K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2015, 09:06   #1
woopa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
woopa er ny på vejen
flytter til bulgarien med min førtidspension

Hi jeg vil gerne flytte til Bulgarien med min pension ,,,spørgsmål : skal jeg betale min skat i Danmark eller i Bulgarien ?? tak førtidspension nye regler

Sidst redigeret af woopa; 27-11-2015 kl. 09:10.
woopa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 21:03   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære woopa

... det har andre også gjort fra k10.

Forskellige oplysninger:

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...B8rtidspension

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-11-2015, 02:45   #3
woopa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
woopa er ny på vejen
Post skat og flytning til bulgarien

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære woopa

... det har andre også gjort fra k10.

Forskellige oplysninger:

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...B8rtidspension

Hilsen Peter
Hi jeg kan stadigvæk ikke finde ud af hvor skal jeg betale min skat efter flytning til bulgarien ,,,håber du har en svar ,,,tak
woopa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2015, 06:06   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal betale skat i dk af din pension

Læs mere hos skat her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=72951
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2015, 08:10   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Bruger på K10 Hexi bor i Bulgarien og vil kunne give dig informationer, hvis du skriver en pb til hende, så hun ved du har en tråd med spørgsmål i
Held og lykke
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2015, 08:41   #6
woopa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
woopa er ny på vejen
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal betale skat i dk af din pension

Læs mere hos skat her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=72951
jeg er forvirret fordi det skrivet: Rente skat er beskattet i bopælsland det betyder Bulgarien ,,,og bagefter privat pension er beskattet i Danmark ,,,tak
woopa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2015, 09:02   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Så er jeg her

Hvis man flytter til BG... eller for den sags skyld et andet EU land...

Så skal man henvende sig til Skat og blive det der hedder begrænset skattepligtig... i nogen tilfælde bliver man det automatisk fordi skat vurderer at man er det... så ikke nogen stor sag andet end man er skatteål men kæmpe formue...

Der er heller ikke så store fordele i det... men sådan er reglerne...

Man betaler altid skat af sin pension i DK.. så ingen fordele her...
Man betaler skat af øvrige indtægter erhvervet i DK... renteindtægter osv.... i DK

Af alt anden indtægt renter osv afregnes skatten i BG... Ligesom skat af fast ejendom i BG også afregnes i BG...

En stor fordel at ejendomsskat af ejendom i BG afregnes i BG... da ejendomsskat her er meget meget lav... og har man en formue der kan give indtægt er det også en fordel at have den i BG... højere renter og kun 10% skat...

Men ellers er der ikke de store skattefordele ved at være udenlandsdansker...de tider er forbi...
men da BG er et superbilligt land at bo i... især bolig og bil ...som normalt er de største poster på et dansk budget... er meget billigt... så kan man have et rigtigt godt liv hernede i BG... og da vejret.. især om sommeren... er meget bedre... ja... så er det bare med at komme afsted, hvis man ikke har ting der binder i DK...




...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2015, 16:10   #8
woopa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
woopa er ny på vejen
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Så er jeg her

Hvis man flytter til BG... eller for den sags skyld et andet EU land...

Så skal man henvende sig til Skat og blive det der hedder begrænset skattepligtig... i nogen tilfælde bliver man det automatisk fordi skat vurderer at man er det... så ikke nogen stor sag andet end man er skatteål men kæmpe formue...

Der er heller ikke så store fordele i det... men sådan er reglerne...

Man betaler altid skat af sin pension i DK.. så ingen fordele her...
Man betaler skat af øvrige indtægter erhvervet i DK... renteindtægter osv.... i DK

Af alt anden indtægt renter osv afregnes skatten i BG... Ligesom skat af fast ejendom i BG også afregnes i BG...

En stor fordel at ejendomsskat af ejendom i BG afregnes i BG... da ejendomsskat her er meget meget lav... og har man en formue der kan give indtægt er det også en fordel at have den i BG... højere renter og kun 10% skat...

Men ellers er der ikke de store skattefordele ved at være udenlandsdansker...de tider er forbi...
men da BG er et superbilligt land at bo i... især bolig og bil ...som normalt er de største poster på et dansk budget... er meget billigt... så kan man have et rigtigt godt liv hernede i BG... og da vejret.. især om sommeren... er meget bedre... ja... så er det bare med at komme afsted, hvis man ikke har ting der binder i DK...




...
Hi Hexi og tak ...jeg bor i Tunesien og er beskattet i Tunesien og det er en store forskel ,,,i tunesien min fradrag er på 80% og bagefter betaler jeg 15 % af reste beløb det hele 4000dk årligt
woopa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2015, 16:21   #9
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg ved ikke hvor meget i alt pensionister får udbetalt derned men jeg fandt ikke stor pris forskel da jeg var i sorthave byen på ferie
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2015, 16:47   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af woopa Se meddelelser
Hi Hexi og tak ...jeg bor i Tunesien og er beskattet i Tunesien og det er en store forskel ,,,i tunesien min fradrag er på 80% og bagefter betaler jeg 15 % af reste beløb det hele 4000dk årligt
Det jeg skrev var selvfølgelig ment inden for EU's grænser... der er selvfølgeligt andre steder hvor der ikke er skatteaftaler og man betaler skat i bo landet.. og der er du jo så heldig i det tilfælde woopa

Du skal jo så lige tænke dig om en ekstra gang før du flytter, hvis du hører til dem der fik hele pensionen med ud af EU... Efter reglerne blev ændret for et par år siden, så vil du ikke være i stand til evt. at flytte tilbage til Tunesien og igen få hele pensionen med...

I BG og EU får man stadig hele pensionen med... både førtids og folkepension...


...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg ved ikke hvor meget i alt pensionister får udbetalt derned men jeg fandt ikke stor pris forskel da jeg var i sorthave byen på ferie
Prisforskel på hvad ?
Vi er jo nødt til at vide hvad vi snakker om... før vi kan sammenligne pris



...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension