K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2013, 19:08   #31
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du kun betaler til a-kasse er du jo ikke i fagforening. Denne varetager medlemmernes interesser. Men har du overskud så kør endelig sagen selv.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 22:06   #32
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Jeg har i dag modtaget min dagpenge specifikation hvor jeg kan se at jeg kun får 9000.- i sygedagpenge udbetalt fordi jeg er begyndt at modtage tabt erhvervsevne ydelse af PFA.
Hos PFA bruger jeg ikke mit fradrag men betaler skat af det beløb jeg får udbetalt af dem.

Er det ikke noget med at de ikke må modregne min PFA Ydelse når jeg er på sygedagpenge ? Er det ikke kun når man er på kontanthjælp?!!
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 07:26   #33
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Der er trukket i sygedagpenge pga. påske helligdage hvor man ikke får dagpenge ...kan det ikke være det? min mand får også kun 9000 kr. denne måned pga helligdage.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 07:33   #34
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Kan det være derfor?? Det håber jeg

Det er nemlige første gang jeg får min PFA udbetaling og så for jeg kun 9000. Men du har nok ret jeg vil lige tjekke det en gang til..

Jeg har et spørgsmål : jeg går og venter på en tid hos en psykiater, men der hvor min læge har henvist mig er der optil 1 års ventetid. Pg min kommunen sagde at jeg alligevel måske skal på kontanthjælp til juni .
PFA har nu henvist mig til en via dem hvor jeg starter i denne uge, skal jeg så ring og sige det til kommunen ? Og ved I om de må sende mig på kontanthjælp imens jeg går til psykiater? Jeg tænker bare at jeg jo er under lægebehandling ?
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 23:21   #35
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Hej igen!

Så er det afgjort, jeg har fået afslag på min partshøring og står nu og skal på kontanthjælp fra den 30.6-2013.

Det har gjort mig fuldstændig frustreret (

Hvad betyder det for mig præcist ? Udover at jeg kommer mere end 50 % ned i udbetaling ;((

Jeg tænker hvad der sker med min A-kasse, timer, og sygemelding???

Er der nogen der er blevet udsat for det samme?
Jeg havde råd til min medicin, behandling og regninger på sygedagpenge, og nu hvor jeg ender på kontanthjælp kan jeg knap "overleve" med den indtægt. Jeg kan se at fordi jeg er enlige og uden børn og over 25. Så er det kun 10.300kr før skat. Er det rigtigt ??
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 08:52   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jep. desværre.

Men du bør klage over sygedagpengestop.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 10:17   #37
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Hvordan laver man sådan en klage ?
Og plejer det at hjælpe ??
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 11:49   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anja10,

Man skal jo helst tro på at an klage virker ellers er man jo lige vidt. Vi er dog rigtigt mange der er røger ud af sdp. til ingenmands land. Mange ryger ud bla. fordi de ikke er stationære i deres lidelser for så kan kommunen ikke afklare ens arbejdsevne.

På forsiden af K10 kan du finde flere info. omkring forlængelsesreglerne for sdp. når man har nået varighedsbegrænsningen på de 52 uger. Er det dem du er nået til?

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 11:56   #39
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Ja dem har jeg set. Og været igennem med min sagsbehandler. Hun synes ikke at jeg passer under nogen af dem selvom min psykiater har sagt skriftligt at jeg forventes rask indenfor 2 x 52 uger

Jeg har lige talt med ydelses centret hvor jeg skal søge kontanthjælp. Og de kan ikke hjælp mig med noget før jeg SELV finder ud af om jeg får min sidste sdp den 1 juli eller om jeg derfra skal modtage kontanthjælp ???

Der står i mit brev at min sdp vil ophøre den 30-6-2013 hvad vil jeg så få udbetalt den 1-7-2013 ved I det ??

Ydelsescenteret siger at hvis jeg skal få kontanthjælp udbetalt d 1-7 så skal jeg ikke regne med at få noget der, da der er 14 dags behandlingstid..

Jeg er faret helt vild i det her kontant halløj jungel! Når ikke engang kommune kan give mig svar på mine spørgsmål ?!
Jeg aner virkelig intet lige nu, men hvis jeg fremover skal leve sådan i det uvisse så hjælper det slet ikke på min stres og min psyke


Hvordan har i andre klaret her ad i sådan en situation?
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2013, 08:46   #40
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør klage over sygedagpengestop.

Hvis din læge har sagt at du bliver rask indenfor de 2x52 uger, bør du forlænges efter den.

Husk at du kun har 4 uger.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 22-06-2013 kl. 08:51.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til tandbehandling på kontanthjælp Passer Alt det andet 8 28-06-2013 08:49
HJÆLP - afslag på sygedagpenge, kontanthjælp og enkeltydelse!!! carolines Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 08-03-2013 12:01
Hjælp håber i K10 kloge hovder kan hjælpe (erhversevnetab) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 25-09-2012 07:03
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension