K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2014, 17:18   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Udlandsferie/pas

Hej

Spørger for en ven der er ledig fleksjobber.

Han har været en tur i udlandet 1 uge uden at melde ferie og bliver så kontaktet af jobcenter midt på ugen (anonym anmeldelse), hvor han selvfølgelig vedgår ferien. Der var intet han skulle den uge.

Nu er han kaldt til partshøring imorgen og skal selvfølgelig medbringe billet samtidig beder kommunen om at passet skal scannes.

Må jobcentret godt scanne passet og hvor lang tid tilbage i tiden?

Hvad sker der i forhold til dette er der nogen der ved det måske har prøvet det.

Han ved selvfølgelig godt det var en stor fejl og har indrømmet det over for jobkonsulenten.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:23   #2
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Må man ikke tage på ferie som ledig fleksjobber ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:26   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jo men du skal melde det min 14 dage før, du må ikke bare holde ferie på ledigheds ydelse, ligesom hvis du var ledig på a kasse.

Har aldrig hørt om andre der får skannet deres pas, men med loven i hånden, vil jeg tro 5 år eller i den tid han har været på en ydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:28   #4
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay det vidste jeg ikke . Heller ej hvis man ikke er ude i et fleksjob ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 18:26   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Udlandsferie/pas

Som ledig fleksjobber , på ledighedsydelse har man ret til 5 ugers ferie, med ledighedsydelse, det skal blot, som der skrives, meldes til jobcentret.

Der gælder dog særlige regler det første år efter man er visiteret til fleksjob. Hvor meget ferie man har det første år, afhænger af tidspunktet for visitationen til fleksjob.

Mht. scanning af pas, så ville jeg da spørge hvad i alverden de skal bruge dette til, det må da være nok man kommer med et bevis på at man har været rejst, i form af en billet.....eller hva?

vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 18:55   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du er ude i fleks job skal du søge ferie ved arbejdes giveren som alle andre, har man ingen ferie penge skal det søges min 14 dage før ferien om penge (ledigheds ydelse)

Men ellers er reglerne som alle andre.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 21:22   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
...Nu er han kaldt til partshøring imorgen og skal selvfølgelig medbringe billet samtidig beder kommunen om at passet skal scannes.

Må jobcentret godt scanne passet og hvor lang tid tilbage i tiden?
Jeg vil betragte det som eneste mulighed... kommunen kan jo bare knipse med fingren og smække kassen i, det har de vel egentlig lov til, hvis man ikke overholder sine forpligtigelser.

Partshøring i den forbindelse er jo blot en formssag, din ven kan sagten have røde ører over det der er sket.
Citat:
Hvad sker der i forhold til dette er der nogen der ved det måske har prøvet det.
Formodentlig bliver han trukket i ydelse.
Og derudover kommer der nok en advarsel der gør at han ikke kan træde ved siden af OVERHOVEDET uden at miste ydelsen permanent.

Der er en lille chance for at det kan være en formildende omstændighed hvis han har holdt sig indenfor EU.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 21:52   #8
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 10
henrikb er ny på vejen
og hvis ikke han har snydt på samme måde før så er der vel heller igen grund til at være nervøs over de vil se hans pas???

iøvrigt kan kommunen vel i disse tider nemt få adgang til paskontrollen og der se om han har været afsted andre gange
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 22:38   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
og hvis ikke han har snydt på samme måde før så er der vel heller igen grund til at være nervøs over de vil se hans pas???

iøvrigt kan kommunen vel i disse tider nemt få adgang til paskontrollen og der se om han har været afsted andre gange
Fremgår også ganske let hvis man overhovedet har haft kortet fremme og betale eller hæve penge, bare en enkelt gang.

Dels er det svært at købe flybillet mm uden kort, dels kan man jo sige at har folk bevidst rejst med kontanter for at undgå at blive opdaget, ja så har man handlet i direkte ond tro.

Bare nogle tanker, vi kender jo ikke detaljerne i denne sag.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 23:27   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at han bliver trukket i ledighedsydelse for den pågældende periode.. om der er yderligere sanktioner er jeg ikke klar over.
Med hensyn til passet, så ville jeg nok have kontaktet politiet for at høre om de har krav på det.
Han har jo vedgået sig fadæsen og er parat til at stille med billet der beviser hvilket tidsrum vi taler om.
Når de vil se passet, kan det kun være for at se om han har snydt tidligere, og det er slet ikke sikkert de har krav på at se passet, der har været så mange historier om at kommunen leger politi og forlanger mere end de har krav på, selvom bevisførelsen ligger hos dem.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension