K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2013, 23:45   #11
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 12
FrkM er ny på vejen
TAK

Tusind tak web Jeg har også søgt "højt og lavt" - vidste at jeg havde læst noget om det men måtte til sidst give fortabt. Tak for at du var mere dygtig og ihærdig end jeg.

Nu kan jeg hjælpe tidl. kollegaer med at få praksis rigtig fra start af Og skal naturligvis nok huske at give dig æren

Endnu engang tak!
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 01-10-2013 kl. 23:49.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 00:47   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nåå det skal du ikke tænke på....jeg gør ikke det her pga af ære eller andet....udelukkende for at hjælpe andre...og det er "løn" nok i sig selv...det er bare dejligt at kunne hjælpe...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 07:03   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har lige været til møde i min nye kommune, der sagde de hvis jeg kunne finde et job 8-10 timer skulle jeg bare søge det jeg er ellers visiteret til 13-15 timer.

på mig virker det bare som om de bare vil have os ud, lige meget hvad
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 08:08   #14
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 12
FrkM er ny på vejen
Web:

Den følelse kender jeg godt... MEN.... når det nu ikke er pga. mit arbejde, at jeg kan fremkomme med et svar, så skal jeg jo heller ikke roses herfor. I det hele taget gør du så stort et stykke arbejde med K10, at DU SKAL roses og have masser af anerkendelse herfor. Bum

Derfor: tak for det store arbejde du gør! Jeg ved, at mange har gavn heraf - også socialrådgivere i jobcentre. Selv har jeg fulgt med på sidelinien i mange år - også da jeg arbejdede i kommuner og jobcentre. Det, som jeg dengang især fik ud af det, var en kontinuerlig påmindelse om, hvor vigtig kommunikation og tydelig besked var for at borgeren følte sig tryg og godt behandlet. Det var også tydeligt for mig hvor lidt der nogle gange skulle til for at en sag "kørte af sporet".

jjsonn:

Du har fuldstændig ret i, at jobcenteret gerne vil have alle hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet. Håber det lykkes dig at finde et job som giver dig mening og indhold.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 02-10-2013 kl. 08:11.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 14:12   #15
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg er visiteret til 15 timer om ugen.. prøvede at ringe til min flex konsulent... spurgte om jeg kunne søge job få timer om ugen, og ja ingen problemer.. jeg måtte søge helt ned til 2 timer om ugen, det ville hun godkende uden problemer. hun fortalte mig også det er meget billigere for kommunen at jeg arbejder lidt... da staten så betaler noget
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 08:37   #16
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Østerbro skriver: fleksjobbere forsvinder ud af statistikkerne http://www.kl.dk/menu/Fleksjobbere-f...-id134570/?n=1

Ny opgørelse viser, at der er blevet 675 færre fleksjobbere siden december. Enhedslisten frygter, at de er havnet på kontanthjælp.

Selv om regeringen har et mål om at skabe op mod 13.500 fleksjob frem mod 2016, er antallet af personer i fleksjob faldet.


Hvordan kan en fleksjobber ende på kontanthjælp ?
får de ikke ledighedsydelse uden der er tidsbegrænset?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 11:33   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan de hvis de ikke følger de regler der findes....feks hvis de bliver væk fra en jobsamtale....hvis de ikke vil lægge et CV på jobnet osv osv
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 11:54   #18
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
Det kan også skyldes at 68 generationen er ved nå pensionsalderen så der er/vil være en del gamle fleksjobbere som går på pension de kommende år.
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 16:43   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
Det kan også skyldes at 68 generationen er ved nå pensionsalderen så der er/vil være en del gamle fleksjobbere som går på pension de kommende år.
Lagt sammen med at det er svært at blive afprøvet/bevilget flex også .

Men så får de også de pæne tal.

De små job må være der for jeg får mails om nye job på 2timer til 20 timer ca 6-7 stykker job om ugen komunen tryller frem.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 09:44   #20
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Manglende tal for fleksjob efter reformen

Her en udsendelse fra DR, Orientering omkr. tallene ikke er ajourført, hvorfor det jo bliver svært at kunne dokumentere om "reformen" (læs besparelsen) virker.

FOA udtaler sig at fleksjobreformen ikke virker. Men for godt en mdr. siden har regeringen udtalt at det virker, også for minifleksjob, men tallene kan ikke bekræftiges. FOA vil indhente tal og derpå bede om foretrædelse for folketingets beskæftigelsesudvalg.

De mange tal, herunder manglende ajourføring, slører ordningen, ikke mindst minifleksjobene.

Også bekrymring for at minifleksjobene ikke går til dem, de er tiltænkt. Dvs. 5 timers fleksjob gives til dem, der egentlig har højere tildelt timetal. og kommunen skummer fløden med dette.

Kassetænkning bag voksende problemer med fleksjob-ordningen
Orientering 24. oktober 2013 kl. 16:10 på P1:

Link: http://www.dr.dk/P1/orientering/inds..._1_1_1_1_1.htm
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nej til minifleksjob Risa Politik og Samfund 4 08-05-2012 13:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension