K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2014, 16:59   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ikke været ved rehabiliteringsteamet - jeg blev tilkendt førtidspension i 2009, stribe er også en af de ældre pensionister, men kan ikke lige huske med jjsonn....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 17:27   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


korrekt helene..

det har jeg nemlig ikke været...til det møde

stribe ftp..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 17:40   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser


korrekt helene..

det har jeg nemlig ikke været...til det møde

stribe ftp..
Nej lidt heldig skal man jo have lov at være
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 17:46   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg er fleksjobber og mine børn var 2-4 år og så 17-21-23 så jeg kunne slå hårdt på, at dels var min mand der hentet børn men at jeg havde stor hjælp i hverdagen af de store og det tror jeg ligesom udlignet det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 18:31   #15
Mortil3børn
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Mortil3børn er ny på vejen
Hej allesammen
Tak for svar på mit spørgsmål...
Dog var det egentlig tænkt til trådstarteren... Vi har næsten samme brugernavn, så I har nok tænkt at det var hende der skrev til jer... ha ha...
Men kunne bare se, at trådstarter og jeg selv ligner hinanden meget familie-mæssigt (mor til 3 børn...) - og derfor er jeg spændt på om rehabiliteringsteamet lagde vægt på at hun netop har tre små børn - og derved måske gav afslag på fleks udfra det...??
Mvh Mortil3børn (ikke at forveksle med trådstarter Mor-til 3)

Sidst redigeret af Mortil3børn; 04-02-2014 kl. 18:32. Årsag: mærkelige smileys :o)
Mortil3børn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 19:23   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan jo hurtigt give lidt forvirring med de navne

De kan ikke give afslag på noget ud fra at du har børn...

Men de blander dem ind fordi de faktisk skal gøre det...

De skal se på om hvis nu du feks fik hjælp til børnene om du så måske kan få lidt mere arbejdsevne...

Det samme hvis man har svært ved at overkomme hverdagen, gøre rent, vaske tøj, personlig pleje osv ja så skal de faktisk se på om man få så meget arbejdsevne af feks at få en hjemmehjælp så det nytte og man evt kan bestride et arbejde...

Så jeg tror ikke at de gør det for at være onde....men fordi de skal se på alt som evt kan forbedre ens arbejdsevne....og i skal nok lige huske...at uanset hvor dumme de kan være på en kommunen...så er der store krav til dem for at oplyse en sag fuldstændig....

Så det med børnene er kun for at se om der skulle findes en skjult arbejdsevne....hvis det nu er pga børnene at man har lidt mindre arbejdsevne..

Så man skal nok ikke tage det alt for nært når de spørger...og så er der jo også dem som bare overhovedet ikke kan fatte hvad det vil sige at være syg....fordi de ikke selv har prøvet det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 01:27   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis man klare sine 3 børn selv kan man vel godt sige at der er en arbejdsevne i det,det er da bestemt et arbejde med 3 børn

Og så må vuderingen vel være at sådanne er det lige nu ,og klare man nogle timer i arbejde så må vuderingen vel være arbejdsevnen ikke er til mere lige nu.
man skal jo løbende afprøves,så kan det måske blive anderledes når børne bliver mere selvstendige.

Jeg kan forstille mig at klare man nogle små børn selv så vil der nok være nogle der ikke ville kunne få en pension fordi der så er en arbejdsevne i det at klare sine børn selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mor-til 3 Se meddelelser
fik underforstået følelsen af at enten var jeg en dårlig mor som ikke have det godt nok, til at tage mig af mine børn. Eller at når jeg kunne klare mine børn, hvorda. Jeg så ikke kan klare mere i arbejdsevne (maks 2 timer) pr uge
Det ville jeg også gerne spørge om Hvordan klare du så dine børn-nej det behøver du ikke svare på .

jeg er selv flexer på ca 10 timer fordelt på 4 dage om ugen,men jeg kan godt klare en hel dag med mit barnebarn,men så er der andre ting jeg så må fra vælge den dag og måske også næste dag,men det giver mig meget glæde og udholdenhed at have hende ,men vi sætte også aktiviteterne lidt efter hvad jeg kan holde til den dag hun er her.

Når man er flexer eller gerne vil visiteres til flex ,så er der vist intet der er helligt,eller ikke oplyst,alt skal fortælles og forklares,lader det til.
Undre mig at man endnu ikke skal skrive dagbog time for time under sin arbejdsprøvning,måske kunne der findes noget der kunne omsættes til arbejdsevne.

Men har der så været de hensyn du har haft brug for i din afprøvning
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 08:30   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man ikke ønsker, at kommunen blander børnene ind i sagen, så tror jeg det er vigtigt, at man heller ikke selv gør det.

Jeg oplever, at nogle enlig mødre selv trækker "barn-kortet", vel i et forsøg på at få lidt medlidenhed eller noget i den stil. Her tænker jeg ikke kun på sager i kommunen, men også mange andre sammenhænge.

Kan ikke koncentrere mig om, at skrive det bedre lige nu, håber i forstår hvad jeg mener.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 09:54   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis en kommunen blander børnene ind i disse sager, bør man fremhøve, at man som rask ikke har problemer med dette.

At de tager nogle af ens kræfter, er jo selvsagt.

At ens restarbejdsevne er påvirket af dette, er selvsagt, men..

Hvor står det, at man IKKE har ret til sine børn, fordi man pludselig er kommet til skade, er blevet syg eller lign.????

Det betyder jo blot, at ens restarbejdsevne, er nedsat, BETYDELIGT!

ERGO ; Brug deres egne argumenter mod dem selv!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:00   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kunne forestille mig de i denne sitiaon siger de børn er meget små, det vil sige når de bliver ældre, så vil der være en større arbejdsevne.

Se desværre mange tilfælde, hvor en siger jeg har været syg i 10 år og har ingen arbejdsevne, kan ingen ting, og nu vil de afprøve mig , hvad så med mine børn på 1-3-4
og mange af den slags, får nok folk til at studse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension