K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2013, 15:14   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Cool Om at give op..

Vil lige starte med at sige at jeg IKKE har givet op (endnu)

Jeg ved at der sidder mange herinde der har tanker om at give op! Det er jo ikke så underligt!

Jeg er en "tænker" og derfor mægtig god til at stille tingene op for hinanden :P

Derfor er de tanker der florerer i mig pt af denne art!:

Jeg har lyst til at give op, for jeg kan ikke længere se hvad jeg kæmper for!

Jeg tænker at lige meget om jeg giver op, eller jeg kæmper, så vil udfaldet være det samme! Og DET er altså skræmmende!

Jeg kan dog, så længe jeg kæmper, bibeholde den lille rest selvrespekt jeg har tilbage efter 2 år og lidt til på kontanthjælp!

Men hvor længe kan jeg mon klynge mig fast i det? Når målet er at jeg skal kunne arbejde 30 timer så jeg kan blive selvforsørgende, men der ingen tegn i sol, måne og stjerner er på at jeg vil kunne nå derhen!!

Jo, det må være et spørgsmål om tid før der kan føjes en psykisk sygdom OVENI alt det andet hvis kommunen bliver ved på denne vis

Og JA! Jeg er KUN 29, men det fatter min krop ikke!

Men lur mig om ikke det i dette øjeblik går op for mig hvori min løsning ligger!! Jeg skal jo blot gifte mig med en rig stodder, så er alt i bedste forfatning

Men nej, den vej drejer universet næppe Jeg må tilbage på sporet! Men suk, hvilket spor!!

Jeg har ikke givet op, men ville ønske at jeg kunne se en anden eller tredje mulighed som alternativ til at give op! Med lidt held dukker det måske op....

For nu er jeg tvunget ud i at skulle finde et nyt sted at være, så kommunen kan få refunderet deres penge ved staten og SB kan beholde sit job og få sin bonus. Ak, der er nogen der kan! :P

Jeg håber at i kan læse ironien i min lille fortælling Det ER blot tanker og skal ikke tages for andet end en "pige" der har brug for luuuuuuuuuuuuuft

Rigtig god solskinsdag derude DET BLIR SNART FORÅR
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 15:37   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Har selv været sygemeldt på kontanthjælp i 8 år efter 2 år på sygedagpenge.

Du kender dig selv og reflekterer over din situation og omverden..det er en god start.
Dit fokuspunkt for at klare dig i systemet er bare at være tro imod din grundlæggende
overbevisning og dine moralske grundprincipper..systemet er mere sygt end du er.

Så gør dig større end systemet og sig dette til din sagsbehandler:

"I har taget mit liv til fange og i forvalter det ikke godt"...så begynder de at hyle op om
regler og blah blah.

Så siger du:"Jeg er ligeglad med paragraffer jeg kan mærke i er ved at presse mig ud
over kanten"..jeg har behov for afklaring snarest.

Dit fokus og det du kæmper for skal "bare" være dig selv og den godhed og moral du indeholder..det kommer til at smitte af.
Sagsbehandlere er primært mennesker der ønskede at hjælpe andre men som selv er blevet ofre for en forfejlet beskæftigelsespolitik.

Sidst redigeret af Buddha; 28-01-2013 kl. 17:48. Årsag: stavefejl
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 22:51   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mit drev var; "forsørgelses grundlag". Når man så ikke kan arbejde 37 timer eller bare på deltid så kan man søge afklaring mod fleks eller pension. Derved bliver man afklaret og udredt.

Hvis man har det fint med at leve som man gør nu og ikke orker systemet så er det jo det, men ellers er det at fokusere på forsørgelsesgrundlaget og afklaring ihh. dertil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
Give smerteklinik Annemette Alt det andet 4 08-07-2011 20:59
Undgå at give op Julcha Dit og Dat 17 22-04-2010 16:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension