K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2009, 22:41   #1
Sdrj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2009
Indlæg: 38
Styrke: 15
Sdrj er ny på vejen
Skånejob og frakendelse af førtidspension

Jeg får den gamle mellemste førtidspension og har et skånejob på 20 timer om igen.
20 timer er faktisk en del, men er det så meget, at kommunen kan vurdere, at jeg ikke bør beholde min pension?
Sdrj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 23:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Skånejob kan oprettes som job på fuldtid eller nedsat tid hos en privat eller en offentlig arbejdsgiver. Ansatte i skånejob er som hovedregel omfattet af samme lovgivning og overenskomster som andre lønmodtagere. Men de kan ikke få arbejdsløshedsdagpenge ved ledighed.

http://www.3f.dk/3F,-d-,dk/Social%20...dspension.aspx

- så nej, det skulle der ikke være nogen problemer i...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 23:18   #3
Sdrj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2009
Indlæg: 38
Styrke: 15
Sdrj er ny på vejen
Det overrasker mig faktisk, at man kan få et skånejob på fuldtid. For hvorfor så få pension, når man kan arbejde på fuldtid?
Sdrj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 00:05   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, umiddelbart lyder det underligt, men ikke hvis man kender loven osv.

Betingelsen for pension er, at man VARIGT ikke kan blive selvforsørgende.

Dvs. at man meget nemt risikerer at blive mere syg af arbejde, eller at arbejdsevnen er så ringe, at man IKKE kan blive selvforsørgende.

Nogle udviklingshæmmede arbejder eks. på beskyttet værksted på fuld tid. Nogle er så glade for det, at det koster dem penge at arbejde, fordi transportudgifterne er større end den løn, de får.

Men man kan heller ikke sammenligne den gamle førtidspensionsordning med den nye.

På den gamle ordning er der forskellige "grader" af rest-arbejdsevne tilbage, som i dag anvendes på fleksordningen.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 28-05-2009 kl. 00:08.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 00:11   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sdrj Se meddelelser
Jeg får den gamle mellemste førtidspension og har et skånejob på 20 timer om igen.
20 timer er faktisk en del, men er det så meget, at kommunen kan vurdere, at jeg ikke bør beholde min pension?
Jeg mener, at med den nyeste lovændring, så er førtidspensionister FØR 2003 GARANTERET førtidspensionen, hvis man forsøger sig med at arbejde.

Mislykkes det, så er man sikret at få sin pension igen.

Ellers skal man ved et "mirakel" være blevet rask - eller have fået en usandsynlig stor arbejdsevne... som VARIGT kan føre til selvforsørgelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frakendelse af førtidspension Hubble Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-11-2012 01:53
Fra førtidspension/skånejob til fleksjob pga. flytning? mhaa Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-03-2011 21:50
Ny førtidspension, skånejob og børn. MesterMartin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-08-2010 13:36
Frakendelse af § 100 paula Alt det andet 5 24-08-2008 18:45
Hjort ligeglad med skånejob til unge på førtidspension zuza Nyt om loven 3 24-08-2008 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension