger, der mangler.

Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.
Selvfølgelig kunne det ikke undgåes at lægekonsulenten og jeg vekslede ord men i den endelige udtalelse holdt han sig til udelukkende at udtrække fra de undersøgende lægers papirer...
Han var faktisk i modsætning til andre forløb man hører om til stor hjælp med at få sagen til at glide glat igennem...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 14:47   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hexi glæder mig at du havde god nytte af det og jeg tror også det er vigtig for os her på siden at der er gode historier og at ikke alle sagsbehandlere og lægekonsulenter er møj og umulige ....

der er trods alt mange der går glat igennem systemtemet
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 13:58   #14
Gizmo46
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Alder: 62
Indlæg: 2
Styrke: 0
Gizmo46 er ny på vejen
Exclamation Lægekonsulent....

øhhhhh lægekonsulent......HVAD er det????
Gizmo46 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 09:46   #15
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo46 Se meddelelser
øhhhhh lægekonsulent......HVAD er det????
Åh hvor må du være et lykkeligt menneske!

En lægekonsulent er noget "utøj" der fritager læger i den sociale sektor for "ansvar", når kommunerne bruger dem i sociale afgørelser.

Det er Karen Jespersen og Lægeforeningen, der sammen har skabt "utøjet" i 1998, og som hedder FÆLLESERKLÆRINGEN.

"UTØJET" har til hensigt, at spare kommunerne for en masse penge til pensioner og ande sociale ydelser. Dette "uvæsen" har skabt en masse fysiske, psykiske og økonomiske problemer for mange på K10, og andre i vores velfærdssamfund u/retssikkerhed!!

www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 23:11   #16
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

I hele mit forløb, har jeg ikke mødt lægekonsulenten. Han blev kun omtalt ved et enkelt møde - hvor virksomhedskonsulenten,sagsbehandleren, teamlederen (fordi jeg havde klaget over sagsbehandleren), min egen læge og jeg var der. Under mødet udtalte teamlederen på et tidspunkt: det kommer også an på hvad lægekonsulenten vurderer. Dertil replicerede jeg: han skal i følge loven ikke vurdere noget som helst......

Vi blev aldrig venner - hverken sagsbehandleren eller teamlederen og jeg.......


Mange hilsner

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 12:10   #17
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Lægekonsulenter

http://www.pkn.dk/public/dokumenter/emneerkl2006.pdf

Citat:
6.4 Lægeerklæringer udfærdiget af læger i administrative stillinger

Lægelovens bestemmelser knytter sig til et læge-/patientforhold og omfatter som udgangspunkt
ikke læger ansat i administrative stillinger.
Der vil typisk være tale om lægekonsulenter, som er ansat i kommuner og amtskommuner, og som
har foretaget en vurdering alene på baggrund af skriftligt materiale i forbindelse med f.eks. sager
vedr. sygedagpenge eller pension. Erklæringen udfærdiges således som led i administrativt arbejde.
Disse sager henvises derfor til den pågældende lægekonsulents arbejdsgiver.

Hvis lægekonsulenten derimod har haft en sundhedsfaglig samtale med patienten, herunder vurderet
dennes helbredsforhold og på baggrund heraf har udfærdiget erklæringen, har nævnet som
udgangspunkt kompetence til at behandle sagen.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN har talt ozzi Spørgsmål ang fleksjob 7 07-08-2011 12:12
Lægekonsulent og sociallæge er IKKE det samme! Ninja Alt det andet 28 30-01-2010 23:28
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31
Sociallæge andi1975 Alt det andet 6 20-12-2007 23:15
Må en sociallæge gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-07-2007 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension