K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2012, 09:47   #31
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Dobar - fleksjobpjecen er gældende for alle der er godkendt til fleksjob - Så længe reglerne ikke er ændret skal de overholdes, uanset om du er på kontanthjælp eller på ledighedsydelse.

Da jeg er fyldt 60,5 år er jeg tvunget på kontanthjælp ved hver ny ledighed. Jeg har modtaget kontanthjælp mellem 2 af mine fleksjob.

At det er en pjece fra HK er en tilfældighed - du kan også google fleksjob og
finde folderen her.

Sagsbehandler må begrunde ved lovgivning hvorfor du skulle betragtes som en almindelig ledig kontanthjælpsmodtager - det er du ikke du er ledig fleksjobber på kontanthjælp . - reglerne for dig skal overholdes.

Jeg medgir dig at det er forvirrende - også for SB - har sidst været på kursus i nov/dec. hvor jeg måtte korrigere Jobkonsulents orientering til mine medkursister om reglerne - da det hun fortalte var direkte forkert - hvilket jeg dokumenterede. Sæt dig nu ind i reglerne og hold fast i dine rettigheder.

Sidst redigeret af maruus; 02-04-2012 kl. 09:58.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 09:55   #32
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Dobar - fleksjobpjecen er gældende for alle der er godkendt til fleksjob - Så længe reglerne ikke er ændret skal de overholdes, uanset om du er på kontanthjælp eller på ledighedsydelse.

Da jeg er fyldt 60,5 år er jeg tvunget på kontanthjælp ved hver ny ledighed. Jeg har modtaget kontanthjælp mellem 2 af mine fleksjob.

At det er en pjece fra HK er en tilfældighed - du kan også google fleksjob og
finde folderen her.

Sagsbehandler må begrunde ved lovgivning hvorfor du skulle betragtes som en almindelig ledig kontanthjælpsmodtager - det er du ikke du er ledig fleksjobber på kontanthjælp . - reglerne for dig skal overholdes.

Sæt dig nu ind i reglerne.
jeg er ikke så godt ved reglene og lov..

jeg kan godt huske for 2 mdr siden da jeg var på mødet i kommunen .der blev sagt jeg forsætter på KH indtil vi finde job til dig og reglene for KH gælder stadig til dig indtil du bedynder at arbejde...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 10:16   #33
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Dobar: Der findes en forening der hedder Landsforeningen af Fleksjobbere -LAFS (husker måske forkortelsen forkert) her kan du evt. melde dig ind og få hjælp

du skal blot være forberedt på at kontingentet ikke er nedsat trods det, at du er på kontanthjælp .

Du kan i hvert fald få rådgivning og vejledning her, så du ikke bliver rendt om hjørner med.

Jeg kan ikke give dig flere råd - se nu hvad dit møde går ud på -
der vil altid være råd at hente på K10

Held og lykke med at finde et fleksjob .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 10:17   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er fra fleksjob-pjecen, som jeg linker til i #27:

"Revisitation

Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder, skal kommunen genvurdere, om den pågældende person fortsat er til rådighed for fleksjob. Det vil sige, at kommunen på ny skal vurdere pågældendes arbejdsevne og tage stilling til, om der evt. skal gives et andet tilbud end fleksjob."

Så jo, det er sådan, at kommunen "bare skal revurdere fordi man er ledig".

Jeg blev visiteret til fleks i foråret 2008, i foråret 2009 startede jeg i en 3 måneders praktik, jeg blev tilkendt fp pr. 1/1-2010, og der blev ikke indhentet nye lægepapirer.
ok
Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder

er den regel så også hvis man er på kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 10:20   #35
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ok
Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder

er den regel så også hvis man er på kontanthjælp
ja det passe også til KH men problem er at de sagde indil jeg finde et job reglene for KH gælder til mig..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 10:22   #36
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Dobar: Der findes en forening der hedder Landsforeningen af Fleksjobbere -LAFS (husker måske forkortelsen forkert) her kan du evt. melde dig ind og få hjælp

du skal blot være forberedt på at kontingentet ikke er nedsat trods det, at du er på kontanthjælp .

Du kan i hvert fald få rådgivning og vejledning her, så du ikke bliver rendt om hjørner med.

Jeg kan ikke give dig flere råd - se nu hvad dit møde går ud på -
der vil altid være råd at hente på K10

Held og lykke med at finde et fleksjob .

hej

jeg er allerede medlem hos LAFS men jeg sprugte ikke nogen dem endnu.. skal på mødet idag så kan se hvad der blive sagt så vil kontakte Lafs og høre hvilken lov gælder fos os med KH som er godkendt til Flex..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 10:49   #37
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
jeg har lige snakkede med LAFS og de sagde at kommunen kan aktiveres mig op til 13 uger.. hvis der blive mulighed til job på anden sted så de kan stoppe den aktivering
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 11:26   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ok
Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder

er den regel så også hvis man er på kontanthjælp
Den gælder for alle fleks'ere, uanset om man er på kontanthjælp, særlig ydelse eller ledighedsydelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 11:28   #39
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Den gælder for alle fleks'ere, uanset om man er på kontanthjælp, særlig ydelse eller ledighedsydelse.


ah okey så det er ens for alle..

de 13 uger det er i løbet af 1 år eller anden ..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 14:52   #40
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
jeg var på mødet idag og det går fint. de sagde at jeg skal blive aktiveres op til 13 uger fordi loven siger sådan,, og vi har aftalt at jeg starte med det samme indtil sommerferien
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Praktik Jef Alt det andet 15 24-01-2013 22:14
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension