K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 01:15   #31
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej pinballs

Du skriver ikke hvor denne havnefoged regerer... -men når det er en kommunal havn, vil man altid kunne få oplyst reglerne for ventelister ved kommunen og de skal være tilgængelige på skrift når der er økonomi i proceduren

Ps. Da Du jo IKKE har fået et brugbart svar fra hans overordnede... -skal du jo lige en tak opad i hierakiet
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 01:52   #32
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Udad til ser alt tilforladeligt ud men jeg kan se der er noget galt især da 2 bekendte pludselig fik pladser jeg troede ikke på det før end jeg fik vist en kvitering. men jeg er bange for et få alle dem der har fået pladser på nakken hvis jeg roder i det da de sikkert bliver frataget deres pladser igen det er det eneste havnefogeds chef kan gøre. mit store problem er at jeg har været lidt efter havnefoged for at jeg mener han er til for brugernes skyld som det er nu skal man næsten bukke og skrave for ham ellers er der ingen plads og få.
Jeg har helt officielt ansøgt om en handicap plads men der kunne han ikke gøre noget han skrev tilbage at ingen blev sprunget over på listen men jeg kan se at det bliver der jeg føler mig meget til grin og ved at jeg skal have papirer på at den plads jeg nu en gang med tiden får ellers vil han flytte rundt med mig som han gør med andre og pludselig ligger jeg et sted hvor det er meget til besvær for mig og komme til.
Manden føler sig som en konge og opfører sig som en konge dem der ikke gør som han vil skal han nok være efter med alt.
Jeg tager det nært at han er lige glad med mit problem jeg har intet alternativ en bare vente men fordi at han ved jeg måske skal have lidt særbehandling skal han ikke sylte mig.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 17:28   #33
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Stadig intet er sket jeg har i mellemtiden bedt om aktindsigt og intet brugbart fået andet end 3 gamle lister han mente det ville være et stort arbejde og sætte noget sammen til mig så nu begynder jeg og bliver nervøs for jeg ville mene det kun var et spørgsmål om og printe ud.
men der skal vist først sættes nogle lister sammen som han kan sende.
Jeg ved han har lavet numre og der har været gået meget kammerateri i den så der er nok travlhed på det lille kontor desvære er der ingen til og holde øje med ham.
hvis han slipper godt fra det har det desvære kostet mange på listen mange penge da hvert gang der lige er gået lidt vennetjeneste i det har det givet en anden et år mere på listen med en fornyet afgift for og stå på listen.
Jeg har gudske lov lidt af ventelisterne og der fremgår det jo at der er folk der er suset op og fået plads med rekord hastighed he he jeg er i mellem tiden blevet rykket et par pladser til bage.

Offentligt system er godt nok forfærdeligt.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 03:17   #34
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Har her i mellem tiden bedt om aktindsigt da det er en offentlig havn men der kom kun 3 gamle lister der intet sagde så jeg havde flere papirer end de selv havde utroligt nok, intet af det jeg bad om fik jeg. dette har jeg klaget og klaget over men kun stilhed da jeg åbentbart intet måtte vide men nu er folketingets ombudsmand gået ind i sagen og pålagt kommunen at sørge for at jeg får det jeg beder om
Jeg er spændt på hvad de nu vil gøre
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 06:33   #35
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Man kunne passende henvise havnefogeden til at han overtræder FNs Handicapkonvention som Danmark ratificerede sidste år.

Konventionen trådte i kraft i Danmark den 23. august 2009.

Artikel 3
Generelle principper

Konventionens principper er:

a) Respekt for menneskets naturlige værdighed, personlige autonomi, herunder frihed til at træffe egne valg, og uafhængighed af andre personer

b) Ikke-diskrimination

c) Fuld og effektiv deltagelse og inklusion i samfundslivet

d) Respekt for forskellighed og accept af personer med handicap som en del af den menneskelige mangfoldighed og af menne*skeheden

e) Lige muligheder

f) Tilgængelighed

g) Ligestilling mellem mænd og kvinder

h) Respekt for de udviklingsmuligheder, som børn med handicap har, samt respekt for deres ret til at bevare deres identitet.

Hele teksten kan læses her: http://www.clh.dk/?id=1418

Og sige til ham at hvis han agter fortsat at overtræde konventionens henvisninger, så tvinger han dig til at gå til en højere instans.

Hvem ansætter havnefogeden. Stat, amt eller kommune?

Der er flere steder du kan henvende dig.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 09:01   #36
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Han er efter hvad han selv siger,
ansat af droningen og urørlig.
Så det må være tjeneste mand men mon ikke det er kommunalt ansat

Jeg ved han ikke vil have mig ind på området da han da jeg ansøgte om dispensation sagde at jeg vist ikke skulle have båd hvis jeg ikke kunne komme ud til den.
men igen det var ord så det vil han til enhver tid benægte.
men efter den dag har jeg kun skrevet sammen med hans chef da jeg ikke kan tage en mand seriøs der kunne sige sådan.
Jeg tror de har fundet ud af at jeg vil kører sagen helt ud til det ekstreme.
Da den forvaltnings politik der er nu hvor det er en mand der kan gøre som han vil uden opsyn skal stoppes.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 15:34   #37
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nogle gange må man vælge sine kampe - Og jeg sidder og tænker om du skulle få en snak med ham helt alene,måske kan du betale dig til en plads,det er da nok sådanne det forgår,i den haven der..

Og det er ikke sådanne at jeg syntes den slags er i orden, langt fra,men det er jo nu du har brug for det..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 20:05   #38
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Pinballs
Er der dog ikke en form for bestyrelse tilknyttet havneområdet? Det lyder da utroligt om der kun sidder én person og holder "orden" med alting. Hvis der er en bestyrelse, så må du jo tage kontakt til medlemmerne af den.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 21:04   #39
Mia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Mia er ny på vejen
Sikke dog en situation. Tænk at så lille en ting pludselig kan blive så stort et problem!
Hvis det var mig, tror jeg at jeg ydmygt ville fortælle manden om min undren. Simpelthen fortælle ham at jeg undrede mig over at han sagde at han ikke ville gøre forskel og sætte mig foran i køen, men at jeg så har set at andre er kommet foran mig.
Og så måske prøve at fortælle ham, at det ikke er fordi du vil have særbehandling og bedre forhold end andre, men at du simpelthen vil være nødt til at opgive din elskede hobby hvis ikke du kan få en plads tæt på din bil.

Måske bløder han op - måske ikke, men det er da et forsøg værd.
Jeg håber virkelig for dig at du får en plads på den ene eller anden måde. Jeg ved selv hvor afhængig jeg er af mine hobbies, og jeg ville være frygtelig ked af at skulle opgive dem.

Held og lykke med det. Håber snart du får lidt positive nyheder fra havnen

Venlig hilsen Mia
Mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 15:54   #40
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Hej
Prøv at tale med Retshjælpen (den er gratis) i din kommune - det kunne jo være, at du kunne få et godt råd der. Det er som regel meget engagerede mennesker, der sidder der. De kan ikke føre en sag for dig, men kan give dig gode råd - bl.a. om hvordan du skal gå videre.

Held og lykke med dit foretagende - jeg håber, at du får en god plads - selvfølgelig skal du have en god plads, når du er handicappet og ikke kan så meget mere selv.

Mange hilser femalen
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dato-problem Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 09-05-2011 15:21
nyt problem sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 14 05-05-2010 23:09
Kan være et problem jcdk Accept fra vores omgivelser 25 20-08-2007 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension