K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2010, 20:43   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Linuzmor:

Grunden til at jeg spørger om du har lavet en skriftlig ansøgning, eller skrevet under på, noget vedr. §17?
Det er fordi de efterfølgende jo ikke kan bevise, at rent faktisk har søgt efter denne §, idet sagsbehandleren jo netop ikke har fulgt aftalen.
Kan du se min poiente?

Såfremt du IKKE har skrevet unde eller lavet en ansøgning på dette, ville jeg anføre at du aldrig har søgt, efter denne §.
Det skal de jo elleres kunne bevise.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 15:12   #42
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Linuzmor:

Grunden til at jeg spørger om du har lavet en skriftlig ansøgning, eller skrevet under på, noget vedr. §17?
Det er fordi de efterfølgende jo ikke kan bevise, at rent faktisk har søgt efter denne §, idet sagsbehandleren jo netop ikke har fulgt aftalen.
Kan du se min poiente?

Såfremt du IKKE har skrevet unde eller lavet en ansøgning på dette, ville jeg anføre at du aldrig har søgt, efter denne §.
Det skal de jo elleres kunne bevise.
VH Popiae
Nej Popiae, jeg forstår ikke hvad du mener? jeg har jo været med til at sige god for at søge §17!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 21:58   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du skrevet under(med din underskrift)?

Var aftalen ikke noget anderledes end den er blevet.

Ergo har du ikke skrevet under, for det var jo ikke aftalen.

Hvordan kan de bevise hvad du har sagt ja eller nej til.
Ligesom du jo ikke kan bevise at de har handlet anderledes end aftalen var.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 13:16   #44
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Har siddet oppe hele natten og skrevet mit brev fra sagsbehandleren på jobcenteret ned, for jeg fatter ikke en meter(nej kan ikke ringe til peter:-) Håber der er nogen som kan se om ikke der mangler noget. De stavefejl der er, er dem de har lavet. på forhånd tak til dem som gider læse med!

AFGØRELSE: Dine sygedagpenge ophører

Jobcenteret har afgjort at du ikke længere kan få sygedagpenge. Som hovedregel kan man ikk få udbetalt flere sygedagpenge, når man har fået sygedagpenge eller løn under sygdom i mere end 52 uger i de seneste 18 måneder.

SIDSTE UDBETALING.
Du får udbetalt sygedapenge til og med den 12-05-2010. Sidste gang der udbetales sygedagpenge, vil være den

12-05-2010

DINE MULIGHEDER.
Hvis du står uden forsørgelsgrundlag, kan du møde op i jobcenteret, hvor vi vil hjælpe dig med at finde ud af hvilke muligheder du har. Henvend dig hurtigst muligt.

Hvis du har ret til kontanthjælp, kan du få det daen dag du søger. vær opmærksom på. at kontanthjælpen udbetales månedsvis bagdud

DERFOR KAN DU IKKE FÅ FORLÆNGET DINE SYGEDAGPENGE.

Der er i sygedagpengelovens § 27 syv muligheder for at forlænge udbetalingen af sygedapenge. I dette afsnit kan du læse vores afgørelser og begrundelser, for hvorffor det ikke er muligt at forlænge den periode, hvor du kan få sygedagpenge.

1 HVIS DET ER OVERVEJENDE SANDSYNLIGT, AT DU KAN KOMME I REVALIDERING.
Revalideringen skal føre til at den sygemeldte kan vende tilbage til ordinært job. Vi virderer, at deet ikker er overvejdende sandsynligt, at du kan blive revalideret. Her har lagt vægt på, at du har oplyst, at det ikke er muligt for dig p.ga. din psykiske tilstand at deltage i nogen foranstaltininger, hvorfor det å.t. ikker muligt at iværksætte nogen revalidereringsforanstaltninger.
2HVIS DET ER NØDVENDIG, AT GENNEFØRE VIRKSKOMSPRAKTIK ELLER ANDRE AFKLARENDE FORANSTALTNINGER FOR AT KLARLÆGGE DIN ARBEJDSEVNE.
Vi vuderer, at det ikke er relevant for dig, da Du på nuværende tidspunkt ikker ser dig i stand til at deltage i nogen foranstaltninger, skønnes der ikke at være mulighed for at afklare din arbejsevne p.t.
3 HVIS DU HAR UDSIGT TIL RASKMELDING
Dette kræver, at en læge skønner du kan raskmeldes inden for 2 år(2x52uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden) Ud fra de oplysninger vi har, er du ikke under eller venter på en lægebehnadling, som vil kunne føre til til raskmelding inden for 2 år. Her har vi lagt vægt på¨, at udfra de lægelige oplysninger fra din psykiater, er de ikker nogen sikker lægelig forventning om at behandling vil kunne genskabe fuld uarbejdsdygtighed.
4HVIS DET ENDNU IKK ER ENDELIGT AFKLARET OM DEN SYGEMELDTE VIL VÆRE BERETTIGET TIL ET FLEKSJOB ELLER TIL FØRTIDSPENSION.
Bestemmelsen forudsætter, at der er afklaret, at du ikke kan vende tilbage til det ordinærer arbejdsmarked
5HVIS DU HAR EN LIVSTRUENDE SYGDOM, SOM IKKE KAN BEHANDLES.
udfra vores oplysninger er din sygdom ikke livstruende.
6.HVIS DU HAR EN SAG OM ARBEJSSKADE.
Iffølge vores oplysninger er der ikke rejst sag om erstatning efter lov om arbejdsskadesikring elelr lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
7.HVIS DER ER REJST SAG OM FØRTIDSPENSION.
der er ikke påbegyndt en sag om førtidspension.
Vi kan således ikke forlænge dine sygedagpenge efter nogle af disse bestemmelser.
ANDRE MULIGHEDER FOR JOB ELLER PENSION.
Som myndighed undersøger vi også andre muligheder i lovgivningen. Vi har dog vuderet at du ikke kan komme i betragtning til disse muligheder. Læs herunder hvorfor.
YDERLIGERE AKTIVERING
Vi har taget stilling til om der er grundlag for at tilbyde dig aktivering eller lignende initiativer. Det vuderer vi ikke, der er fordi du, Det vuderes ikke at du pt. vil kunne profitere af afklarings og arbejdsmarksrettede foranstaltininger-
(lovgrundlag
- Lovgrundlag-Den sociale retssikkerhedslov §7a)
FLEKSJOB
Vi har undersøgt dine muligheder for fleksjob. Vi vuderer, at det ikke er relevant for dig, fordi Der foreligger ikke dokumention for i hvilket omfang din arbejdsevne er nedsat, da du har oplyst at du ikke er i stand til at gennemføre en arbejdsprøvning.
(lovgrundlag-lov om akriv Beskæftigelssindsats, kapitel 13)

FØRTIDSPENSION
Vi har også undersøgt, om der er mulighed for at indstille dig til førstispension. Det vuderer vi har ikke, der, fordi Du har søgtom førtidspension.
Sagen har været behandlet
på pensionsudvalget den 28.4.2010 , hvor der er truffet afgørelse om at du ikke opfylder betingelserne for førtidspension.
((LOVGRUNDLAG-LOV OM SOCIAL PENSION, §17, STK1, 1.PUNKTUM OG LOV OM SOCIAL PENSION §18)

VORES SAGSBEHANDLING.
Vi har under behandlingen været i kontakt med Der har været kontakt til behandlende psykiater.....Vi anser sagen for tilstrækkeligt belyst på dette grundlag.
(lovgrundlag-§7a, stk.1 i Den sociale retskikkerhedslov)

KLAGEVEDLEDNING
Du kan klage over denne afgørelse mundtligt, skriftligt, eller på mail. Klagen afleveres til jobcenteret inden 4 uger efter at du har modtaget denne afgørlese. Giver vi dig ikke fuldstændig medhold i klagen, får du besked om dette, og klagen videresendes sammen med vores kommentarer til beskæftigelsesankenævnet, der træffer afgørlse om klagen.

HVIS DU HAR SPØRGSMÅL
Har du sspørgsmål om dine sygdagpenge, skal dukontakte ydelscenteret. Har du andre spørgsmål, kan du finde mange af svarende på www.jobnet.dk-ellers er du velkommen til at hendvende dig til jobcentert.

LOVGRUNDLAG
sygedagpengelovens §§24 og 27
retssikkerheslovens §§5 og 5a
Beskæftigelseslovens §§ 9-70
Pensionslovens §§17 og 18

Sidst redigeret af Linuzmor; 13-05-2010 kl. 13:27. Årsag: mange stavefejl
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 13:49   #45
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
FØRTIDSPENSION
Vi har også undersøgt, om der er mulighed for at indstille dig til førstispension. Det vuderer vi har ikke, der, fordi Du har søgtom førtidspension.
Sagen har været behandlet
på pensionsudvalget den 28.4.2010 , hvor der er truffet afgørelse om at du ikke opfylder betingelserne for førtidspension.
((LOVGRUNDLAG-LOV OM SOCIAL PENSION, §17, STK1, 1.PUNKTUM OG LOV OM SOCIAL PENSION §18)

det er grunden til dine sygepenge stopper, da du har fået et afslag den 28_04-2010 på førtidspension
det håber jeg så du har fået et brev om.

du skulle meget gerne have fået et brev om at du skal møde op på dit jobcenter
der skal i snakke hvilken muligheder du så har.

kan se du har oplyst dette til kommunen
du har oplyst at du ikke er i stand til at gennemføre en arbejdsprøvning
hvad skriver dine læger omkring arbejdsprøvning?

du har så mulighed for at anke sagen.
men som jeg ser sagen, er chancen meget lille for at vinde.

nu må du ikke blive ked af det
men jeg skriver kun udfra hvad du skriver.

synes du skal kontakte din læge med det samme og snakke om hvad det er du mangler
rent lægefagligt.
derudover er den arbejdsprøvning rigtig vigtig.
den skal du også snakke med din læge om


har selv været i løbende dialog med min egen læge igennem hele forløbet og har været en rigtig god støtte

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-05-2010 kl. 13:53.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 17:34   #46
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har lige 2 punkter, som jeg vil kommentere, og som jeg skønner er vigtige.

1. Kommunen SKAL finde ud af, HVAD du skal leve af 2 uger FØR sygedagpenge standses. Og det har de jo ikke gjort, når de skriver, at du først kan få kontanthjælp, når du ansøger om det. Det er KOMMUNENS ansvar, FØR sygedagpenge standses.

2. Hvis der i dine papirer står noget om, at din arbejdsevne er nedsat til UNDER det halve, og hvis det er VARIGT, og hvis du ikke kan "helbredes", så SKAL kommunen sætte dig under fleksordningen, selvom de ikke ved, hvor mange timer du kan magte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 17:43   #47
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Zusa

dette er en rigtig trist sag med dårlig rådgivning.

1 afslag på pension efter en §17 stopper ens sygdagpenge.
Det er der ikke noget af gøre ved nu.

der er givet afslag den 28-04-10.
Det burde kommunen have givet en ordenligt forklaring på


2 for at få flex skal ens erhvevsevne vuderes og der skal forelægge en arbejdsprøvning.

Nej Linuzmor skal ringe til sin læge i morgen og aftale en tid.
hvor alt lægefagligt skal snakkes igennem.

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-05-2010 kl. 17:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 17:45   #48
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan godt visiteres til fleks UDEN arbejdsprøvning.

Og kommunen SKAL skrive, hvad man så skal leve af - 14 dage FØR en ydelse standses.

Det står i loven.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 17:50   #49
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Man kan godt visiteres til fleks UDEN arbejdsprøvning.

Og kommunen SKAL skrive, hvad man så skal leve af - 14 dage FØR en ydelse standses.

Det står i loven.

Har endnu ikke hørt om flex uden en arbejdsprøvning.
Men hvis man ikke kan gennemfører en arbejdsprøvning, hvordan skulle man så kunne klarer et flexjob
man kan ikke kan få sygedagpenge efter en §17
samt de skriver jo også kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 17:53   #50
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis en læge skriver, at det er kontraindiceret, så er arbejdsprøvning overflødig.

Der står også i Linuzmors papirer, at hun ikke p.t. kan klare en arbejdsprøvning, hvis Linuzmor fortsat ikke kan magte det, så er det jo kontraindiceret, hvis lægen også mener det.

MTVRV1... prøv at læse under nyttige links, bl.a. retssikkerhedsloven, der står noget om ydelser, der standses, og om at der SKAL stå, hvad man så skal leve af.

Og så er kommuner jo "dygtige" til at "overse" lægers udtalelser, så som jeg skrev, HVIS der står noget i papirerne om VARIGT NEDSAT ARBEJDSEVNE, ikke flere behandlingsmuligheder, ja, så hedder det fleksjob, indtil det er afklaret, om det er fleksjob eller pension, jvf. dommen fra Helsingør.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Om at give op.. hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2013 22:51
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension