K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2015, 09:23   #1
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Løkke vil slår føtidspensionister ihjel-DA får deres vilje

I dag sket det der skal ikke sker-------------Den klart største overraskelse er Jørn Neergaard Larsen, der bliver udnævnt til ny beskæftigelsesminister. Den 66-årige jurist har hidtil været direktør i Dansk Arbejdsgiverforening og bringer klar signalværdi ind i de kommende forhandlinger om et nyt dagpengesystem. Neergaard Larsen var tidligere direktør i DJØF - Danmarks Jurist- og Økonomforbund. Jørn Neergaard Larsen er den eneste ikke-folkevalgte minister på det nye hold.--------------De 4000 JNL/DA ønsker at skære ned på førtidspension har gode chancer til at være til virkeligheden. Jeg vil gerne have I overbeviser mig jeg har det helt forkert og der sker intet med førtidspension.


OH MY GOD!

Sidst redigeret af glick; 28-06-2015 kl. 09:25.
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 09:31   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Der er vist ingen, der kan give nogen garantier mht det, glick. Det er groteskt, at han nu bliver "arbejdsudbudsminister". Meen... Der er et stykke vej fra ideologi til realpolitik. Én mand alene kan ikke gennemføre DA's politik - han skal ud og finde mindst 56 mandater til det.

Vi kan kun håbe, at de andre partier giver ham kamp til stregen. Inkl. Tulle... Men en trist dag for de svageste i samfundet er det sgu...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 09:42   #3
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Trist dag

Jeg håber DF vil kæmper imod en forslag der vil har noget at gøre med førtidspension medmindre de laver en handel med regering feks. skære ned på førtidspension/jager førtidspensionister så DF kan får deres grænsepolitik fuldført............Jeg føler mig stresset og i forvejen har jeg hjertesygdom
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 10:05   #4
jonah
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
jonah er ny på vejen
Byttehandel

Df har allerede accepteret regeringsgrundlaget mod at
Pia Kjärsgaard bliver Formand for Folketinget,hendes store
dröm,og det er os på overförselsindkomst som betaler prisen.
Virkelig en sörgelig dag.
jonah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 10:40   #5
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Post Beskæftigelsesminister

Bare det at en mand af dén overbevisning nu er udnævnt til beskæftigelsesminister, kan bringe gåsehuden frem.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 12:35   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Skal man se den lyse side af det, må det jo være at Løkke nu melder klart ud at venstre er arbejdsgivernes parti 100%...

Hvis der var nogen der var i tvivl om det, så er tvivlen i hvert fald opklaret og afklaret nu

Og ja... der skal handles med DF ... Pia bliver formand for folketinget for Bertel fik en ministerpost i stedet for... hvor forudsigeligt

Tja... så er spørgsmålet jo hvem der skal rundbarberes for Pia's formandspost... og så den grænsebom... bare rolig... vi skal nok få svaret i løbet af kort tid





....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 13:04   #7
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
regeringsgrundlag:

http://www.venstre.dk/_Resources/Per...ndlag-2015.pdf


Der er store samfundsmæssige fordele ved, at en stor del af fremtidens pensioner er opsparingsbaseret,
men der er fortsat grupper, som ikke er dækket af arbejdsmarkedspensioner.
Derfor vil regeringen i foråret 2016 gennemføre en pensionsreform, hvis hovedsigte er, at
restgruppen af personer uden egen opsparing til alderdommen reduceres markant.
Til brug herfor vil regeringen derfor anmode Pensionskommissionen om inden nytår at
færdiggøre en rapport, der beskriver pensionsforholdene blandt pensionister både nu og i
fremtiden.
Rapporten skal have særligt fokus på de personer, som ikke foretager pensionsopsparing
og indkomstforholdene for denne gruppe. Det kunne f.eks. være selvstændige, overførselsmodtagere
og privat beskæftigede uden for LO/DA-området.

Sidst redigeret af hejhejhej2; 28-06-2015 kl. 13:07.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 13:12   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg spurgte løkke inden valget sammen med fler andre ftp er om
Han ville sætte ftpen ned og det ville han ikke...hverken ftp eller selve kontanthjælpen

Løkke eller ej ..der skal et flertal til hvergang og kan ikke li se hvor det skAl komme fra

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 13:36   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Mit skud før valget var at han ville snuppe pengene fra førtidspensionister ved at lave en tvungen udvidet atp opsparing...

Den er med i regeringsgrundlaget... så måske måske ikke en direkte nedsættelse af nuværende førtidspensioner... men en tvungen indbetaling til pension er vel det tætteste man kan komme .... det vil i hvert fald betyde et nedsat rådighedsbeløb hver måned...

Citat:
Der er store samfundsmæssige fordele ved, at en stor del af fremtidens pensioner er opsparingsbaseret, men der er fortsat grupper, som ikke er dækket af arbejdsmarkedspensioner. Derfor vil regeringen i foråret 2016 gennemføre en pensionsreform, hvis hovedsigte er, at restgruppen af personer uden egen opsparing til alderdommen reduceres markant.



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 13:46   #10
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja. Det lyder jo så godt med den ekstre atp-opsparing. At nu skal vi hjælpe ftp'erne med at spare op til alderdommen. Hvem kan dog være imod det...? Dét de så glemmer i det regnskab er, at mange ftp'ere slet ikke når folkepensionsalderen, fordi de er - tada! - syge og/eller nedslidte. De dør simpelthen inden. Og dermed får de ikke glæde af den ekstra opsparing. Alt i alt en dårlig forretning for ftp'erne, der betyder færre penge til nu, hvor livet er...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension