K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2017, 10:30   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Fleksjobber på ledighedsydelse - ikke ret til selvvalgt kursus?

Jeg har fået at vide, af tidligere sagsbehandler, at netop flekstilkendte på ledighedsydelse ikke kan få et selvvalgt, erhvervsrettet 6 ugers kursus, som andre ledige, medmindre en arbejdsgiver breder armene ud og erklærer, at de vil ansætte vedkommende under forudsætning af, at han/hun har dette kursus.
Er det sandt?

DUKH kendte ikke noget til den regel.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 10:54   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
både og,der er mange kursuser man kan komme på men er det noget der er dyrt skal der stå en arbejdes giver bag ved.

i herning her de en liste på de kursus man kan få, men tror det har noget med pris af gøre
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 12:08   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det var ikke dyrt. Det stod på listen: Brugervenlighed og IT - og det kostede meget UNDER max.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2017, 12:31   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lov om aktiv beskæftigelsesindsats:

"§ 73 b. En person, der er visiteret til fleksjob, kan i op til 6 uger deltage i jobrettet uddannelse i form af kurser inden for en bestemt erhvervsgruppe. Kurser inden for de mulige erhvervsgrupper fremgår af en positivliste, jf. § 26 a, stk. 8. Retten gælder for

1) personer, der ikke har en erhvervsrettet uddannelse, der med hensyn til niveau og varighed overstiger en erhvervsuddannelse eller anden uddannelse, der kan sidestilles med en erhvervsuddannelse, og

2) personer, der ikke har en videregående uddannelse, der med hensyn til niveau og varighed overstiger en uddannelse på erhvervsakademiniveau, og som samtidig har en erhvervsuddannelse eller anden uddannelse, der kan sidestilles med en erhvervsuddannelse.

Stk. 2. Uddannelsen kan tidligst påbegyndes efter 5 ugers sammenlagt ledighed, og den skal være afsluttet inden for de første 9 måneders sammenlagt ledighed. Det er dog muligt for en person, der har påbegyndt et kursus eller et uddannelsesforløb inden for en erhvervsgruppe i en opsigelsesperiode, at fortsætte med kurset eller uddannelsesforløbet som jobrettet uddannelse i op til 6 uger fra første dag med ledighedsydelse. Det er en forudsætning, at det kan tages som jobrettet uddannelse.

Stk. 3. Kursusprisen for videregående uddannelser efter positivlisten må ikke overstige et prisloft på 151.234,50 kr. eksklusive moms pr. årselev svarende til 3.780,86 kr. pr. fuldtidsuge (2015-niveau). Prisloftet reguleres en gang årligt den 1. januar med satsreguleringsprocenten, jf. lov om en satsreguleringsprocent.

Stk. 4. Under uddannelsen modtager personen den ydelse, som den pågældende er berettiget til i henhold til lov om aktiv socialpolitik.

Stk. 5. Når en person har været i fleksjob i sammenlagt 9 måneder inden for de seneste 18 måneder, har personen igen ret til jobrettet uddannelse efter stk. 1.

Stk. 6. Ordningen administreres efter reglerne i lov om betaling for visse uddannelsesaktiviteter i forbindelse med lov om en aktiv beskæftigelsesindsats m.m.

Stk. 7. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om støtte til dækning af deltagerbetaling, til betaling af kost og logi og til befordringsgodtgørelse under deltagelse i uddannelse.

Stk. 8. Under uddannelsen skal den ledige stå til rådighed for fleksjob."

http://www.socialjura.dk/content-sto...satslov/#c6902

Er det noget i den stil du søger?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2017, 13:20   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De påstår, at jeg har uddannelse nokl til et job - men det har jeg ikke! 2/3 bachelor i musikvidenskab kvalificerer ikke til erhvervsarbejde!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2017, 19:34   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
De påstår, at jeg har uddannelse nokl til et job - men det har jeg ikke! 2/3 bachelor i musikvidenskab kvalificerer ikke til erhvervsarbejde!
Jeg fik oplyst, at jeg kunne komme på et 2 dages hygiejnekursus. i 2013 i forbindelse med en samtale på jobcentret, men da jeg så efterlyste det skriftligt var beskeden , at jeg skulle finde jobbet først.

På daværende tidspunkt kunne jeg stadig se mig selv på et job, men i alle jobannoncer stod der, at folk med hygiene bevis ville blive foretrukket.

Jeg troede på SB, men det burde jeg måske ikke have gjort.
Dengang troede jeg stadig de talte sandt.

Jeg opgav.

Har du spurgt skriftligt og fået skriftligt svar?
Har du bedt om lovhenvisning?

De laver alverdens krumspring for at undgå at bruge penge og de venter nok bare på du bliver folkepensionist.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 22:01   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Få et skriftlig afslag på 6 ugers selvvalgt kursus. Det har du krav på at få skriftlig, og så kan du vælge at anke det.... Men der er noget med, at man skal have startet på det kursus indenfor 9 mdr.... Jeg nåede at få 2 dages kursus, og senere ville jeg have mere, så var det for sent, øv øv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2017, 23:26   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Få et skriftlig afslag på 6 ugers selvvalgt kursus. Det har du krav på at få skriftlig, og så kan du vælge at anke det.... Men der er noget med, at man skal have startet på det kursus indenfor 9 mdr.... Jeg nåede at få 2 dages kursus, og senere ville jeg have mere, så var det for sent, øv øv...
Man har krav på 6 ugers kursus som ledig fleksjobber, hvis man ønsker det.
Men det kan blive rigtig svært at forklare at man kan deltage i kurser og undervisning på fuld tid, som de fleste kurser er, hvis man har svært nedsat arbejdsevne.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2017, 20:17   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Man har krav på 6 ugers kursus som ledig fleksjobber, hvis man ønsker det.
Men det kan blive rigtig svært at forklare at man kan deltage i kurser og undervisning på fuld tid, som de fleste kurser er, hvis man har svært nedsat arbejdsevne.
Hvor har jeg skrevet man ikke har krav på 6 ugers kursus? �� Er dit svar til mig? For ved det godt. ��

Kurserne behøver ikke alle være på fuldtid. Jeg har da selv været på kursus på 2 dage ikke fuldtid. For få mdr. siden.

Det er vel en selv der bare skal finde er kursus man kan holde sig til. �� Så Mukke som du kan klare. Og få afslaget på skriftlig hvis det er.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2017, 16:07   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg fik jo ny sagsbehandler. Hende, jeg først fik - efter snydepelsen, blinkede ikke engang, da jeg åbent sagde, a han havde snydt og hvordan.
Jeg begyndte at sige noget om sags-gennemgang hos Borgerretshjælpen. Nu har jeg fået en ny, meget sød sagsbehandler, der fremlagde mit ønske for sin faglige leder. Jo, selvfølgelig skulle jeg have kursus som andre ledige - så det ser ud til at gå.....men jeg leder efter nogen, der kan gennemse min sag i dybden - efter alle de års ulovligheder.

Selv folk indenfor systemet har undret sig på papir. En jurist sagde: "Det er jo lige til et sagsanlæg"! Jeg har fået mange andre mere eller mindre tilslørede tilkendegivelser - endda fra systemets egne folk.
Nu er jeg 64 og har fået mine muligheder forbrugt i det løgnersystem, så jeg har megen lyst til at tage den op og se, om jeg har en "sag" - men det er svært at finde dem, der vil gøre det for en fattigrøv.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension