K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 16:25   #1
nielsdencker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
nielsdencker er ny på vejen
Timer flexjob

Hej alle

Håber at jeg kan få et par ledetråde af nogle af jer andre.

Jeg er langt om længe kommet i arbejdsprøvning i forbindelse med mit ønske om fleksjob. Jeg tror at jeg evner 10-16 timer.

I tilfælde af ex.10 timer. Vil kommunen måske være utilbøjlige til at tilkende FJ pga. ringe job muligheder?
Vil det i så fald stille mig bedre i forhold til FP?
Hvordan er jobmulighederne med 10t.?

Hvis jeg får den tilkendt, kommer der så til at står et antal timer i beviset, som en arbejdsgiver skal tage stilling til.?
Jeg vil jo hellere have et job i en periode med for højt timetal, end intet.

Når de har sagt ja til arbejdsprøvning, hænger det vel desværre ikke sådan sammen at de er tvunget til at tildele mig det ene eller andet?
Kan jeg risikere at få nej til flex(for lavt timetal) og nej til FP?

Det er Københavns kommune. Er der nogle friske meldinger herfra.?

Håber på nogle vejledende tråde fra andre.

Hvis nogen kender en uvildig sagsbehandler, der kender Københavns kommune, vil jeg også gerne have et link og tip.

hilsen niels
nielsdencker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 16:33   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hej Niels

Som jeg har forstået det bliver man tilkendt fleksjob med enten 50% eller 2/3 refusion. Dvs. at kommunen enten betaler halvdelen eller 2/3 af din løn til arbejdsgiver. Eller snarer hvad, der svarer til halvdelen eller 2/3 af mindstelønnen inden for det område, du får ansættelse i.
Jeg kan ikke anbefale, at du går med til flere timer, end du rent faktisk kan klare - det er, som jeg har forstået det, ikke umiddelbart nemt at gå ned i tid siden hen.
Jeg tror ikke det nødvendigvis er sådan, at du tilkendes en fp, blot fordi du kan klare for få timer i forhold til fj, men jeg er ikke sikker.
Held og lykke med det!
Vh
frup
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 17:24   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsdencker Se meddelelser
Hej alle

Håber at jeg kan få et par ledetråde af nogle af jer andre.

Jeg er langt om længe kommet i arbejdsprøvning i forbindelse med mit ønske om fleksjob. Jeg tror at jeg evner 10-16 timer.

I tilfælde af ex.10 timer. Vil kommunen måske være utilbøjlige til at tilkende FJ pga. ringe job muligheder?
Vil det i så fald stille mig bedre i forhold til FP?
Hvordan er jobmulighederne med 10t.?

Hvis jeg får den tilkendt, kommer der så til at står et antal timer i beviset, som en arbejdsgiver skal tage stilling til.?
Jeg vil jo hellere have et job i en periode med for højt timetal, end intet.

Når de har sagt ja til arbejdsprøvning, hænger det vel desværre ikke sådan sammen at de er tvunget til at tildele mig det ene eller andet?
Kan jeg risikere at få nej til flex(for lavt timetal) og nej til FP?

Det er Københavns kommune. Er der nogle friske meldinger herfra.?

Håber på nogle vejledende tråde fra andre.

Hvis nogen kender en uvildig sagsbehandler, der kender Københavns kommune, vil jeg også gerne have et link og tip.

hilsen niels
Loven er ret klar i forhold til sammenhængen mellem fleksjob og førtidspension (men det er ikke så tit kommunerne følger den) Den siger at kan man ikke holde til fleksjob, så skal man tilbydes pension, og er du en anelse for velfungerende til pension, så skal du tilbydes fleks.

Når man vurderer på fleksjob må og skal man ikke skæve til jobmarkedet, så en evt. tilkendelse af fleksjob hænger ikke sammen med om der er høj/lav arbejdsløshed.

Og pas nu på dig selv, og lad være med at smadre dig selv helt, der skal også være overskud til familien, vennerne og resten af fritiden (det er faktisk nedfældet i den vejledning man skal bruge, når man vurderer på arbejdsevne)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 16:32   #4
nielsdencker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
nielsdencker er ny på vejen
Tak for svar.
Jef blev lidt klogere.
VH Niels
nielsdencker er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob timer Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 10 23-09-2012 05:39
Timer i Flexjob Martin Clemens Spørgsmål ang fleksjob 2 25-01-2010 18:04
Timer ved flexjob. Emma Spørgsmål ang fleksjob 3 19-01-2009 10:51
timer for flexjob? iben Spørgsmål ang fleksjob 18 24-04-2007 21:32
timer i flexjob trunte Spørgsmål ang fleksjob 1 04-04-2006 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension