K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 17:58   #1
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Thumbs down Og det var Danmark

Ja når det gælder om at piske de svageste i samfundet så er der ingen slingrekurs fra VKO...

Men men
Der er meget meget vigtigere sager som de så kan være dybt uenige om...

Jo jo vi er kommet langt... UD


http://www.bt.dk/politik/df-og-k-kae...m-bare-bryster




::::
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 18:18   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Sidder og læser aviser og troede egentligt jeg i ovenstående havde fundet toppen af de mest alvorlige problemer i Danmark...

http://avisen.dk/df-indvandrere-tage...ge_136843.aspx

Men det havde jeg vist ikke.... Indvandrene stjæler sku min saft og kage..

Ironi kan forekomme i dette indlæg
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 19:33   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ja, Hexi -NU er du bange.....-men vi skal helt ind i sjælen!!!

Tal om at skyde gråspurve med kanoner -få jer et liv, kære landsbytosser/DF!

Ps: så lige udtalelserne fra landets S-borgmestre i dag ang disse stramninger mm.

"det ligner jo i den grad Hitlers pointsystem i Nazi tiden!"- sådan ca lød det og dét er så sandt som det er sagt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:06   #4
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Tyskerne kender tegnene på et spirende totalitært samfund, de har prøvet det under Nazi-regimet, og senere i DDR.

Måske derfor de er først med en undrende kritik af "Stasi-forholdene" i H.C. Andersens idylliske eventyrland!

http://www.berlingske.dk/verden/tysk...il-stikkerstat

Det er flovt, det er meget, meget flovt at være dansker p.t.

Lau
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:56   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
DF's sundhedsordfører, Liselott Blixt, fastholder dog, at problemet vitterlig eksisterer. Hun nævner som eksempel, at fødegangen på Køge Sygehus har droppet bespisningen af pårørende på grund af indvandrerfamiliernes indtog.
Helt forkert er det altså ikke, da jeg fødte min søn for 7 år siden fik vi nøjagtigt den besked, både på Aalborg (hvor jeg uheldigvis fødte) og i Hobro (hvor jeg barslede)

I Hobro havde de så i stedet lavet en ordning med at far og andre pårørende gerne måtte spise med, mod en symbolsk betaling (tror det var lige omkring 100 for alt) Kaffe saftevand ol, var på egen regning, dvs vi kunne selv tage med, og det der så stod måtte alle bruge af, der ud over stod der faktisk både øl og sodavand til fri afbenyttelse, til mødre og far, og en enkelt pr gæst (dvs kom de 2 gange, måtte de undvære den ene gang) Havde vi ikke spist alt kagen fra kaffen, så måtte vi også gerne give det til gæster.

Hobro fortalte at de var blevet pålagt at lave en anden ordning end 100% fri, fordi Aalborg havde oplevet problemer med at indvandre mente at det var nødvendigt at møde op både mostre onkler tanter bæsteforældre osv osv til fødsler (kulturelt, for mange af de lande er det helt normalt) og alle disse mange mennesker drak og spiste jo ligesom også, der med ikke sagt at de rå ÅD som om de aldrig fik noget, der med sagt at, at vi der er danske af kultur, som regel tropper op en 2-3 stykker, de spiser jo en hvis mængde, og dem an anden kultur, tropper så en 10 15 personer op, dvs hver enkelte fødende selv sagt koster det mere for sygehuset.

Nu har jeg så aldrig set problemet værgen hos egen læge eller på skadestuen, men min mor, som arbejder på en medicinsk afdeling, kan berette at problemet faktisk også findes hos dem, på trods af at det er et af de mindre sygehuse, og hovedsageligt ældre mennesker der er på den afdeling, som personale er det et problem at kaffe te og saftevand, skal fyldes konstant (de har altså andet at lave og er underbemandede i forvejen) samt et problem med alle de mennesker på stuerne... her skal man huske at der er tale om patienter som ofte er sengeliggende (de har en del dødsfald, altså det er meget svage patienter) og derfor ikke kan modtage gæsterne i opholdsstuen eller for den sags skyld bevæge sig der ned hvis de føler sig generede af andres gæster.
Yder mere oplever de at specielt indvandre forventer de kan blive ud over besøgstiden, før hen var det intet problem at lade gæste blive lidt længere eller komme lidt før, men nu er de nød til at holde meget stængt på besøgstiderne, så det nu kun er de døende der kan få lov at have gæster ud over alm besøgstid, og selv det er der kommet regler for, max 2 gæster, slut.... det en udvikling der er kommet i løbet af de sidste 15-20 år. Det har de været tvunget til netop fordi de store indvandre familier ikke har kunnet finde ud af at begrænse sig.

Mor har fortalt at for 10 år siden var det faktisk et meget stort problem, med alle de indvandre på en gang (og nej hun er ikke racist, hun er udmærket klar over det gode i at deres kultur byder dem de meget tætte relationer langt ud i familien) Problemet er der stadig, men er nu ikke så slemt længere som det var, hvilket JEG tilskriver at de med tiden alligevel har ændret måden at agere på (er blevet mere danske af kultur)

Så helt forkert er det altså ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 23:38   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja LUM det kan godt være de stjæler både mit saftevand og min kage... foretrækker nu også kaffe og en smøg men det er så en hel anden sag...

Men jeg forventede egentligt at de inde på borgen havde lidt mere vigtige ting at tage sig af end saftevand, kage og så blottede kvindebryster...
Kald mig naiv men det er da for pokker ikke værdigt for et folketing at sidde og savle i sådan nogen småting... for nu at droppe ironien og sætte ord på...

Mit store spørgsmål er hvornår er den nedre grænse nået... og som Lau skriver at også i udlandet er man begyndt at undre sig over at danskerne kopierer det forhadte tidligere østtyske system lidt efter lidt...

Ja og dit eksempel buster med Nazi'erne


Er det virkelig det danskerne vil... man må undre sig... eller rettere jeg undrer mig...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 00:26   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man kan snart kun ryste på hovdet,syntes ellers der er problemer nok der kunne bruges resurser på.

Og så vil jeg lige sige da min datter, barnebarn og jeg sidst sad 6 timer på skade stuen der tog vi også for os af sandvis og saft.

Og ja indvandre har meget støre familie sammenhold,det kunne danskerne enligt godt lære noget af .
Familie sammenholdet er godt nok noget jeg syntes mange kunne lære noget af,siger ikke det altid er idylisk,men de intressere sig da for hinanden.

Og undskyld det er vist lige det her man ikke må diskutere på k10

Ville også bare sige at D er sempelhed for meget efter hånden,men desvære for de mange stemmer på lige det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 00:59   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja..jeg kan kun skrive; sygt sygt.. denne tankegang, er simpelthen til at tude over...

Jeg forstår det ikke...er Vi blevet så selvfede???

Så er jeg igen... ikke glad, for at være Etnisk Dansk
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 01:45   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det hjælper sku ikke på humøret at være "ikke dansk"...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 05:32   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ser ikke kun problemet i saftevandet, men at det tager tid og ressourcer fra personalet, af flere årsager. Som jeg skrev min mor har ski andet at bruge hende tid på end at fylde saftevandkanden... hun har meget syge og døende mennesker og deres nærmeste pårørende som har behov for omsorg... nok er det en lille ting, men det rammer stort.

Jeg sys det er helt ok de diskutere det der foregår nede på jorden, og som i høj grad påvirker både indlagte og sygehuspersonalet... det squitte for tit de åbner deres vinduer.

Vi kan sagtens blive enige om der er ting de hellere skulle kigge på, men de skal starte et sted, og nu er DF´s hade gruppe nu en gang "de andre" så er det ski da vel også naturligt at det er der de går til den?? (specielt nu de efterhånden er ved at have fået de store ting gennem ført)

Lige det her emne skulle de så bare have taget op for 15 år siden, altså mens problemet var størst, og det skulle have været et andet parti (nogle af dem der ikke er bange for andre smitter med en lidt brunere hudfarve, og tørklæder) så der kunne være blevet fundet en fornuftlig løsning for alle... måske debatten i sig selv, ville have været nok (det tror jeg faktisk)

Noget lidt andet er, når vi er på skadestuen får vores unger altså besked på at begrænse sig (hvis jeg sys de skal have lov at pøl-drikke køber jeg en sodavand) ikke af hensyn til personalet, men såre simpelt fordi det er en del af opdragelsen at have pli og omtanke for at der findes andre end lige mig selv. Sjovt nok har jeg endnu ikke set folk begå sig groft, ud over en enkelt gang, og der bad jeg moren lige samle sig lidt om at der altså kom flere børn efter hendes som også gerne ville have saftevand, men det var så også ekstremt, på 30 min tømte ungen 2 kander (minus de 3 gals der gik til mine unger et glas til hver) det var efter den første kande, jeg høfligt spurte om ungen ikke kunne drikke vand nu ungen var SÅ tørstig. Lytte gad moren ikke, med det resultat at der bare ikke blev lavet mere saft, slut prut, hvilket jo sådan set er helt ok, men da smadder synd og urimeligt for de unger der kom senere (da vi var førdige 4 timer senere var der stadig tomme kander) KUN fordi en enkelt ikke gad bede sine børn begrænse sig lidt, kun fordi en enkelt ikke kunne finde ud af at tænke på andre mennesker, og det er altså bare ikke en ok opførsel, det værste er næsten at ungerne jo har lært kun at se på deres egen næsetip.

Nej det var ikke en invaderer... jeg tvivler faktisk på at de vil lade deres unger opføre sig på den måde (i hvert fald ikke dem jeg kender til)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36
Danmark/Sverige. OSS Din historie 26 16-12-2006 03:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension