K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2018, 17:07   #1
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Er jeg forpligtet til at underskrive?

Tilgiv mig, at jeg opretter en ny tråd. -jeg kan ikke rigtig hitte ud af om man skal det, når det er et nyt spørgsmål.

Jeg har fået en bekræftelse på min ansøgning om førtidspension, på det foreliggende grundlag.

Nu vil kommunen have at jeg skal underskrive et dokument om, "at de må samarbejde med videre behandlingsmuligheder for mig".

Er det ikke modstridende med, at jeg har søgt på det foreliggende grundlag?

Hvad sker der, hvis jeg ikke underskriver?
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2018, 21:52   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du ikke giver det samtykke....så vil de behandle sagen på det foreliggende....altså det der ligger i sagen...

Jo det giver ikke rigtig mening at de skal have et samtykke med henblik på videre behandling...ikke når du har søgt efter paragraf 17 stk 2 på det foreliggende grundlag...

Skriv evt et skriftligt spørgsmål om hvorfor de vil have det og hvad de skal bruge det til....set ud fra at du beder dem om at undersøge om du opfylder kravene ud fra de ting der allerede ligger i sagen...og bed om et skriftligt svar..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 01:59   #3
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Tak for dit svar Webmaster.

Jeg skrev følgende til kommunen, det burde da ikke være til at tage fejl af?

Jeg skrev følgende:

XXXX kommune

xxxx xxxxxx x

xxxx xxxx Dato xx-xx-xxxx


Ansøgning om førtidspension

Jeg ønsker at søge førtidspension efter paragraf 17 stk 2 på det foreliggende grundlag ifølge lov om social pension.
Jeg har permanent funktionsnedsættelse og smerter.

• Jeg er blevet bevilliget og modtager fast rengøring i hjemmet.
• Tilkendt og udlåner hjælpemidler.
• Visiteret til en handicapbolig.

Yderligere er jeg er medlem, af Dansk Handicapforbund og Ulykkespatientforeningen.

Venlig hilsen

Privat -slettet -



Nu har jeg fået en bekræftelse på at de har modtaget denne - og de skriver til mig:


Du er indkaldt til samtale til d. 23.07.2018, kl.09:30.
Mødet har følgende indhold:
- gennemgår ”Råd og Vejledning” pjecen, som du vil underskrive.
- underskrive samtykke til at kommunen må samarbejde med forskellige behandlings steder,
m.m.
- ligge en plan for hvordan din ansøgning om førtidspension skal håndteres.
- svare på dine eventuelle spørgsmål.



Ligge en plan for, hvordan min førtidspension skal håndteres.... hvad menes der med det?


På forhånd tak.
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 11:41   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fint du spørger ind til det.

Men obs, hvis kommunen mener, du slet ikke er i målgruppen, har den ikke pligt til at sende dig via rehabiliteringsteamet, men direkte til pensionsnævnet, hvor det derefter KAN være svært at få en bevilling.

Men super, du samarbejder, så du kan komme videre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 12:31   #5
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Jeg skrev skrifligt og stillede spørgsmål til at jeg skulle underskrive ovenstående dokument. ( før mødet, på borger.dk )
Denne har hun ikke læst da vi holder møde. Jeg får nu et mundligt svar.

Hendes svar var citat " mange har ikke forstand på lovgivningen. Vi må IKKE sende dig til nye undersøgelser, men vi MÅ GODT, bede hospitalerne om oplysninger for gl. tid".
" Den lovgivning skal vi rette os efter".


Jeg bad om at få det på skrift igen -til grundig gennemlæsning inden en evt. underskrift.


Senere i samtalen pressede hun på, at et mundtlig tilsagn fra mig også var ok.... jeg bad igen om at få det på skrift.....
senere igen var det et tilbud hun gav mig.


Jeg fortalte igen at jeg havde søgt på foreliggende grundlag - om det ikke betød, det der allerede VAR i sagen?


Iflg. hende var det ikke modstridigt.


Afventer hendes skriftlige svar nu.

Sidst redigeret af smerte; 23-07-2018 kl. 12:39.
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 13:34   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har du overvejet at det måske er en kæmpe fordel for dig hvis de indhenter oplysninger om dit behandlingsforløb?

ved godt at det ikke er det som din overskrift på tråden spørger til , menfor mig smelter dine to tråde sammen ,derfor tænkte jeg det var relevant.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 13:53   #7
smerte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2018
Indlæg: 14
Styrke: 6
smerte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
har du overvejet at det måske er en kæmpe fordel for dig hvis de indhenter oplysninger om dit behandlingsforløb?

ved godt at det ikke er det som din overskrift på tråden spørger til , menfor mig smelter dine to tråde sammen ,derfor tænkte jeg det var relevant.
vh sortepigen
Jamen det er det, jeg ikke ved. For umiddelbart er det fint for mig, - men frasiger / ophæver jeg så ikke min ansøgning på det foreliggende grundlag?
smerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 14:43   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej det gør du ikke
Du kan jo også skrive i dit svar til kommunen at du ønsker at opretholde din ansøgning
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 16:05   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
du kan evt. ringe til DUKH se på deres hjemmeside for yderligere info. på

Dukh.dk . de har en gratis rådgivning hvor man ringe til . jeg har tidl. haft stor glæde af dem.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 17:38   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du opgiver ikke noget ved at give dem det samtykke....du kan til enhver tid fastholde din ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag...

Nu ved vi jo ikke hvad der ligger og ikke ligger i din sag af lægelig dokumentation....men måske det ligefrem er en fordel at de indhenter alt det lægelige op indtil din ansøgning....i tilfælde af der evt er noget som kommunen ikke har liggende i sagen...

Det er de ting der evt er eller vil komme efterfølgende de ikke må tage med i vurderingen af om du opfylder kravene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension