K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2011, 09:50   #31
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Lax

Du beder dem om at kopiere et eksemplar til dig,
EFTER der er sat stempel på, og der er noteret " Modtaget dags dato".
Også gerne underskrift fra den person, der stempler.

Det er eneste måde du kan dokumentere, at det er afleveret,
hvis DERES originale papir bortkommer.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 10:32   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør sende den til de nævnte, da det handler om partshørringsfrist, og helt urimmelig frist.

Hvis du ikke får noget ud af det, er det bare ærgeligt, men jeg tror at du får noget ud af det.
Husk både job-center chef og byrådsmedlem der har ansvaret for området.

Husk at sikre at det bliver afleveret i dag, så du også får svar idag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 11:33   #33
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvor læser du henne at § 24 skulle kunne ophæve § 28
Ankestyrelsens praksis SM 158-09.

Kommunen havde således ikke hjemmel til at forlænge udbetalingen administrativt efter varighedsbegrænsningens indtræden udelukkende med henvisning til, at kommunen ikke rettidigt havde anvendt arbejdsevnemetoden. Det var en betingelse for forlængelse af dagpengene, at en af forlængelsesgrundene udtrykkeligt var opfyldt.

Ifølge lovteksten gælder, at før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg fandt, at dette var en garantiforskrift, og at det normalt medførte ugyldighed, hvis reglen ikke var overholdt. Manglende overholdelse af reglen medførte dog ikke, at udbetalingen kunne forlænges, uden at der samtidig var et udtrykkelig grundlag for forlængelse


Dette er - og var også inden Ankestyrelsens afgørelse - helt almindelig praksis både på kommunalt - og nævnsniveau.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 16:16   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lax Se meddelelser
Altså, jeg kommer med et brev.. Hvordan skal jeg få bevis for at netop dette brev er kommet dem i hænde..? Jeg skal bede dem stemple det og underskrive det mens jeg ser det.. Og så skulle det være nok?
Skal jeg også få stempel og underskrift på min egen kopi?
I min kommune gør det det, at de sætter et stempel på det papir jeg vil aflevere, tager en kopi af det, og nogle gange sætter de så deres underskrift også, og så får jeg kopien (med stemplet på) med hjem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig hjælp THJ Alt det andet 12 21-10-2013 18:26
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
hurtig hjælp fra Jer Mølgaard Alt det andet 3 03-04-2011 22:40
hurtig hjælp. Mølgaard Alt det andet 2 24-09-2010 15:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension